8.BÖLÜM
(SİSLİ GÖL'E KAÇIŞ)
Paskalya Bayramı'ndan sonra aradan on gün geçmişti. Dido'yu hiç görmemişti. Eğer Dido'yu görse ondan kopamayacağını ve bir daha geri dönemeyeceğini biliyordu. Ganime, o akşam yine pencerenin önünde Sisli Göl'ü izliyordu. Gölden esen tatlı rüzgârlar penceresinden içeriye doluyordu. Gölün kenarında bir ışık belirmişti. Işık durmadan yanıp sönüyordu. Ganime, gözlerine inanamamıştı, bu Dido'ydu. Yine buluştukları yere gelmişti ve onu bekliyordu. Hayır, çok arzulamasına rağmen bu akşam gidemezdi Sisli Göl'e. Duygularına karşı koyamayacağından ilk kez bu kadar emindi. Dido'nun mavi gözlerine baksa ve kendini onun kaslı kollarına bıraksa, bir daha ona karşı koyamazdı. Geri dönemeyeceğinden korkuyordu. Hem ailesine karşı dürüst olmalıydı. Onları yüz üstü bırakıp gidemezdi.
Oysa Paskalya Bayramı'nda kendi kendine söz vermişti. Helen'le yumurtalarını tokuşturduklarında yumurtası kırılmıştı. Dido'yla gidecekti, sonsuza kadar onunla olacaktı. Dido'dan güzel çocukları olacaktı. Dido'dan oldukları için onları daha çok sevecekti. Sonra aniden garip bir duyguya kapılıyordu. Sanki gizli bir el dokunacak, bu mutluluğu gölgede bırakacaktı.
Ertesi akşam da gölde ışık yanıp sönmüştü. Ama Ganime kararını vermişti, Sisli Göl'e gitmeyecekti. Bir yandan da Dido'nun hasreti yüreğine oturuyor. Onu içten içe kemiriyordu. "Ya Dido bir gün bu sevdadan vazgeçerse?" diye de çok korkuyordu. Çünkü onu her şeyden ve herkesten çok seviyordu.
Ganime'nin odasının kapısı çalınmıştı. İçeriye gelen babasıydı. Çok şaşırmıştı, babası uzun bir süredir ilk kez odasına geliyordu. Pencerenin önündeki berjer koltuğa oturmuştu.
-Kızım bugün Bay Filipo'nun değirmenine uğradım. Ve duyduklarım karşısında çok şaşırdım. Herkes seni konuşuyordu. Paskalya Bayramı'nda kilisede geçenleri herkes biliyordu.
-Kilisede ne geçmiş baba?
-Seni Bay Filipo'nun oğlu Dido ile görmüşler.
Ganime, Dido'nun adını babasından duyunca çok şaşırmış ve korkmuştu. "Babası Dido ile arasında geçen her şeyi biliyor muydu?" acaba!
-Kızım aklını başına al artık. Biliyorsun Bay Filipo bir Rum.
-Evet, baba o bir Rum ama yıllardır onlarla bir arada kardeşçe yaşıyoruz.
-Hem köyde birçok Müslüman delikanlı varken, neden bir Hıristiyan gencine gönül verirsin hala anlayabilmiş değilim.
-Baba Dido'nun Hıristiyan olması neyi değiştirir? Hepimiz aynı Allah'a ibadet etmiyor muyuz?
Ahmet Bey'in ses tonu sertleşmişti.
-Kesinlikle ve kesinlikle Hıristiyan biriyle evlenmene karşıyım. Sen ilk ve son göz ağrımsın kızım. Hatırlıyorum da, doğduğunda annenle ne kadar mutlu olmuştuk. Yıllardır seni en iyi koşullarda yetiştirmeye çalıştık. Ve şimdi sen bir Rum genciyle aşk yaşıyorsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİSLİ GÖL
RomanceSİSLİ GÖL 1.BÖLÜM (EVE DÖNÜŞ) Otobüsten iner inmez saatime baktım. Oldukça geç bir vakitti. Yorucu bir yolculuğun ardından, uzun bir gece yürüyüşünün beni beklediğini biliyordum. Gece oldukça serindi, Kapıdağ’dan kopan rüzgâr hoyratça dolanıyor, saç...