elimde sigara arka planda haluk leventin karısık sarkılarını dinlerken mizah yazıyorum.
Hayat iste
-
-
-
'yaşasın ırkımız Çine bedel kırkımız söylenir türkümüz çağlardan çağlara...' uçaktan inip, memleketime şöyle bir baktım.
Özlem...
Yaşadık kardeşim bununda en alasını yaşadık.
Dante arkamdan cool bir şekilde gelirken babamın evde olmasına yaklaşık yarım saat kaldığını fark edince hızlandım.
Benim hızlanmamla Dante de hızlanmıştı.
Allah'ım ne olur geç gelsin evi karıştırsın yada ben eve ışınlanayım?
Dante benim hızıma yetişince kolumdan tutarak bir arabaya doğru yetiştirince arkadan gelen sesle duraksadık.
''Çocuklar beni bekleyin ne bu aceleniz?'' Sue teyze...
Sue teyze son dakika golünü atarak Türkiye'ye gelmek istemişti. Neymiş dolar yüksekmiş, alışveriş yapması lazımmış falan filan.
Bahaneye bak!
Neyse babamla yüz yüze gelmediği sürece sorun yoktu.
Bizi sevgili biliyordu.
Allah'ım yalancının mumu yatsıya kadar yanar biliyoruz ama bize mi denk gelmek zorundaydı?
Yerimde yavaş bir tempoyla tepinirken yanımıza gelen Sue teyzeyle birlikte gelen araca bindik. Adresi önde oturan adama verirken arkama yaslandım.
Umarım babamlardan önce eve varırdık.
- - -
Hiçbir duamı kabul etmeyen Allah'ım bunu kabul ederek isteğimi yerine getirmişti. Eve girdiğim gibi Sue teyzeyi yerleştirip, evi havalandırmıştım.
Sue teyzeyi yolda giderken çarşının içine atıp, daha sonra alırım diyecektim fakat benim evime gelmek istemişti.
Dante telefon görüşmesi için odama giderken bende Sue teyzeyle oturuyordum o sıra kapı çalınca heyecanla ayaklandım.
Onlardan on dakika önce eve gelmiştik.
kendi kendime şükür duası ederken gelen sesle yutkundum.
Kapının birden yumruklanmasıyla yerimde zıplarken arkasından gelen sesle rahatladım.
''Aç lan kapıyı!'' Amcamın sesini duymamla sırıttım. Gelmişti gönlümün efendisi fakat niye şimdi ya?
Kapıyı açtığım gibi içeri sırıtarak giren amcamla bende sırıttım. Amcam yanağımdan makas alarak geçerken gördüğü Sue Hanımla duraksayıp, yanda duran aynadan kendini süzüp, devam etti.
Sanki kötü bir şey olmuş gibi Sue Hanım'a koşup:
''İyi misiniz?'' dedi.
Anlamaz şekilde onlara bakarken Sue hanımda aynı şekilde bakıyordu.
''İyiyim iyiyim bir sorun mu var?'' Bozuk Türkçesiyle onun yabancı olduğunu anlayan amcam daha da şevklenerek;
''Cennetten düşerken canınız acımış olmalı? Melek gibi kadınsınız.'' derken Sue hanımın koluna girmişti.
Amcam, Sue teyzeyle flörtleşirken kaşlarımı çattım. Amcamın daha dün boşanması dışında sorun yok.
O ikisi içeri doğru adımlarken bana sarılan kollarla bakışlarımı onlardan çekip, bana sarılan babama kollarımı doladım.
''Güzel kızım...'' babam... Az sonra olacaklardan sonra güzel kızım falan hikaye haberin olsun.
''Babam! Çok özlemişim.'' derken daha sıkı sarıldım.
''Hadi hadi içeride konuşuruz amcan misafirini rahatsız etmeden gidelim.'' dediğinde gülümseyerek arkasına takıldım.
İçeri geçtiğimizde koltuklara kurulmuştuk.
Amcamla, Sue teyze konuşurken babam bana doğru yanaştı. Tam ağzını açıp, bir şey diyecekti ki bir öksürük sesiyle kafamızı kaldırıp, Dante'ye baktık.
Doğru sen vardır lan.
Babamla göz göze gelen Dante'nin sıfadı esgal'i havvekellü lugatıl şerifıl dündariye'sini görmeniz lazımdı.
''Merhaba?'' Babamın dediği şeyle hemen atılıp, elini tuttum.
''Baba turist o anlayamaz seni!'' dediğim şeyle amcamla flörtleşen Sue teyze bile bana döndü. Amcam umursamayarak Sue teyzeyle ilgilenmeye devam etti.
Dante'ye diyordum ama galiba Sapancalı olan benim amcamdı.
''Ne saçmalıyorsun Nar? Turistin bizim evimizde ne işi var?'' dediğinde kendimi toparladım.
''O kadar eski bir ev ki! Tarihi yer sanıp girmek istedi kıramadım vallahi.'' dediğimde Dante;
''Merhaba babacığım!'' dediğinde şokla ona baktım.
Onun sırası şimdi miydi?
''Baba mı?'' babamın dediği şeyle aklımdan bir yalan düşünürken zaman kazanmak amaçlı;
''Baba demedi babacığım dedi.'' derken babam kafasını hışımla çevirince yutkunup, ayaklandım.
''Baba bu Dante benim staj yaptığım yerin patronu bu Hanımefendi de onun annesi. Dante Bey size aman sana baba dediğim için adının baba olduğunu sandı.'' diyerek babama biraz eğildim.
''Kendisi biraz geri zekalı.'' diyerek geri çekildim.
Babam anlamış gibi gülümseyerek ayağa kalktı.
''Ah! Merhaba.'' derken bende sırıttım.
''Merhaba babacığım.'' Dante bunu normalde watty girl yapsa utancımdan babaannemi yerdim fakat sen yapınca şerefsizliğine yapmış olsan da tatlıydı yani... Anlıyorsun değil mi?
''Babacığım değil! My name is Haluk!'' Allah'ım ben gülmedim o güldürdü.
Dante gülümseyerek cevap verdi.
Yemin ederim bilerek yapıyor ya!
''My name is Dante, babacığım!'' Babam tuhaf tuhaf bakarken Sue teyze ellerini amcamın ellerinden çekti.
Dante sen burada şerefsizlik yaparken annenle amcam flörtleşiyor?
Ulan senin de amcan Sapancalı işte! Sus reddetme! İnanırım...
''Tamam sevgiliniz ama babacığım falan erken değil mi oğlum? Nar bana anneciğim diyor mu?''
BÖLÜM SONU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarif Defteri - Yarı Texting - Tamamlandı ✔️
Chick-LitTamamlandı Siz: Sen sanıyorsun ki zengin olduğun için Siz: Yakışıklı olduğun için Siz: Güzel yemek yapabildiğin için Siz: İtalyada bana hayat verebileceğin için dediklerini yapacağım? Siz: Medyum musun be abicim? Siz: Nokta atışı yapmışsın. Siz: Se...