A/N;
mun pääsykokeet on OHI!! meni kyllä niin huonosti, että ei varmaan koulupaikkaa tule mutta tiedämpä mitä ensi keväänä on luvassa!
enjoy!
KUUDESTOISTA LUKU
*
Potilaan kotiutuminen oli sujunut loistavasti, heinäkuu oli kääntynyt elokuuksi ja Olli oli hirveässä hädässä yrittänyt suunnitella tyttöystävälleen syntymäpäivälahjaa. Nuorukainen oli oppinut tyttöystävästään niin paljon uutta asuessaan tämän kanssa saman katon alla, että hänen ajatuksensa olivat täyttyneet pelkästä Roosasta. Tuon tanssivuodet, perheen lomamatkat, entinen poikaystävä joka oli aluksi harrastanut tanssia Roosan kanssa mutta lennosta vaihtanut lajinsa jääkiekkoon ja kaikista traagisimpana pikkusiskon menetys vain kuusivuotiaana. Nuorukainen oli ihmetellyt eräänä kauniina päivänä tyttöystävänsä vaatehuoneessa olevia korkokenkiä ja Roosa oli vain naureskellut Ollin ilmeelle, kun hän oli kertonut muutamien olevan lattareille, yksien olevan jazztossut, kolmansien vakiotansseille. Kikkarapää halusi tietää tyttöystävästään kaiken parhaita saavutuksia myöten aina niihin heikoimpiin hetkiin. Vastapainoksi Olli kertoi omasta lukioajastaan, musiikkikuvioista ja perheestä. Vanhempien noustessa puheeksi Olli otti myös esille vuosittaiset kesäjuhlat, joihin Roosakin oli kutsuttu.
Nuorukainen oli kertonut vanhemmilleen tyttöystävästään ja myös siitä, että neidillä on sääriluu murtunut jonka takia hän joutuu asumaan oman kerrostalokämppänsä sijasta suurehkossa omakotitalossa. Oikeastaan hän sai asua eikä joutunut, Roosan seura oli parasta mitä hän tällä hetkellä tiesi. Nuori nainen oli myös suostunut poikaystävänsä ehdotukseen lähteä juhliin yhdessä.
Niinpä edessä oli kesäjuhliin valmistautuminen kipsin kanssa. Mekkoon oli helppo pukeutua, toiseen jalkaan sai tennarin ja kipsi jalkaan sille tarkoitetun suojan joka toimi kenkänä. Meikkaaminen sekä hiustenkin kihartaminen sujui ongelmitta mutta silti Roosaa jännitti juhliin meneminen nimenomaan kyynärsauvojen kanssa. Hän oli edelleen hieman kömpelö niiden kanssa ja kipsikään ei kaikista kaunein elementti ollut kantaa mukanaan.
Elokuisena sunnuntaina Olli auttoi tyttöystävänsä autoonsa ja otti suunnakseen hänen kotitalonsa Oulun Ritaharjua. Matkaa Roosan kotoa tuli vajaa vartin verran ja sinä aikana molemmat istuvat paikoillaan hiiren hiljaa. Roosaa jännitti ja Ollia taisi jännittää tyttöystävänsä puolesta. Vaikka vanhemmat olivat ylistäneet nuoren naisen kuvia ja kuunnelleet haltioituneena poikansa kertomuksia ahkerasta ja rehellisestä heppatytöstä. Ajettaessa Ideaparkin ohitse Roosa tiesi, että pian oltaisiin poikaystävänsä kotipihassa ja hänen täytyisi kohdata niin vanhemmat kuin heidän tuttaviaankin kyynärsauvojen ja kipsin kanssa.
Olli käänsi autonsa pienemmälle kadulle juuri ennen Piparkakkutalo nimistä leipomoa ja Roosa ihasteli aluetta, se oli kuin suoraan asuntomessuilta. Olli ajoi kadun viimeiselle talolle, joka oli aivan kadun päässä.
" Tervetuloa Hirvenloikka kutoseen, Mateloiden residenssiin", Olli esitteli perheensä kaksikerroksisen talon saaden Roosan huulille nousemaan kauniin hymyn. Olli aukaisi apukuskin oven ja ojensi Roosalle tämän kyynärsauvat joiden avulla tummaverikkö nousi autosta pihamaalle. Talon takapihalta kuului rentoa musiikkia sekä hiljaista puheensorinaa. Pihan laatoitus oli tasainen mutta hieman liukas sauvoille ja Roosa joutui keskittämään tavallista enemmän huomiota painonsa käyttöön.
Nuorukainen johdatti tummaverikön talon takapihalle jonne oli kerääntynyt vajaa kymmenen henkeä nauttimaan alkujuomista. Mies huikkasi äidilleen tervehdyksen ja vajaa viisikymppinen nainen asteli reippain askelin poikansa ja tämän uuden kumppanin luokse hymy korvissa. Roosa ei osannut sanoa näytti nuori mies vieressään naiselta, jonka kanssa hän jutteli vai kauempana seisovalta mieheltä, jonka vastuulle oli jäänyt grillaaminen.
YOU ARE READING
Our blood as cold as ice | Blind Channel
FanfictionRoosa Matilda Porko Tyttö 19-vuotias Syntynyt 13.8 161 senttimetriä pitkä Ruskeat hiukset Ruskeat silmät Entinen kilpaurheilija Heppatyttö Kaksoistutkinnosta valmistuva Joonas Porkon serkku * Tää on fanfic, ei tositarina. Olen itse omassa pienessä p...