12 | Siideripullo

72 7 3
                                    

KAHDESTOISTA LUKU

*

Lyhytkarvainen koira läähätti tiheään tahtiin nuoren miehen kainalossa ja heinäkuun viimeiset auringonsäteet hellivät kahta nuorta omakotitalon terassilla. Terassikaluston pöydällä lojui avattuja siidereitä viisi kappaletta. Sohvalla makaava koira ja tätä silittävä nuori mies vilkuilivat molemmat ulko-oven suuntaan. Sisältä kuului hiljaista kolinaa ja molemmat tiesivät, että pian sieltä astuisi ulos Roosa mukanaan lisää alkoholia ja puruluu koiralle. Sulon häntä alkoi hakata sohvan pintaa tummaverikön astellessa terassille kädet täynnä tavaraa.

" Sulolle pururulla kanakierteellä, Ollille Somersby Apple Cider ja minulle itselleni Happy Joe Red Love Dry Rose Apple Cider", Roosa lausui lähes täydellisellä englannilla ojentaen lasipullon tuoreelle poikaystävälleen. 

Tallilla vietetyn iltapäivän jälkeen Olli oli päätynyt Roosan luokse yöksi ja seuraavana aamuna Roosa oli kysynyt kuumottavan ja klassisen kysymyksen, johon Olli vastasi unisena mutta hymyssä suin positiivisesti. Tummatukan vanhempien matkasuunnitelmat olivat muuttuneet ja he olivatkin suunnanneet heti perään uudelle reissulle Singaporeen ihan huvin vuoksi. Oli Roosaakin pyydetty mukaan mutta nuori nainen oli kieltäytynyt kohteliaasti sanoen, että nauttii Suomen kesästä kun kerrankin sellainen on. Roosa saisi talvella matkustaa niin paljon kuin sielu sieti mikäli kustantaisi itse seikkailunsa. Vanhemmilleen nuori nainen ei uskaltanut vielä sanoa yhtään mitään, vaikka hän luottikin nuorukaiseen pelottavan paljon. 

Tummaverikkö heittäytyi istumaan takaisin omalle aurinkotuolilleen laskien aurinkolasit takaisin silmilleen. Olli puolestaan korkkasi siiderinsä pullon avaajalla ja joutui siirtämään isokokoista koiraa kauemmaksi ettei se kuolaisi nuoren miehen syliin pureskellessa luutaan innokkaana. Sulo ei ehtinyt huomata rapsutuksien loppumista kauheassa kiireessä. Puruluu oli tällä hetkellä sen suurin aarre. 

" Olisit nyt edes tullut tänne", nuorukainen esitti loukkaantunutta mutta naurahti perään sarkasmin saattelemana. Roosa katsoi tästä lasiensa ylitse naurahtaen itsekin. 

" Palataan asiaan syssymmällä."

Tummaverikön leikkimielinen olemus aiheutti Ollin vatsassa perhosten armeijan lepattamisen. Roosa pystyi vain hengittämällä saamaan nuoressa miehessä valtavan suuria tunnereaktioita. Olli ei kyennyt pääsemään Roosan pään sisälle, vaikka kuinka yritti tämän elekieltä lukea sekä ymmärtää. Nuoressa oli jotain taianomaista ja maagista mutta samalla hän oli todella luonnollinen ja sataprosenttisesti oma itsensä. Ei mitään filttereitä, maskeja tai oikeastaan edes meikkiä. 

Leikkisä koira sai nakerrettua puolet puruluustaan ja jätti limaisen luun palasen lojumaan sohvalle lähtien itse seikkailulle Porkojen puutarhaan. Roosa jäi seuraamaan katseellaan koiran tekemisiä peläten että manchesterinterrieri ottaakin jalat alleen ja karkaa. Ei se ollut Sulon tapaista mutta silti nuorella naisella oli tapana ulkona vahtia koiran jokaista liikettä tämän ollessa vapaana. Vain muutamissa kymmenissä minuuteissa Sulo palasi terassille ja molempien ihmisten juomat olivat tyhjentyneet jättäen jälkeensä vain tyhjät siideripullot pöydälle. Isokokoinen terrieri nappasi puoliksi järsityn luunsa matkaansa ja kiiruhti ulko-ovelle odottamaan, että joku päästäisi hänet sisään. 

" Mennäänkö mekin?" Roosa viittasi kysymyksensä Ollille noustessaan ylös aurinkotuoliltaan. Nainen nappasi syliinsä oman tyhjenneen pullonsa matkaten terassin poikki ovelle päästämään yliaktiivisen koiran sisään. Ollikin päätti nousta sohvalta tuoreen tyttöystävänsä perässä ja loi kasvoilleen pienen ujon hymyn kävellessään tämän ohitse talon kodinhoitohuoneeseen. Koiran kynsien rapina parkettia vasten kaikui hiljaisessa talossa Ollin kävellessä peremmälle odottaen, että Roosa saapuu hänen perässään. Nuorukainen oli kovin varovainen toisen kotona ollessaan. Hän ei halunnut olla tunkeileva, vaikka hänen tuore tyttöystävä oli käskenyt olla kuin kotonaan. Nuorukaisesta silti tuntui todella väärältä elää toisen luona yhtä leveästi kuin omassa kodissaan, olihan suhdekin vasta todella tuore ja Olli oli vasta toista kertaa Roosan luona kylässä. 

Our blood as cold as ice | Blind ChannelWhere stories live. Discover now