Bab 1

987 38 0
                                    

5 orang gadis sedang menikmati makan tengahari dengan kerana mereka diajar dari kecil sewaktu makan harus senyap . Deringan telefon mengentakan mereka disitu

"Ya waalaikumussalam "

"...."

"Nanti Sha bagitau diorang semua "

"....."

"Baik waalaikumussalam"

"Asal Sha ?" Soal Ad sambil menjogketkan kening

Mereka disitu setia menunggu jawapan dari Sha atau dikenali sebagai farisha .Dia mengeluh kecil sebelum memberi tahu kepada sepupu sepupunya.

" Halmoenii suruh balik Malaysia dan study dekat sana .. halmoenii dah urus segala urusan sekolah dekat sana dan kita akan ambil SPM dekat sana " terang Sha mereka disitu hanya mengangguk perlahan.

Mereka menetap di UK kerana hal tertentu . Kesemua mereka menoleh kearah Lia . Lia yang perasan akan dirinya diperhatikan terus mengangkat muka .

"Asal " soalnya sambil menjogketkan kening.

"Kau ok ke balik sana ?"

"No worries la aku ok insyaallah " jawabnya tanpa menoleh kearah sepupu sepupunya. Laju sahaja dia bangun untuk menyuci pinggan yang telah digunakan.

"Aku harap dia ok" tutur Teha dengan nada sayu.

"Aku pon harap macam tu " masyi berkata lalu mengangkat kaki ke arah singki.

"No worries la aku yakin dia akan oke " kata Ad dengan nada datar.

Selesai mengemas dapur mereka berlima melangkah ke ruang tamu lalu melabuhkan punggung diatas sofa sambil menonton televisyen.

Teha yang merasakan kesunyian diantara mereka terus membuka mulutnya.

"Erm bila kita balik Malaysia ?" Soalnya sambil memandang ke arah keempat empat sepupunya.

"Kita balik lusa " ketiga tiga gadis itu hanya meng"o"kan sahaja. Lia ? Hanya mengangguk perlahan kepalanya.

Setelah 2 jam menonton televisyen mereka berlima bangun dan terus ke kamar masing masing.

( Hye, author nak bagitau sikid hehe Halmoeni tu maksud dia nenek )

Stay tune 🕊️

Secret Identiti || Completed ✔Where stories live. Discover now