O gece Sophie beni odasında misafir etmişti. Kendi revirde kalacaktı. Gün yeni doğmuştu, hafif aralı perdeden içeriye bir ışık süzülüyordu. Işıkta tam olarak yatağın baş kısmına vuruyordu.
Gözlerimi açar açmaz kapı birkaç kez tıklandı. Hemen kalktım, eşyalarımı çıkarmadan yatmıştım. Kapıya yöneldim, sağ elimi kapı koluna uzattım, bekledim ve seslendim;- " Evet? "
- " Benim, Sophie. Şeeeyyy... Eee kahvaltı ediyorduk, gelmek ister misin diye soracaktım? "
- " Hayır Sophie. Teşekkürler. "
- " Hadi ama Cortez lütfen. Binbaşı ve geriye kalanların hepsi orda olacak, Binbaşının özel davetlileri arasındasın. '
- " Peki, o halde."
Yaklaşık 30 dakika sonra odadan çıktım ve yemekhanenin yolunu tuttum. Masa henüz hazırlanmıştı. Hizmetçiler bardaklara çayları doldurmuştu, herkes yavaş yavaş geliyordu. Yemekhaneye 6 kişi geldi, en önde Binbaşı Gamze, sağında Doktor Aktürk, solunda Yüzbaşı Kandemir ve onları takiben, 3 siyah üniformalı, beyaz maskeli asker geldi. Askerler geride kaldı ve odada pozisyon aldılar. Hazır bir vaziyette odayı gözetliyorlardı. Heyet masaya yaklaşınca ayağa kalktım. Binbaşı elini uzattı:
- " Sanırım siz Bay Cortez'siniz" dedi Binbaşı.
- " Evet benim, peki ya siz? "
- " Ben T.C.A. Binbaşı ve bu geminin sorumlusu Gamze Kambur. Teğmen Garcia bana dünki çatışmada bize ve tarafımıza yardım ettiğinizi belirtti. Buna memnun oldum. Hala destekcilerimizin olması bizi gururlandırıyor. Şahsen gururlanmasam bile. ' diye tamamladı Binbaşı Gamze. Konuşmasını bitirdikden sonra yerine geçti ve çayına şeker attı.
Hemen ardından Yüzbaşı Kandemir karşıma dikildi ve bana elini uzattı;
- " Sizinle tanıştığıma memnun oldum Bay Cortez. Ben Texaskoroz kuvvetleri komutanı Kerem Kandemir. "
- " Memnun oldun Bay Kandemir. Merakımı mazur görün, ama Texaskoroz hangi kuvvete bağlı? "
- " Engindere birleşik üssüne. " diye tamamlayıp gülümsedi Yüzbaşı Kandemir. Ardından o da masadaki yerini aldı.
En son Doktor Aktürk karşıma geldi, yüzünde hafif bir gülümseme vardı- " Merhaba bay Cortez, ben Doktor Çağla Aktürk. Tam 15 yıldır Spartada görev yapıyorum. "
- " Tanıştığımıza memnun oldum Bayan Aktürk " dedim ve gülümsedim. Masaya davet ettim ve herkes yerine oturdu.
* 15 dakika sonra Sophie sessizliği bozdu *
- " Efendim, Yüzbaşına Engindere'ye eşlik edecek takım hazırlandı fakat liderlik edecek birilerine ihtiyacımız var " dedi Sophie
Binbaşı Gamze çayından bir yudum aldıkdan sonra Sophie'ye baktı;
- " Bay Cortez'e keski nişancı tüfeklerimizden birini verin " dedi Gamze ve ardından bir parça ekmeği ağzına attı ve çayını yudumladı.
Sophie tekrar cevap verdi;
- " Efendim, keskin nişancı tüfeklerimiz hasar aldı ve - "
Gamze, Sophie lafını bitirmeden cevap verdi;
- " O halde yanına bir keskin nişancı verin " dedi ve yemeye devam etti.
Sophie bana baktı ardından Gamzeye döndü
- " Emredersiniz efendim, gidip Nişancıya hazırlanmasını söyleyeceğim " dedi Sophie ve ardından yemekhaneyi terk etti. Bayan Aktürk, Gamzeye bakarak;- " Bu biraz sert olmadı mı sence? "
- " Hadi ama Çağla... Her seferinde aynı konuşmayı yapmaktan bıktım. Sadece birşeyler yemek istiyorum ve basit işleri tam da bunu yaparken önüme koyuyor. " dedi Gamze ve oturduğu yerden kalkarak yemekhaneyi terk etti.
Masada sadece ben, Çağla ve Kerem kalmıştık. Kerem ayağa kalktı, ve bende hemen onunla birlikte ayağa kalktım.
Kerem bana dönerek - " Bu kadar aile kavgası yeter, hadi gidelim Cortez, uzun bir yolumuz var. " dedi ve çıkışın yolunu tuttu. Tam o sırada Çağla ayağa kalktı ve Kerem'e seslendi,
- " Sende kendine iyi bak. Güle güle " dedi ve o an Kerem yürürken elini havaya kaldırıp Amaaaan dercesine birkaç kez salladı.
Çağlaya döndüm ve - " Kendinize iyi bakın Bayan Aktürk. " dedim.
O da bana iyi yolculuklae diledikden sonra hızlı adımlarla Keremi takip ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölüm ve Ötesi : 2043 (#Wattys2015)
Ciencia FicciónSoru ve Cevaplarınız için ask.fm/RafetcanSaat m.facebook.com/rafetcansaat Kitapta geçen olaylar, kurumlar, askeri birlikler vb şeyler tamamen hayal ürünüdür. Herşey bittikten 25 yıl sonra... Dünya küresel ısınmanın, açlığın, dehşetin, kıyametin ve t...