Bab 35

422 18 0
                                    

Ting tong

Loceng rumah grandpa DCA berbunyi.

" Sha tolong bukakan pintu tu " arah halmoenii. Sha membuka pintu.

" Untie masuk la " kata Sha sopan . Bonda Lutfi tersenyum.

" Ha dah sampai dah duduk la dulu Sha panggil adik adik sepupu kamu turun " kata halmoenii. Sha mengangguk .

" Uiii turun diorang dah sampai " mereka mengangguk .  Mereka turun kebawah sambil berborak .

" Arghhhh bonda tolong adik " kata lia terjerit kecil terkejut dia apa bila Ayyan datang mengangkat tubuhnya .

" Bonda tolong " lia meronta ronta dalam pelukan abangnya . Mereka yang lain hanya tergelak kecil .

" Ayyan sudah la tu kesian adik kamu tu " kata grandpa . Ayyan melepaskan pelukannya .

" Bonda ayahnda kitorang kena pergi Itali malam ni syarikat dekat sana ada prob sikit " kata Ayyan . Ayden hanya mengangguk .

" Kitorang pergi dulu sorry uncle untie tak dapat join . Kiki sorry abang tak dapat join makan . " Kata Ayden . Lia mengangguk lalu tersenyum nipis.

" Ha jap ya diorang tak siap masak lagi ha korang yang datang awal sangat " kata bonda lia . Mereka tergelak sahaja .

" Sha how are you ?" Tanya mommy  Lutfi . Sha yang sedang leka membaca majalah itu tersentak lalu memandang wajah mommy Lutfi dengan wajah blur . Mommy Lutfi tergelak kecil comel Sha ketika itu.

" Owh ok " jawab Sha tersengih kekok.DCA memilih untuk diam sahaja.

" Aduh " adu teha .

" Kenapa Tunku " soal maid mereka .

" Tak da apa ada semut kepala hitam gigit je " kata teha lalu memandang ad geram . Suka hati ja cubit orang.

" Macam ii"

" Kamu semua berborak dulu ye " kata halmoenii lalu ingin melangkah ke dapur . Lia juga turut melangkah ke dapur .

" Eh lia gimana " soal Sha.

" Tolong halmoenii"

" Duduk " arah Sha . Lia menggeleng . Sha menarik tangan lia . Mommy RD melangkah ke dapur manakala ayah RD setia di ruang tamu . DCA mengambil keputusan untuk keluar . Mereka melangkah ke garden belakang rumah .

" Haih aku cam tak percaya kita dah nak kawin . Kawin awal pulak tu " kata masyi . Mereka mengangguk apa yang dikatakan oleh masyi .

" Ehem Hye boleh kitorang join ?" Soal Is . DCA mengangguk . Is mendekati masyi . Manakala DCA dan RD yang lain pergi ke tempat lain ingin memberi privasi kepada mereka berdua .

" Hye sayang " - Is

" Hye -masyi

" Tak sejuk ka duduk luar ni nanti sakit - is

" Nopee ok ja " - masyi

Mereka masing masing diam .

" Masyi aku -

" Is aku-

" Kau cakap dulu lah - masyi

" Tak pa kau dulu- is

" Kau terima aku ka . Aku ni mafia tau bagi orang lain mafia ni jahat kerja bunuh ja kau dapat terima aku ?" Soal masyi . Is memandangnya lama .

" Yes sebab aku memang suka kau " tenang Is berkata .

Situasi Alex dan lia .

" Kau ikut aku pehal - lia

" Lah tak boleh ke sayang oi - alex

" Sayang, kau sayang aku tak - Alex

" Tak tau - lia

" Asal pulak tak tau ? - Alex

" Sayang aku tanya ni ? - Alex

" Sebab tak tau . Aku confuse kau terima aku kenapa eh . Ye lah aku mafia kot musuh aku ramai . Kau tak takut ka kalau musuh aku terget kau . A-aku takut benda tu jadi kau paham tak " kata lia .

" Hey tengok aku jangan risau k " Alex memujuk lia .

" Tunku makanan sudah siap Tunku Queen panggil untuk makan " kata maid . Mereka mengangguk dan melangkah masuk ke dalam rumah .

" Lia how are you sweetie ?" Soal bonda Alex .

" Awak ni kot ya pon bagi la dia duduk dulu tak menyempat betul " kata daddy Alex .

" I'm ok " kata lia lalu tersenyum manis .

" Dah meh makan " - grandpa .

" Lia tolong ambik lauk tu - Alex

" Mana yg ni - lia . Alex mengangguk .

" Sini pinggan "

" Thanks "

Mereka yang lain tersenyum manis .

" Eherm kami dah bincang pasal majlis nikah korang . Cuti penggal minggu depan korang nikah . Lagipon cuti empat hari mesti sempat kan .kata grandpa .

" Sempat ke nak buat persiapan " tanya Sha .

" No worries ok mommy dah siapkan semuanya . " Kata mommy Lutfi. DCA hanya mengangguk . Selesai makan mereka meminta diri untuk pulang .

Secret Identiti || Completed ✔Where stories live. Discover now