''Dertler''

507 45 6
                                    

Tam tamına 360 TL. İlk param,ilk alın terimle aldığım para. Odamda oturmuş durmadan sayıyordum. Ne fazla nede eksik çıkacaktı ama içimdeki heyecan,anlatılmazdı. Listesini çıkardığım kitapları alacaktım sonunda,bitmiş olan kalemlerimin yerine yenileri gelecekti,annemi yemek yemeye götürecektim geri kalanıyla da yapardım bir şeyler artık.
Gülerek yatağımdan kalktım. İlk maaşım. Hala gülümsüyordum. Aniden kapım çalınmadan açıldı. Baktığımda babamın eli havada yüzünde sert bir ifade vardı. Benim gözlerim onun yüzünü incelerken onun gözleri elime kaydı.
Yüzü saniyeler içinde cehennemden cennete dönüştü. Çölde su arayan bir bedenin ölümle burun burunayken su buluşu gibiydi.
Benimde gözlerim elime kaydı.
Hayallerimi az da olsa gerçekleştirebileceğim,yardım edecek olan şeye.
Parama.
Gözlerimi elimden çekip babama baktım tekrar. Yavaş yavaş bana adımladı. Tam karşımda durup,sağ elini paralarımı tutan elime uzattı. Elini açıp kapattı. Ver deme şekliydi. Yüzüme bir saniye bile bakmadan parama bakıyordu. Ellerimi arkama doğru götürdüm.
"Neden?" Diye sordum.
Benimdi sonuçta. Ben karar vermeliydim ne yapacağıma.
Kafasını kaldırıp gözlerimin içine baktı. Ellerime uzattığı elini aniden havaya kaldırdı. Tekrar vuracak diye düşünüp hemen kafamı aşağıya eğdim.
Gözlerimi sımsıkı kapatıp darbeyi bekledim. Acıyı,çıkan sesi ve hakareti. Ama hiç biri olmadı.
Gözlerimi açıp ilk yere baktım. Sonra yavaşça kafamı çevirip babama baktım. Eli havada asılı durmuş bir şekilde bana bakıyordu. Yavaşça güldü. Sonra elini gülüşü gibi yavaş bir şekilde başıma doğru indirdi. Acaba böyle daha çok mu acıtırdı? Elini saçlarımın arasında hissedince tekrar gözlerimi kapattım. Titremeye başladım. Keşke direk verseydim paramı,keşke.
Babamın eli saçlarımda elindeki nasırları hissedebileceğim bir şekilde dolaşmaya başladı. Rüyadamıydım,yoksa babam benim saçımı mı okşuyordu? Yapabilir miydi? Dizilerde hep babalar kızlarına böyle yapardı severken,babam beni seviyor muydu?
Gözlerimi hızla açtım ama hala dik değil eğik duruyordum. Sanki en ufak bir hareketimle babam beni sevmekten vazgeçecek gibiydi. Babamın eli omzuma doğru kaydı. Omzumu tutup sıktı ve yukarı doğru çekti. Hayır hiç acımadı çok nazikti.
" Bulut ver elindekileri hadi." Dedi. Arkama doğru bakarak.
Arkamda? Evet para vardı.
İstemeyerekte olsa ellerimi önüme,karın hizama getirdim. Babam beni daha demin sevmişti,nasıl hala parayı düşüne bilirim?
Başımı kaldırıp babama baktım. Çok uzundu. Heybetliydi,güçlüydü hemde çok. Bunu en iyi ben bilirdim. Nasıl olduğunu şuan düşünmek istemiyorum.
" Ama baba bunlar benim param. Onlarla ilgili hayal kurdum. " Dedim dudaklarımı büzerek.
Babam yavaşça dizlerinin üzerine çöktü.
Elleriyle yanaklarımın iki yanını tuttu. Fazla sıkmadı ama acıttıda. Gözlerim dolmaya başlamıştı. İlk kez bana aitlerdi,ilk kez kendim için bir şey düşünüp yapacaktım. Onlar benimdi.
Babam gözlerimin içine bakarak;
" Kızım,paraları bana ver." Dedi sakince.
O zaman dünyam durdu,damarlarımda ki kan bile şaşırıp durdu,kalbim kulaklarımda atmaya başladı,duyulana emin değildi nasıl atacağını bilemedi tekledi hızlı attı. Doğrumu tepki veriyordu kalp,kulak doğrumu duymuştu,kanım duracak kadarmıydı bu kelimeye ihtiyacım. Bir daha dermiydi acaba.
" Baba,kızım dedin." Dedim şok etkisiyle.
Bana demişti demi? Rüyada olmak istemiyordum bu sefer. Hala babama bakıyordum.
" Evet dedim." Dedi ve gözleri ellerime kaldı. Nasırlı ellerini bu sefer ilk önce ellerimde sonra paramın üzerinde baskı kurmasıyla,ellerimde ki sonradan oluşan boşlukla hissettim rüyada olmadığımı.
Bakışları parama indi. Değişik bir şekilde gülümsedi. Gülümsedi,babam gülümsedi.
Bakışları sonradan bana döndü. Ayağa kalktı bana bakmaya devam ederek.
Gözleriyle üstten bakarak arkasını döndü.
Elini kapıya uzatarak içeriye doğru çekti. Yüzüme bile bakmadan;
"Bana hep para getir hep seveyim seni,kızım." Dedi ve odadan çıktı.
Donmuş bir şekilde duruyordum durduğum yerde. Bana kızım demişti,saçımı okşamıştı.

Elim yavaşça kalbime gitti. Kalbim kulağım duyduğunu hisset ve ona göre at.
Bana ilk kez para kazandığım zaman kızım dedi.
Ellerimi dudaklarıma götürüp gülmeye ve zıplamaya başladım.
Kızım dedi.

KAFES ✖Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin