Alex memulas tombol pintu bilik hotel . Matanya melilau mencari kelibat si isteri . Alex terdengar pancuran air di bilik mandi , dia melepaskan rasa lega apabila lia berada dalam bilik air . Lia keluar dari bilik mandi dengan hanya berkemban sahaja . Harap ii Alex tak masuk lagi . Lia bergerak ke arah beg baju . Alex yang berada di sebalik meja itu mendekati lia . Lia yang terasa pinggangnya dipeluk terus memaling kan muka.
" Wangi " kata Alex sambil menghidu rambut lia .
" Abang lia nak pakai baju lah . Dah tepi " lia ingin melepaskan pelukan namun Alex mengeratkan pelukannya. Muka lia sudah merah bak tomato .
" Are you blushing dear ? So cute . I love your blushing face " kata Alex dengan suara menggoda . Lia menolak badan Alex .
" Abang pergi la mandi sana ? Busuk la " kata lia . Alex memuncungkan bibir.
" Sayang nak towel " kata Alex , lia memberi towel . Lia membaringkan badannya diatas katil . Dia mengangkat muka dan menunduk kembali . Alex hanya mengenakan baju t- shirt putih lengan pendek dan seluar track. Alex membaringkan tubuhnya di atas katil. Dirangkul pinggang lia dan menarik ke dalam pelukannya.
" Sayang abang nak tanya ni , kenapa waktu sayang datang kat abang , sayang macam rushing je nak pergi dari situ . Kenapa ? " Soal Alex . Bukannya dia tidak perasan yang lia tergesa gesa . Lia mengalihkan mukanya pada Alex .
" Lia tak selesa " jawab lia senafas . Alex mengerutkan dahi .
" Apa yang sayang tak selesanya kita dah sah kan ?" Tanya Alex dengan wajah cemberut.
" Bukan tak selesa dengan abang , tapi dengan kawan abang . Dia usya lia atas bawah mana nak selesa " jawab lia . Alex mengangguk lalu membenamkan wajahnya dileher lia .
" Dah tidurlah takpayah fikir ok " kata Alex disambut anggukan dari lia . Lia tertidur dalam dakapan suaminya.
Skip waktu subuh ( dihotel )
Alarm dari telefon lia menyentakkanya dari tidur . Dijeling wajah Alex sekilas . Perlahan lahan dia turun dari katil dan mengorak langkah ke bilik mandi untuk mencuci muka dan mengambil wuduk. Mafia , mafia juga perintah Allah tetap kena buat.
" Abang bangun solat subuh" kejut lia. Alex masih tidak bangun .
" Abang bangun solat subuh" lia menggoncangkan kaki Alex .
" Give me 5 minutes sayang " kata Alex dengan suara serak . Lia melting seketika .
" Abang bangun sebelum lia tumbuk abang " kata lia . Alex bangun dari tidur dan mengucup dahi lia sekilas .
-Skip selesai solat-
Lia berkemas ii barangan sebelum pulang ke rumah grandpa . Tangannya mencapai telefonnya.
DCA ladies ✨🍂
Kaklong 🌹:
= Assalamualaikum korang dah bangun ke belum ?Rose teha 🌝 :
= Waalaikumussalam kaklong dah bangun dah . Tengah berkemas ni ha.Crazy girl masyi 🥴 :
= Waalaikumussalam dh bangun . Tunggu si Is mandi jap . Terlewat bangun pulak .Me :
Waalaikumussalam .Ice Ad ❄️ :
= Buat apa lia ?Me :
Kemas barang , k la aq nak kemas apa yang patut nanti tak kalut .Rose teha 🌝 :
= Bye ✨Kaklong 🌹:
= Bye 🌹Lia menutup telefon dan sambung membuat kerjanya yang tergendala . Alex mendekati lia lalu melabuhkan sebuah kucupan di pipi .
" Nak abang tolong tak hmm?" lia menggeleng .
" Tak pa dah nak siap " Alex mengangguk lalu menapak ke katil . Diambil telefonnya lalu membuka aplikasi WhatsApp.
Rick devil kacakss 🔥⛓️🆒
Is beruk 🐒 :
= Assalamualaikum wahai kaum adamMe :
= Hm waalaikumussalam.Hazz 🐨 :
= Yow . Weyh macam ni ke rasa ada bini . Best weyh dapat peluk .Am chicken 🐤 :
= HAHAHA best ler dapat peluk bini.Me :
Sape je tak best dapat peluk bini . Btw mana Lutfi. Takkan dapat peluk bini sampai tak bangun kot .Am chicken 🐤 :
= HAHAHAHA kelmarin dia kata kau sekarang kau kata dia balik . Misi balas dendam ke bro ? 😌Me :
= Haah balas dendam, k la aq cau lu nk tolong bini aku .Alex menutup telefonnya . Didekati isterinya lalu mencucuk cucuk pipi isterinya .
" Erm lembut " kata Alex lalu mengigit pipi isterinya . Maklumlah pipi bini gebu .
" Lama lagi ka ?" soal Alex pada lia .
" Dah siap " kata lia lalu bangun merapikan katil .
-Skip pukul 8pagi-
DCA dan RD turun untuk sarapan pagi.
-Skip lepas sarapan 🍱-
" Kejap lagi driver grandpa datang " kata Ad sambil membelek telefon.
Pin
Pin" Maaf Tunku semua, jalan jem " kata pak Hamid pemandu peribadi grandpa . Mereka mengangguk lalu masuk ke dalam kereta Velfire milik grandpa .
-Skip sampai rumah grandpa-
"Assalamualaikum halmoenii , bonda , ayahnda " serentak DCA memberi salam.
"Waalaikumussalam ha dah sampai pon anak menantu bonda meh masuk" pelawa bonda lia . DCA dan RD melangkah masuk ke rumah .
" Eh mommy " Sha menegur mommy Lutfi begitu juga yang lain . Mommy dan daddy RD mengambil keputusan untuk stay di rumah Grandpa DCA .
" Dah kamu semua mesti penatkan pergi la rest dulu " kata halmoenii . Mereka menapak ke bilik masing ii .
To be continued
Jangan lupa vote 🌹💛
YOU ARE READING
Secret Identiti || Completed ✔
AcciónAUTHOR : AUREL > My first book ‼️ > DILARANG COPY ‼️ > Sorry kalau salah eja atau kurang menarik sebab ni first book hehe > Sorry kalau ada tersamar mana mana cerita sebab ini hanya rekaan sahaja > Sorry kalau sama dengan Boom org lain