A/N ;
heippa ihanat!
tässä taas lukua, jonka itseasiassa kirjoitin uusiksi tässä ja nyt tältä istumalta.
enjoy!
NELJÄS LUKU
*
Kolme nuorta naista istui Nallinkarin uimarannalla nauttien kesäkuun alun lämpimästä auringosta. Kesäkuun ensimmäinen virallinen lomaviikko oli alkanut lähes helle keleillä ja kaikki lomilla olevat olivat suunnanneet rannoille. Näin olivat tehneet myös Roosa, Pihla sekä Suvi. Kaverit olivat tulleet jo kahdentoista aikaan Nallinkarille ensiksi syötyään hyvin Suvin luona. Suvin äiti on ammatiltaan ravintolakokki ja tekeekin todella hyvää ruokaa usein suuria määriä myös kotonakin. Tytöt tai pikemmin nuoret naiset olivat usein saaneet maistaa Suvin äidin, Anun kokkailuja sekä toimineet makutuomareina naisen uusille visioille.
" No niin Roosa-rakas. Tuolla olisi todella komea kundi, brunette ja ihan lihaksikas, sen seurassa on joku blondi – Pihlan heiniä ehkä enemmän", Suvi virnuili ystävälleen joka makasi mahallaan rantapyyhkeensä päällä. Roosa puuskahti hiljaa vaivautumatta edes nostamaan päätään kyseisen nuorukaisen suuntaan.
Hänen mielessään pyöri edelleen Olli, joka oli ilmestynyt Roosan ylioppilasjuhliin. Joonaksen ystävänä. Roosa oli ollut hyvin lähellä pyörtymistä tarttuessaan nuorukaisen käteen ja muistaessaan kaikki tapahtumat baari-illalta. Kaksikko oli tuijottanut toisiaan pitkin päivää ja molempien mielet olivat täydessä myllerryksessä. Roosa ei pystynyt keskittymään tapaamisen jälkeen yhtään mihinkään ja sai omituisen käytöksensä selitettyä väsymyksellä. Olli puolestaan vakuutteli ystävilleen, että hänellä oli hieman huono olo – luuli syöneensä jotain väärää juhlissa. Kaikki muut, paitsi Joonas olivat nielleet nuorukaisen selityksen ja Tommi oli ehtinyt hakea ystävälleen apteekista pahoinvointilääkettä.
Joonas oli täysin varma siitä, että kyseessä oli ollut jotain ruokamyrkytystä suurempaa. Nuorukainen oli ollut täydellisessä kunnossa ennen Roosan astumista kuvioihin ja merkit pahasta olosta tulivat esille vasta nuorukaisen nähtyä Joonaksen serkku. Tuore ylioppilas oli upea, Joonas tiesi sen ja oli valmis kiusoittelemaan ystäväänsä maailman tappiin asti ellei vastauksia alkaisi kuulua.
Edellisviikon juhlat olivat jokaisen valmistuneen mielessä ja Joonas tiesi, että Roosa ystävineen lähtivät juhlistamaan koulun loppumista Oulun suosituimmalle uimarannalle. Nuorukainen olisi halunnut raahata ystävänsä mukaan mutta auringon ottaminen ei ollut kenenkään heidän juttunsa, joten suunnitelmiin piti tehdä pieniä hieno säätöjä ennen toteuttamista. Serkullekaan Joonas ei voinut tästä kertoa, sillä nuori nainen saattaisi pistää hanttiin pahasti ja suunnitelmaa pitäisi jälleen säätää uudelleen. Utelias luonne ei voinut jättää jäätävää kohtaamista sikseen.
Uteliaan luonteen serkku pyöritteli ystävilleen päätään näiden ihastellessa paikalla olevia nuorukaisia. Silmänruoasta nauttivat Pihla ja Suvi eivät olleet huomanneet ystävänsä laimeaa osallistumista keskusteluun. Hänen mielestä miehen kalastelu oli turhaa eikä hän halunnut antaa huomiota kahden ystävänsä kuolaamiselle.
" Oskarikin eksynyt klaaninsa kanssa tänne. Mutta Roosa älä katso, siellä on muutama mimmikin mukana", Suvi kuiskutteli ja Roosa käänsi päätään ystäviensä osoittamaan suuntaan. Rannalle tosiaan tavaroitaan levittelyt tuoreen ylioppilaan entinen poikaystävä ystävineen. Roosa oli päässyt erosta ylitse aika päivät sitten, eikä Oskari ollut hänelle mikään sydänystävä. Saattoivat moikata koulunkäytävillä, jos siltä tuntui. " Onko toi se lyseon Anni ja sen kaverit? Ne, jotka erotettiin kakkosvuonna pariksi viikoksi?" Suvi jatkoi ihmettelyään.
YOU ARE READING
Our blood as cold as ice | Blind Channel
FanfictionRoosa Matilda Porko Tyttö 19-vuotias Syntynyt 13.8 161 senttimetriä pitkä Ruskeat hiukset Ruskeat silmät Entinen kilpaurheilija Heppatyttö Kaksoistutkinnosta valmistuva Joonas Porkon serkku * Tää on fanfic, ei tositarina. Olen itse omassa pienessä p...