" aku nak kau cari number ni " Lia menunjukkan telefonnya .
" Baik Demon tapi bila Demon nak " lia memandang anak buahnya datar .
" Dalam 2 minggu aku nak kau dapatkan . Kalau boleh cepatkan sikit" lia melangkah pergi ke bilik khas yang terdapat di markasnya . Disandarkan badannya pada kerusi .
Ting
Lia bingkas bangun dari menyandar .
My hubby❤️😘 :
Assalamualaikum sayang dkt mana ?
Me :
Waalaikumussalam lia dekat markas.My hubby ❤️😘 :
Take care baby 😘 jgn balik lambat.Me :
Alright ❤ ️bye assalamualaikum.My hubby ❤️😘 :
Waalaikumussalam ❤️Lia menutup telefon . Dipejam matanya sebentar.
Tok
Tok
TokKetukan pintu membuatkan lia mencelik matanya .
" Coming "
Laungnya dari dalam . Aizat anak buahnya masuk ke dalam bilik bosnya apabila mendapat keizinan .
" Bos saya dah dapat apa yang bos minta " dihulur sebuah file .
" Eykal Rio anak kepada aykil Rio . Anak tunggal dan tinggal bersama ibunya di Melaka . Ayahnya bekerja di luar negeri " Aizat memberitahu bosnya dengan teliti . Lia terangguk-angguk.
" Kau boleh keluar " dingin sahaja suaranya . Aizat membongkok badannya sedikit lalu keluar dari situ.
" Hani "
Laung lia dari dalam . Tergopoh gopoh Hani mendapatkan bosnya .
" Yes bos " tercungap cungap Hani .
" Aku nak balik dulu . Apa apa imfrom aku " Hani mengangguk.
____________________________________
" Assalamualaikum " mereka menoleh ke arah pemilik suara .
" Waalaikumussalam " serentak mereka berkata .
" DCA beni takip et. Söyleyecek bir şey var. ( DCA ikut aku kejap ada benda nak cakap ) " dingin sahaja suaranya . Suami suami mereka memandang mereka pelik .
" Aku naik dulu . Tunggu dekat bilik bacaan " Mereka mengangguk.
" Ada apa nyah ketar lutut aku " Sha memengang lututnya.
" Tak tau tapi mesti ada benda yang berlaku . Kalau tak mesti dia tak naik angin " teha menyuarakan pandangannya. Mereka terlupa bahawa suami suami mereka masih disitu .
" Dah ii jom nanti dia mengamuk runtuh rumah ni " kata Ad mereka mengangguk lalu menapak pergi .
" Kenapa tu ?" Soal am . Mereka mengangkat bahu .
" Kenapa lia ? Ada masalah apa ?" Sha bertanya pada lia setelah melabuhkan punggungnya .
" Aku dah dapat tahu siapa yang edit gambar Alex tu . Nama dia eykal Rio ank kepada aykil Rio . Tapi aku tak pasti apa motif dia buat macam tu " dingin nadanya .
" So kau nak kitorang buat apa ? Nak suruh kitorang cari siapa dalang dia?" Masyi memandang lia .
" Tepat sekali . Memang tu yang aku nak kau buat pon " lia mengetuk jarinya atas meja .
" Kalau tak ada apa apa kita bersurai je la " kata teha .
" Jap kalau boleh jangan bagi husband kita tau " mereka mengangguk lalu melangkah keluar .
Lia melangkah masuk ke bilik . Dilihat Alex yang sedang bermain fon . Lia melangkah ke arah almari lalu mengambil towel .
Selesai mandi lia keluar dengan hanya berkemban . Dia melangkah ke closet .
" Sayang " panggil Alex . Lia memalingkan muka.
" Ya "
" Sini jap abang nak bincang dengan sayang " lia melangkah ke suaminya .
" Sayang ada sorokkan apa apa dari abang ke ?" Lia mengerutkan dahi .
" Tak . Tak ada sorokkan apa apa " jawab lia tanpa sebarang gugup . Alex mengangguk .
" Ni dah makan belum ?" Alex mengusap tangan lia . Dia mengangguk .
Ting
Alex memandang lia . Jelas wajah wanita kesayangannya merah .
" Ayang kenapa ni " soalnya lembut . Ditunjuk pada Alex . Dirampas telefon lia .
" Dah jangan layan benda ni . Benda ni nak buat sayang emo je " Alex mengusap badan lia .
"Baju sekolah semua dah siap ke yang?" Lia mengangguk
" Dah semua dah termasuk abang punya " Alex mengangguk .
" Bagus now baby jom tidur " lia mengangguk . Direbahkan badannya sebelah Alex . Alex merangkul pinggang lia .
* * *
Bunyi alarm menganggu tidur lia . Dia mengejutkan Alex terlebih dahulu . Alex membuka matanya ." Morning babygirl " alex mengucup dahi lia . Perut lia bagaikan ada 🦋🦋🦋🦋
-Skip lepas mandi-
Lia turun ke dapur .
" Morning long " Sha memaling mukanya .
" Morning " lia mengambil pinggan lalu menyusun atas meja. Begitu juga yang lain.
" Sayang " Alex menjerit memanggil isterinya .
Lia terdengar suara Alex laju sahaja dia menapak ke bilik
Pintu dikuak
" Ayangggg tolong abang pakaikan tie jap " Alex memberi tienya kepada lia .
" Ok dah siap " Alex membongkokkan sedikit badannya .
Chupp
" Thanks babygirl " kata Alex . Lia menyentuh bibirnya .
" Apa abang ni gatal betul " kata lia dengan wajah cemberut . Alex tergelak .
" Dah jom turun " kata lia .
-Skip sampai sekolah-
DCA berjalan bersama RD . AL berjalan bertentangan dengan mereka.
Bughh
" Aduh " Sha mengusap bahunya perlahan .
Lia memandang Amira dengan pandangan yang mampu membuat orang seram sejuk .
" Kau tak habis lagi ke kacau hidup kitorang hm ? Soalnya dingin .
" Eh korang memang tak sedar diri ke huh ? Dah la miskin . Tengok kitorang ni anak Dato' tau " ujar Eyka riak . Lia tersenyum sinis .
" Aku rasa kau yang tak sedar diri. Yang kaya tu bapak korang bukan korang . Terang lagi bersuluh kitorang kerabat DIRAJA . Pangkat korang tu aku boleh tarik bila masa yang aku nak " ujar lia sinis . Sengaja dia menekan perkataan diraja . AL menghentak kaki dan berlalu pergi .
" Tau pon nak blah menyemak betul " ad membebel sorang diri.
To be continued
Jangan lupa vote 🌹💛
YOU ARE READING
Secret Identiti || Completed ✔
ActionAUTHOR : AUREL > My first book ‼️ > DILARANG COPY ‼️ > Sorry kalau salah eja atau kurang menarik sebab ni first book hehe > Sorry kalau ada tersamar mana mana cerita sebab ini hanya rekaan sahaja > Sorry kalau sama dengan Boom org lain