Bab 54

390 14 0
                                    

"Weh aku nak keluar beli barang jap"  teha mengambil beg tangannya .

" Sorang ?" Teha hanya menggumam. Entah mengapa dia berasa tidak sedap hati .

" Take care" teha mengangguk dan keluar dari rumah .

RD dan DCA menonton televisyen bersama. Hampir satu jam teha keluar tapi bayangnya masih tidak kelihatan.  Lia bangun menuju ke bilik lalu mengambil telefon nya .

Ting!

Unknown number

= Hey DCA. Humm mesti korang semua pelikkan kenapa Fatihah tak balik lagi HAHAHA jawapan dia teha dengan aku. Aku bagi masa 36 jam sahaja. Bye girl.

= Black scropione

Terbuntang mata lia. Dadanya berombak kencang.

" Fuck " dia berlari turun ke bawah.

"Demone mafioso.  pronto Oggi andremo in guerra.  blackscropione ha preso il tè come ostaggio.  abbiamo solo 35 ore rimaste.  Raduna la nostra gente" Lantang suara lia.

Terkejut DCA.

" What teha kena culik? Kau biar betul mana kau dapat tau ?" Soal Ad tidak percaya serta merta RD bangun dari duduk .

Ditunjuk masej dari black scorpion. Terbuntang mata mereka .

" Kau dah dapat lokasi ?" Soal Sha pula . Lia mengangguk.

" Jalan bangunan lama bersebelahan villa murni " Mereka mengangguk, Alex memegang tangan lia .

" Sorry korang tak boleh join " Sha terlebih dahulu bersuara .

" TAPI DIA BINI AKU " Am sudah tidak senang duduk . DCA memandang sesama sendiri sebelum mengangguk .

" Ok kau boleh ikut tapi kau kena duduk dekat markas kami ja " Mereka mengangguk . Lia sudah awal ii ke bilik .

"Alex kau ikut" tenang masyi berkata.

" Kenapa ?" Soal Alex .

" Split lia bahaya aku takut dia muncul . Kau je yang boleh tenangkan dia " Alex mengangguk .

-Situasi teha-

Teha mencelikkan matanya, kepalanya berasa berdenyut denyut.

" Wah dah sedar " Soal si dia.

"APA KAU NAK HUH? AKU TAK KACAU KAU KAN ?" Si dia tergelak besar.

" AKU NAK APA HMM HAHAHAH AKU NAK AM " kata Amira . Ya dia adalah Amira.

" TAPI DIA TAK PERNAH PANDANG AKU . DIA CUMA PANDANGAN KAU JE HEHE "

" KAU NI NAK YANG MANA SEBENARNYA HUH? ALEX KE AM? KE KAU NAK SEMUA . BODOH " tempik teha.

" HAHAHAHA AKU NAK SEMUA " Amira mengelilingi teha .

"KAU GILA KE TAMAK BODOH KAU NI"

"HAAH AKU MEMANG GILA. AKU GILAKAN MEREKA SEMUA AHAHAHA"

Lia masuk ke gudang lama itu dengan cermat tanpa mengeluarkan sedikit bunyi . Am yang berada di markas DM tak berhenti henti berdoa agar isterinya selamat .

Masyi menyelinap masuk ke dalam gudang milik black scropion diikuti Sha dan Ad . Lia menekup mulut anak buah black Scropions dengan kain yang mengandungi ubat. 

"BOSS ADA YANG DATANG SERANG MARKAS KITA BOS " kata Farok dengan cemas . Amira menggempalkan penumbuknya .

" We talk letter ok dear " Amira memegang dagu teha dia menjauhkan mukanya .

Secret Identiti || Completed ✔Where stories live. Discover now