07 | Juhannusheila

73 8 1
                                    

A/N ;

ensinnäkin kaikille hyvää joulua! vähän myöhässä tosin, mutta meidän perheellä ei ole ollut perinteistä joulua kun ollaan oltu kipeinä. 

kuinka monella on tällä viikolla edessä keikkoja? minä oon tulossa kaverini kanssa jäähallille ja meidän matkaa voi seurata tiktokissa @/terrortwins! <3

enjoy!

SEITSEMÄS LUKU

*

Juhannuksen pääpäivä, perjantai toi mukanaan Roosalle paljon jännitystä ja odotusta. Nuorukaisen näkeminen aiheutti monenlaisia tunteita nuoressa naisessa ja koko torstain viikonloppua pohtinut nainen ei ollut enää yhtään itsevarma suostumuksestaan. Kuuden nuoren miehen majoittaminen kuulosti pääpäivänä painajaiselta tietäen, että jokainen heistä ottaa alkoholia enemmän kuin olisi tarpeen. Roosa oli Joonaksen tuntenut pienestä lapsesta asti ja uskoi, että nuoren miehen ystävät eivät ole kovinkaan erilaisia alkoholin käyttäjiä. Itse hän juo pääosin vain mietoja kotonaan mutta viihteellä saattaa mennä yksi jos toinenkin tequilashotti. 

Joonas oli ehtinyt illalla luvata serkulleen, että hän tulee puolilta päivin auttamaan ja valmistelemaan paikkoja muita nuorukaisia varten jotka ovat tulossa iltapäivällä neljän paikkeilla. Nuorella naisella ei mitään tarkkaa aikataulua ollut mutta tätä haitannut laisinkaan, koska on itse maailman surkein noudattamaan aikatauluja. Aina reilusti myöhässä oli sovittu tapaaminen ollut aamulla kello kymmenen tai illalla kello kahdeksan. 

Tummatukka oli ottanut uudemman kerran itselleen paikan terassin aurinkotuolista ja aurinkolasit silmillään hän nautti lämpimästä Suomen kesästä. Seuraavalle viikolle oli luvattu kaatosadetta ja selkeästi viileämpää ilmaa oli auringosta ja mahdollisesta rusketuksesta otettava kaikki ilo irti juuri nyt. Roosalla oli paha tapa palvoa aurinkoa ja oli juhliensa jälkeen viettänyt paljon aikaa joko yksin tai yhdessä ystäviensä kanssa rannalla tai terassilla nauttimassa ilmaisesta D-vitamiinista. Iinan saarnatessa tyttärelleen joka kesä saman litanian ihosyövästä on Roosa vuosittain vain naurahtanut ja kehuskellut omilla huippugeeneillään, jotka estävät syövän yliluonnollisin keinoin. 

Nainen sulki silmänsä ja uppoutui musiikin maailmaan välillä huiskien paarmoja pois ympäriltään. Hän ehtisi vielä vallanmainiosti nauttia auringosta Joonaksen saavuttuakin, sillä naisen serkku oli ennenkin nähnyt hänet bikinit päällä. Ei se ollut heille mitenkään kiusallista.

Rauhallinen naapurusto ei häiriintynyt edes nuorukaisen saapumisesta, sillä reipas nuori mies oli saapunut paikalle polkupyörällä. Musta Jopo parkkeerattiin talon etupihalle autotalin nurkalle ja koko mustaan pukeutunut komea nuorukainen asteli terassille nähdessään siellä eloa - tai ainakin ihmisen. 

" Kuulin, että täällä on neiti yksinään seuraa vailla."

Roosan silmät rävähtivät auki tuon äänen kuullessaan ja ehti käydä nopean keskustelun itsensä kanssa aiheesta mitä minä teen. Vaihtoehdot oli esittää nukkuvaa tai ottaa vieras vastaan, kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Nuorukainen kuului astuvan terassille ja nuori nainen nousi istumaan kääntäen katseensa saapujan suuntaan. Komea  nuori mies hymyili aurinkolasit silmillään ystävänsä serkulle, joka oli selkeästi kovin järkyttynyt. Roosan henki kulki heikosti ja hän tuijotti nuorukaista aurinkolasiensa takaa saamatta sanaa suustaan. Olli asteli lähemmäksi ja istuutui tummanharmaalle puutarhatuolille. " Odotit ilmeisesti Joonasta."

Roosa hämmentyi entisestään ja joutui nostamaan aurinkolasit silmiltään, jotta saattoi hieraista silmiään varmistaakseen näkevänsä oikein. Kyllä, Olli istui heidän terassillaan aurinkolasit silmillään mustassa t-paidassa ja mustissa shortseissa. 

Our blood as cold as ice | Blind ChannelOnde histórias criam vida. Descubra agora