Bab 45

375 15 0
                                    

Pagi itu lia dan sepupunya  bertungkus lumus untuk menyediakan sarapan untuk suami mereka . Grandpa dan yang lain ke majlis kesyukuran rakan kongsi mereka di Melaka  .

" Aku nak kejut Alex jap " kata lia sambil mengelap tangan pada kain. 

Lia menguak pintu bilik. Alex masih lagi tidur .

" Abang bangun dah pukul berapa ni " lia menggoncangkan tubuh Alex . Alex menggeliat kecil . Lia sembunyikan senyum . Alex menarik tangan lia  terus dia terjatuh atas Alex.

" Abang bangun la cepat dah pukul berapa ni " kata lia dengan sedikit marah . Bukan marah tapi malu  sebenarnya .

" Baru pukul 7:53 yang . Belum pukul 8 lagi " Kata Alex dengan suara serak pagi . Lia meronta ronta dalam pelukan Alex .

" Duduk diam ii sayang kang abang ngap sayang kang " ugut Alex . Lia diam dalam pelukan Alex . Alex tersenyum sinis .

" Abang sayang bangun la cepat . Lia nk tolong diorang masak lagi ni " Kata lia sambil membelai rambut Alex . Serta merta Alex bangun dari tidur .

" Sweetie sebut apa tadi ?" Soal Alex sambil memandang lia gatal .

" L-lia c-cakap apa ? M-mana ada cakap apa apa " tergagap lia dibuatnya . Alex menyimpan senyum.  Alahai bini comel je .

" Sayang " panggil Alex .

" Yela ii a-abang sayang " Alex tersenyum .

" Yes baby "  Alex terus bangun dan mengucup bibir lia .  Memerah mukanya

" ABANG CURI FIRST KISS LIA !!" Kata lia sambil menyentuh bibirnya. 

" Me too baby " Alex mengenyit kan matanya lalu ke bilik air. 

-Skip turun makan-

" Morning sayang " ucap Hazz pada ad lalu mencium pipi ad .

" Eherm sudah la tu meh makan aku lapar ni  " tegur Is  .

" HAHAHA kau jeles ke Is ? Eh masyi ni laki kau jeles ni " Kata kata Hazz mengundang tawa dari mereka semua . Mereka makan dan berborak kosong .

                                  *  *  *

" Assalamualaikum " DCA memberi salam dan melangkah masuk ke dalam rumah mereka . Ya mereka sudah memaklumkan keluarga mereka bahawa mereka akan pulang kerumah mereka Harini. RD yang melihat itu terpegun . Barangan perabot yg mewah dan tampak elegan.

Mereka melangkah masuk dalam bilik masing ii .

Ting

Notification whatsapp milik lia berbunyi .

Terbuntang mata lia . Gambar itu benar benar mencabar kesabarannya. Gambar Alex dan perempuan asing berpelukan . Sangkaannya tepat.  Pihak musuhnya merancang sesuatu untuk Alex dan dia bergaduh .

" Tch kau fikir aku bodoh ke hmm ?" Turun naik nafas lia . Alex yang baru masuk dalam bilik itu berkerut dahi .

" Baby are you oke ? Kenapa ni hmm?" Soal Alex sambil mengusap kepala lia. Lia menunjukkan gambar tersebut. Terbuntang luas mata Alex .

" Baby sumpah ni bukan abang . Abang tak kenal pon sape perempuan ni sumpah sayang . Kalau sayang tak percaya tanya la kawan kawan abang" kata Alex bersungguh sungguh . Lia tergelak kecil .

" Kenapa baby gelak hmm ? Tak lawak la sayang . Abang betul ii " kata Alex sambil memuncungkan mulutnya . Tangan kanan lia mengusap kepala Alex .

" Abang...Lia tahu tu bukan abang "

" Macam mana sayang boleh yakin ?"

" Nampak tak ni . Ni muka orang lain tapi diedit . Tengok tu ada Line. Nak menipu tapi buat kerja tak clean " bebel lia . Alex tersenyum dan menggigit pipi isterinya.

" Dah abang nak mandi . Nak mandi sekali tak hmm ? " Usik Alex sambil menjogket keningnya beberapa kali . Lia membaling bantal pada Alex.

" GATALLLL" jerit lia.  Terdengar tawa Alex dari bilik air . Lia menggelengkan kepala 

" Kau nak main dengan aku hmn ? Kau mula aku sambung " kata lia sambil mendail nombor anak buahnya.

To be continued
Jangan lupa vote 🌹💛

Secret Identiti || Completed ✔Where stories live. Discover now