Bau haruman mee goreng itu menarik perhatian lia .
"Ehem " tegur lia pada Sha . Sha menoleh kearah lia .
" Morning sunshine " lia menggumam sahaja .
" Morning mummy " sapa Teha , masyi dan Ad .
" Morning too dah jom makan nanti lambat pergi sekolah " kata Sha sambil menyeduk mee kedalam pinggan .
____________________________________
Vromm Vromm vroom
5 biji motor berkuasa tinggi memasuki perkarangan sekolah itu siapa lagi kalau bukan RD jejaka hot disekolah .
Omgg Hazz
My heart Am
Be mine Is
My boy Lutfi
My Prince AlexBermacam macam pangilan terhadap RD namun diendahkan sahaja . Seketika terdengar deruman motor berkuasa tinggi lain yg memasuki perkarangan sekolah.
Vroom vroom vroom
5 biji motor berkuasa tinggi memarkir di tempat letak motor . Dca membuka helmet secara serentak .
Babyboo masyi
My angel Sha
My cutie pie teha
Babygirl ad
My girl liaBermacam panggil tetapi tidak diendahkan .
" Asal aku tengok DCA cantik lain macam eh harini ?" Tanya Am
" Tak tahu " jawab Is sambil mengangkat bahu .
" Dah jom masuk kelas " kata Alex .
RD berjalan di belakang DCA namun DCA tidak perasan akan kehadiran RD dibelakang mereka .
"Adu mama e ada cowok baju putih bikin saya terpana...dengan gaya rambut nya yang bikin sa tergoda mau tanya ² dia punya siapa...siapa tau belum ada kita mau masuk tengah" nyanyi teha riang .
"Eh eh kau suara macam katak tertelan kuah kari ada hati nak nyanyi" kata masyi sambil gelak . Bengang teha dibuatnya .
" Eh kau ni kan suka hati aku la suara aku sebuk ja " kata teha .
Pap
Pipi kiri teha ditampar lembut oleh masyi membuatkan teha berhenti berjalan . RD dan DCA juga turut berhenti .
" Sakit tau dak hampa tampaq kami, ingat tak sakit ka " kata teha sambil mengusap pipi nya .
" Sakit sangat eh sorry ii " pinta masyi serba salah.
" Kami habaq kat lia "
" Lia dia tampaq pipi kami sakit tau dak " kata teha dengan suara comel.
" Alahai comel nya " getus hati Am.
Sha mengusap pipi lembut teha." Dah jom masuk kelas " kata lia .
" Jom toksah kawan ngan dia huh! " Kata teha .
Alex memerhati lia dari belakang lalu menarik tali beg lia . Lia menoleh sambil mengangkat kening .
" Pehal kau " soal lia datar.
" Saja " balas Alex.
Skip sampai kelasMasing masing melabuhkan punggung di atas kerusi . Harini semua guru ada meeting dengan pihak sekolah .
BAMM !!
Terhinjut bahu mereka yang berada didalam kelas tersebut . Lia mengangkat muka dan melihat gerangan yang menghentak mejanya .
" Puas ?" Soal si dia .
" Puas bende pulak ni ?" Soal Ad.
" Puas bagi kitorang kena gantung sekolah selama 2 minggu " kata Amira. Yes mereka adalah AL .
" Haah puas sangat sebab tak perlu hadap muka angsa korang ni aman ja hidup kitorang dekat sekolah ni kan guys " kata Ad sambil tersenyum sinis.
" Eyy kau ni kann " berang Syasya. AL melangkah ke arah RD lalu merangkul tangan mereka . Bukan main cuak lagi RD.
" Eyy bende sial lepas lah " Hazz ingin melepaskan tangannya dari Syasya lagi mereka menarik lagi AL mengeratkan lagi pelukan .
" Blah aa "
" Menyemak je blah "
"Orang dah tak nak pon still terhegeh hegeh"
Banyak herdikan diberi pada AL namun AL langsung tidak menghiraukan kata kata itu .
" Porta fuori tutti " ( bawa diorang semua keluar ) kata lia dalam bahasa Itali . DCA bangun menghampiri AL yang sebuk merangkul tangan RD itu lalu menarik rambut AL . AL yang menjerit kesakitan itu tidak dihiraukan .
" Kitorang suruh keluar tak nak keluar kan . Sekarang BERAMBUS " kata Ad .
" Fuh nasib DCA ada, lemas aku dengan AL tu pegang pegang pulak " kata Hazz mereka mengangguk .
" Ermm guys korang ada bawak pembasmi kuman tak?" Tanya Is mereka semua menggeleng kecuali lia.
" Kau nak buat apa dengan pembasmi kuman ?" Tanya masyi pada Is.
" Tadi kan minah tu pengang aku, aku takut la ada kuman kan nanti tak pasal berkudis tangan aku " Jawab Is.
" Aku tak tau la kau ni spesis bengap ke apa dah terang lagi bersuluh kau pakai jaket sekolah mana nak kena dengan kulit kau " kata masyi mengundang tawa seisi kelas . Is melihat tangan nya . Memerah muka menahan malu . Lia membuka aplikasi mobile lagend .
"Victory"
Lia menutup semua telefon nya diletakkan kepala diatas meja dan menutup matanya untuk tidur . ( Cg tak dak tidur la ) Alex yang melihat lia sudah tidur itu hanya menongkat dagu .
" Comel " Getus hatinya .
Kringgggg
Loceng rehat berbunyi .
" Lia bangun dah rehat " kejut Sha lembut . Lia membuka mata lalu berdiri menuju ke tandas .
" Pergi mana tu " soal Ad .
" Tandas maybe dah jom " kata teha .
Lia hanya duduk didalam kelas malas mahu keluar rehat . DCA dan RD masuk ke kelas .
" Eh lia tak makan ka ? " Soal masyi . Lia menggeleng .
" Kenapa tak sihat ka ?" Soal Sha lagi . Tangan menyentuh dahi lia yang agak panas itu.
" Panas, kau demam ni asal tak bagi tau " soal Sha.
" I'm ok no worries " kata Ad . Alex mendekati lia .
" Asal datang sekolah kalau dah demam " soal Alex.
" Punya pasal aku lah kau sebuk dah kenapa " Jawab lia dingin .
" Kau kalau tak garang tak boleh eh " soal Alex.
" Sebuk " kata lia
YOU ARE READING
Secret Identiti || Completed ✔
AcciónAUTHOR : AUREL > My first book ‼️ > DILARANG COPY ‼️ > Sorry kalau salah eja atau kurang menarik sebab ni first book hehe > Sorry kalau ada tersamar mana mana cerita sebab ini hanya rekaan sahaja > Sorry kalau sama dengan Boom org lain