🐾3

265 22 0
                                    

"Alice nanti kau duduk sebelah aku tau dalam bas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Alice nanti kau duduk sebelah aku tau dalam bas.Aku nak pergi tandas jap.Kau beratur dulu,"Alice mengangguk faham.

"Baik semua pelajar sila beratur depan bas.Lelaki sebelah kiri, perempuan sebelah kanan.Gerak cepat!,"arah seorang sir namja yang berada di sebelah pintu masuk bas.

"Masuk sorang-sorang jangan berebut.Awak semua berebut saya cancel kan camping ni faham tak!?,"
Sir namja itu yang di beri nama Ong Kim Swee mempunyai rupa paras yang kacak tetapi seorang yang tegas.

"Semua dah ada?,"Ong Kim Swee menjengah ke dalam bas.

"Sir jap!,"Winter berlari masuk ke dalam bas.

"Nasib baik tak tertinggal sorang ni.
Kalau tak kamu jalan kaki jelah pergi sana,"Winter tersengih kepada Ong Kim Swee lalu menaiki bas.

🐾🐾🐾

"Hai Winter,"Winter yang rancak berborak dengan Alice terus menoleh.

"Yes,Ten kenapa?,"Ten salah seorang pelajar namja yang suka kepada Winter.Winter notice je Ten cuma dia malas nak layan Ten sebab Ten ni bagi Winter agak angkuh.

"Takdalah, I tak sangka pula you join sekali pergi camping ni,"Winter mengangguk kekok.

Look dia punya ayat tu 😌.

"I ingat orang kaya macam you ni duduk rumah menghadap phone 24 hours je.Tak sangka pula you nak join camping macam ni,"Winter menggulingkan mata.

"Dahlah playboy.Lepastu kau nak berlagak pula depan aku,"bisik hati Winter.

"I ingat namja macam you ni reti main bola je,tak sangka pula suka sakitkan hati yeoja juga,"Winter tersenyum menang.

Ten melemparkan pandangan tajam kepada Winter dan terus menuju ke tempat duduk dia.

"Ceh,sapa makan cili dia yang rasa pedas.Kau ingat kau tu helok sangat ke?I'm on the next level huh,"Alice turut memandang kepergian Ten dengan mata yang tajam.

"Dia tu perasan tau.Aku eee geram je aku tengok dia tu,"Winter tersenyum kepada Alice di sebelah.

🐾🐾🐾

"Baik semua pelajar bangun-bangun.
Tidur pula korang ni eh.Orang nak camping korang sedap tidur,"pelajar di situ mula menggeliat.

"Winter,bangun Winter,dah sampai,"
Alice mengejutkan Winter.Winter menepis lembut tangan Alice.

"Alah eomma nanti Winter bangunlah
Winter penatlah,"Ong Kim Swee menuju ke arah mereka.

"Winter bangun Winter,"Winter menggeleng.

"Nantilah eomma,"mereka yang berada di situ menahan gelak.

"WINTER FEI BANGUN!,"Winter terus berdiri.Terkejut mak.

"Sorry Sir heheheh ha jom jom,"
Winter menarik tangan Alice keluar daripada bas.

"Winter...Winter,"mengeluh Ong Kim Swee.

"Eh,Winter cantik lah bunga tu.Tu bunga apa?,"Alice menundingkan jari menunjuk kepada pokok bunga.

"Tu bunga fuchsia.Bunga tu memang cantik.Tapi cantik lagi aku,"Alice menyiku lembut bahu Winter.

"Nak masuk kan juga nama dia,"

"Eh mestilah,"Winter tergelak besar.























TBC...🐾

Wednesday
3 November 2021
23:36 p.m.

𝐎𝐑𝐏𝐇𝐈𝐂 오르픽 [𝐉𝐞𝐧𝐨] ✓Where stories live. Discover now