Dinsdag, 8:05
Met een fris gevoel open ik mijn voordeur. Ik ben volledig klaar om naar school te gaan en om de geschiedenistoets te maken voor vandaag. Bovendien ben ik nog geen enkele keer lastiggevallen vandaag! Een nieuw record, lijkt mij. Onze buren zijn ook al wakker. En Quinten komt heel erg 'toevallig' net op hetzelfde moment de deur uit als ik. 'Hey Quinie,' zeg ik enthousiast.
'Hé, goedemorgen,' zegt hij ietwat verlegen.
Met een zelfgenoegzame grijns stap ik verder langs de oprit. Die jongen is gewoon gek op me. Misschien kan ik zelfs een ritje naar school versieren als ik mijn charmes uit de kast haal. Hij is tenslotte al achtien en heeft een grote auto waarmee je indruk maakt op school. Niet dat die indruk zo een grote rol speelt voor mij, maar als je iets kunt versieren, versier het dan ook. Dat zijn zelfs de woorden van mijn moeder,die ik heus en met veel genoegen overneem. 'Mag je nu die moto hebben die je zo graag wou?' vraag ik geïnteresseerd. Hij zet een paar stappen naar me toe en schudt zijn hoofd. 'Ze zeggen dat ik mijn auto eerst verder moet afbetalen.'
'O, wat jammer. Ach die auto is toch al wat hé,' zeg ik met een subtiele knipoog.
'Ja dat is wel waar. Ik heb trouwens nieuwe bekleding. Lekker zacht, wil je eens zien?'
'Tuurlijk,' zeg ik glimlachend.
Hij lijkt tevreden door mijn plotse interesse en loopt naar zijn garage om de poort te openen. Ik loop zijn oprit op en ga naast hem staan. Zijn rode sportwagen komt al gauw tevoorschijn. Je ziet dat hij zijn auto met zorg behandeld. Het metaal glanst en is duidelijk mooi opgepoetst. Ik leg mijn hand op het dak als teken van bewondering. 'Geweldig,' mompel ik.
Hij grinnikt. 'Wat maar tot je de binnenkant ziet.'
Ijverig loopt hij de garage door tot hij bij de deur is. Met een verwelkoment gebaar slaat hij zijn deur open. Ik knik goedkeurend en laat mijn hand over de autozetel glijden. 'Prachtig,' zeg ik.
Ik kijk hem recht in de ogen en glimlach. Zijn blik dwaalt af naar mijn lippen en ik kan de gedachten in zijn hoofd gewoon aflezen. Om de mystiek die tussen ons heen hangt te verbreken wend ik mijn blik af. Hij mag me zo leuk vinden als hij wil, maar van mijn lippen blijft hij af. Dat hangt niet alleen van het feit af dat ik nog nooit gekust ben door een jongen, maar ook van het feit dat ik hem niet leuk vindt. Niet, op die manier.
Er hangt nu een ongemakkelijk gevoel tussen ons heen en die rit naar school kan ik onderhand wel vergeten. Nooit gedacht dat hij me zou proberen te kussen. Ik kom terug uit de auto en wrijf een pluk haar achter mijn oren. 'Echt een geweldige auto. Awesome,' zeg ik met een klopje tegen zijn schouder. 'Awesome' was zo het woordje die ik vorig jaar meestal gebruikte bij mijn vrienden. Dat is zelfs mijn bijnaam geweest, voor kort dan wel.
'Dankje,' zegt hij met een fijn glimlachje. De teleurstelling is duidelijk in zijn stem hoorbaar.
'Ik moet maar eens naar school vertrekken. Anders klaagt Meagan vast weer dat ik te laat ben om haar nieuwe make-up probeersel te bekeuren,' zeg ik met een knipoog.
'Tot later,' zegt hij.
Ik forceer nog een glimlach en draai me dan om om naar school te vertrekken.
En...? Persoonlijk was dit een onderwerp waar ik al heel lang graag over wou schrijven! Ik hoop dat julie het een leuk verhaal vinden, en zie je daar die voteknop -- ? Als je daar op drukt ga je iemand heeeeel blij maken hehe :D Het volgende deeltje komt wrs vandaag ook al online. Het is te zien of ik nog tijd genoeg ga hebben om het af te schrijven. XOXO Melissa ;)
JE LEEST
Ghostgirl
HumorHallo, mijn naam is Linde. Mijn leven is...apart. Buiten dat ene 'aparte' eraan is alles eigenlijk vrij normaal. Een lief gezin, aardige mensen op school en de knappe buurjongen die altijd charmant naar je zwaait wanneer je 's ochtends in je kamerja...