Élet

21 4 2
                                    

Egy láb érinti a halott földet. Időtlen idők óta először jár ember ebben az elátkozott, fekete világban. A tó helyén, mely korábban kéklett, mint az égbolt, most a szárazságtól megrepedt meder tátong. Az kacagással teli házak omladozó kőhalmokká lettek csupán. Ahol a szivárvány minden színében pompázó virágok nőttek, már sötét, vad, sűrű gaz burjánzik. A kopár fák csupasz ágai segélykérő fekete karokként nyúlnak az ég felé.

Egy fiatal, karcsú leány cipő nélküli lábát mégis a valaha zöld színben pompázó, már színtelen fűre teszi. Kiengedett szőke haját láthatatlan szél borzolja, lenge, világoskék ruhája lobog.

Lépte nyomán virágok bújnak elő a talajból. Lassú, könnyű lépésekkel halad, mögötte ibolya, rózsa, gyöngyvirág, pipacs, gólyahír mosolyog a világra, s mintha a repedezett, száraz föld csak képzelet volna, már virágos rét zöldell körülötte. Mintha egy fekete-fehér fénykép megelevenedne, színek lepik el a szürkeséget.

A leány int egyet apró kezével, és mintha tollpihe volna, a levegőbe emelkedik. Ragyogni kezd, arany fény árad egészen a bőre alól. Lehunyja égszínkék szemét. Egyre erősebben világít, végül már a Nap sem ér fel hozzá. Felemeli karjait, és egyetlen szót szól törékeny hangján:

- Élet.

Abban a pillanatban színek törnek elő belőle, és örvényleni kezdenek egy lebegő gömb körül. Lehetetlen megmondani, milyen, egyszerre szép és borzalmas, apró és hatalmas, szomorú és vidám, halvány és fényes. Aztán, amikor a kavargó színek már egybefolynak, szikrákká robban szét, amik lágyan hullanak a holt világba.

Ahogy a földet érik, egy pillanatra minden felragyog, majd mikor elül a hirtelen támadt fényesség, újra minden a régi valójában pompázik. A meder, a fekete ágak, a gaz és a kőhalmok eltűnnek, már csillogó tó, zöld liget, virágok és mesébe illő házikók látszanak, amerre a szem ellát.

A leány puhán visszaereszkedik a földre. Még utoljára végignéz az általa újjáéledt világon, majd eltűnik. Eggyé válik a természettel. Egy ideig nem lesz rá szükség, elvégezte a dolgát. Az élet újra legyőzte a halált.

2021. november 12.

Lélektükör - novelláimWhere stories live. Discover now