Bab 41

392 15 0
                                    

Tibalah hari yang ditunggu tunggu dan hari yang mendebarkan oleh DCA dan RD dimana hari ini mereka akan diijabkabulkan dengan pasangan masing masing .

" DCA dah siap ke?" Soal bonda lia .

" Bonda kitorang nervous lah banyak kali dah dok ulang alik tandas  " Adu masyi sambil menggenggam tangan bondanya . Bondanya hanya tergelak kecil . Alahai anak oi .

" No worries lah , ni dah siapkan ? Jom pengantin lelakii dah ada dekat masjid tu kang lambat kang " kata bonda Ad . Mereka menuruni tangga dengan cermat .

Skip di masjid .

" Ehem boleh kita mulakan sekarang ?" Soal Tok Kadi . Mereka mengangguk . Ayah DCA  berjabat tangan dengan RD dan..

"Tengku Alex adward Luviano bin tengku Xavier adward Luviano aku nikahkan engkau dengan puteriku Tunku adeelia kaylana rivky binti Tunku harrith Rizky dengan mas kahwinnya sebanyak 900 ribu tunai . "

" Tengku Aiman Lutfi bin Tengku Irfan aku nikahkan engkau dengan puteriku Tunku farisha Sandra binti Tunku Azmar Hisyam dengan mas kahwinnya sebanyak 900 ribu tunai "

"Tengku  Irsyad Iskandar bin Tengku  izkandar aku nikahkan engkau dengan puteriku Tunku ratu Masyitah Ezra binti Tunku raja Amri dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai "

" Tengku Ammar hayfan bin Tengku Hafiy aku nikahkan engkau dengan puteriku Tunku Fatihah Anna Maira binti Tunku Megat Azhar dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai " 

" Tengku Hazzar Haraz bin Tengku Hazri aku nikahkan engkau dengan puteriku Tunku Queen hazzara adzkayra binti Tunku king Andri  dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai "

____________________________________

" Aku terima nikahnya Tunku adeelia kaylana rivky binti Tunku harrith Rizky dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai . "

" Aku terima nikahnya Tunku farisha Sandra binti Tunku Azmar Hisyam dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai "

" Aku terima nikahnya Tunku ratu Masyitah Ezra binti Tunku raja Amri dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai "

" Aku terima nikahnya Tunku Fatihah Anna Maira binti Tunku Megat Azhar dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai "

" Aku terima nikahnya Tunku hazzara adzkayra binti Tunku King Andri dengan mas kahwinnya sebanyak 900ribu tunai " .

" Sah "
" Sah "

Dengan sekali lafaz sahaja DCA telah sah menjadi isteri kepada suami mereka .  RD menghampiri DCA . Lalu menyarungkan cincin ke jari manis .

" Jadi isteri yang solehah dan taat pada suami awak ye " ucap Alex pada lia . Lia mengangguk lalu menyarungkan cincin ke jari manis milik Alex .

" Be a good wife dengar cakap ok" - kata is pada masyi . Begitu juga dengan pasangan lain .  DCA mendekati bonda dan ayahanda mereka lalu memeluk erat tubuh bonda dan ayahanda mereka . Lia melangkah ke arah abang abang nya dan memeluk kedua duanya erat .

" Jadi isteri yang baik untuk suami baby ok jangan melawan cakap suami tu patuh pada dia ok sekarang kiki jadi tanggungjawab Alex dah . Nak pergi mana mana minta izin dia ok kalau ada masalah bincang elok elok jangan gaduh faham " kata Rayyan sambil mengusap kepala lia yang berlapik tudung itu .  Lia menitiskan airmatanya lalu mengangguk .  Mereka pulang ke rumah .

-Skip dirumah-

" Bonda majlis pukul 8 kan so kitorang kena gerak pukul 5 macam tu ke ?" Soal Sha . Bonda mereka mengangguk . Sekarang baru pukul 3 masih ada masa sejam sahaja lagi untuk mereka berangkat ke hotel .  DCA meminta diri untuk ke bilik manakala RD sedang bersembang dengan abang abang ipar mereka .

" Alex abang nak Alex jaga baby elok ii walaupun dia tu keras kepala harap Alex sabar la dengan perangai dia . Jangan pukul dia ,. Kalau abang dapat tahu yang Alex pukul baby , abang tak teragak agak suruh Alex lepakan baby paham ?" Kata rayden pada Alex . Alex mengangguk dan meminta izin untuk naik ke bilik .

Pintu dikuak dari luar . Mata Alex menangkap tubuh isterinya yang sedang tidur . Dia mendekati lia lalu menyelak helaian rambut  lia ke telinga . Terserlah wajah putih mulus lia . Perlahan Lahan dia mengejutkan isterinya .

" Sayang bangun " lia mencelikkan matanya sambil meneyeh mata .

" Jangan gosok mata tu sayang luka nanti . Dah solat belum ? Kalau tak solat lagi jom solat dulu " 

" Dah solat dah . Abang nak solat ke ?" Soal lia pada Alex . Alex mengangguk lalu menuju ke bilik air . Lia mengambil telefonnya .

DCA ladies ✨⛓️

Kaklong 🌹:
= Uit korang tidur ke ? Aku letih dowh malam japgi nak kena pergi majlis resepsi pulak .

Crazy girl masyi 🥴✨
= Uit tak la tak tidur pon tengah baring ja lenguh badan oihh 🤥

Rose teha 🌝 :
= Itu la punya berat baju nikah pon. Ni baru baju nikah belum baju resepsi lagi . Kalau baju resepsi aku tak tahu la . Btw lia mana diam je ?

Ice Ad ❄️ :
= Ntah la tidur kot .

Me :
= Oih riuh apa gile aku baru bangun tido ni !!

Rose teha 🌝 :
= Owh kau tidur ke . K la aku off dulu bye .

Me :
= Bye.

Lia mengangkat wajahnya apabila terdengar pintu bilik air dibuka . Segera dia menundukkan wajahnya semula . Dia tidak tahu pula si Alex ni mempunyai eightpack .

" Nape sayang tergoda eh ? " Soal Alex dan mendekatkan wajahnya pada lia . Lia mengundur kebelakang. Memerah mukanya .

"Abang ada wudhuk kan ? Jangan sampai lia sentuh abang padan muka" Alex terus menegakkan badannya 

" Pergi la pakai baju tak malu ke ?

" Nak malu buat apa sayang isteri abang kan " kata Alex lalu melangkah ke closet .  Selesai menunaikan solat Alex membaringkan tubuhnya di sebelah lia  lalu mencapai telefonnya .

Rick devil kacakss 🔥⛓️🆒

Is beruk  🐒:
= Hoi

Am chicken 🐤 :
= Apa kau ?

Lutfi kuda 🐎 :
= Oi buat apa ?

Hazz 🐨 :
= Baru lepas mandi ha korang buat apa oi ? Mana Alex ? Takkan berkepit dengan bini sampai tak tengok fon kot 😸

Is beruk 🐒:
= Bongok kau Hazz HAHHAHAHAHA😸

Am chicken 🐤 :
= HAHAHA bodoh la kau 😸

Me :
= Aku baru lepas solat lah hanat .

Hazz  🐨 :
= Owh hahaha

Me :
= K la aq cau lu, jgn spam !! Spa spam aku pijak sorang ii nanti. 

Alex  mengoffkan telefon lalu melangkah kearah bilik air.

To be continued
Jangan lupa vote 🌹

Secret Identiti || Completed ✔Where stories live. Discover now