18. BÖLÜM
(HOROZÖTTÜ MEZRASI)
İlk görev yerim Ardahan İli, Çıldır İlçesi'ne bağlı Gülyüzü Köyü'ydü. Köy göl kıyısı boyunca uzanıyordu. Okulumuz ilköğretim okuluydu ve on dört öğretmen olarak görev yapıyorduk. Birkaç ay burada çalıştıktan sonra ihtiyaçtan dolayı beni Çıldır'ın uzak köyü Horozöttü Köyü'ne vermişlerdi.
Soğuk bir aralık günüydü. Çıldır ilçesinde öğretmen evindeydim. Moralim oldukça bozuktu. Çıldır'ın en uzak köyüne atanmıştım ve şube müdürleriyle tartışmıştım. Her ne kadar tek başıma mezrada kalamayacağımı, yaşayamayacağımı belirtsem de, ısrarla "Görevdir gitmek zorundasınız."diyorlardı. Oldukça sinirlenmiştim, kararlıydım; ya görev yerim değişecekti ya da bavulumu alıp gidecektim.
Öğretmenevindeki diğer öğretmenler Ardahan'ın kışına alışmaya başlamışlardı. Herkes görev arkadaşıyla ve müdürüyle beraberdi ve görev yerinin ilçeye yakınlığını anlatıyordu. Onların görev yerlerini kıskanmadım diyemem. Benim müdürüm yoktu; müdür de, öğretmen de bendim. Şube müdürlerimiz niye bu kadar diretiyorlardı ki? Onları anlamanın zorluğu içindeydim. Bir köşede hem üşüyor hem de karar vermeye çalışıyordum. Öğretmen evindeki herkes o köyde nasıl görev yapacağım, diye hayretler içinde kalıyordu. Onların gözünde ben bir kahramandım ve elinden gelse herkes beni alkışlayacaktı.
Az sonra öğretmen evinde görevli bir memur beni kaymakam beyin görmek istediğini söylemişti. Çıldır'a daha gelir gelmez kaymakamla ne işim olabilirdi ki? Heyecanlanmıştım. İlçenin en büyük mülki amiri beni çağırtmıştı.
Kaymakamlık binasına kadar buzlar üzerinde sendeleye sendeleye gidebilmiştim. Çıldır'ın ayazı ve soğuğu iliklerimi donduruyordu. Kısa bir süre sonra kaymakam beyin odasındaydım. Kaymakam beyin odasında, milli eğitim müdürümüz, emniyet amiri de vardı. Kaymakam bey oturmam için bana yer gösterirken orada bulunanlarla beni tanıştırıyordu. Kaymakam bey:
-Hocam hoş geldiniz. Çetin kış şartlarının yaşandığı ilçemizde başarılı çalışmalarınızın takdire şayan olduğunu biliyoruz. İlçe milli eğitim müdürü az önce geldiğinizi belirtti. Hocam sizi acil olarak çağırtmak zorunda kaldım kusuruma bakmayın lütfen. Bugün tüm ilçedeki amirler Horozöttü Köyü'ndeydik. Köyde şehit cenazesi vardı, Muhtarın oğlu Engin Türe Van'daki çatışmada şehit düşmüştü. Horozöttü Köyü, Çıldır'ın merkeze en uzak köyüdür, çetin kış şartları yaşanır, altı ay boyunca karlar altında ve yolları hep kapalıdır. Sabahtan köyün yollarını greyderlerle açmamıza rağmen köye gidişimiz oldukça zor oldu. Ancak öğleden sonra köye ulaşabildik ve şehidimizin cenaze törenine katıldık. Cenazeden sonra köyde eski bir okul olduğunu ve öğretmen beklediğini öğrendim. Milli eğitim müdürümüzle bu konu üzerinde konuştuk ve okulun boş kalmaması için sizi oraya görevlendirdik. Umarım şehidimizin köyünde eğitim vermek ve halkımıza hizmet etmek size de benim kadar onur ve gurur verecektir. İlçeye gelip de şartların zorluğundan dolayı kalmak istemeyip geri dönen ne öğretmenler tanıdım. Vatanın her yeri kutsaldır öğretmenim. Çocuk her yerde çocuktur, sevgiye ve bilgiye ihtiyacı vardır. İnşallah siz üzerinize düşen görev ve sorumluluğu bundan sonra da yerine getirmekten kaçınmayacaksınızdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİSLİ GÖL
RomanceSİSLİ GÖL 1.BÖLÜM (EVE DÖNÜŞ) Otobüsten iner inmez saatime baktım. Oldukça geç bir vakitti. Yorucu bir yolculuğun ardından, uzun bir gece yürüyüşünün beni beklediğini biliyordum. Gece oldukça serindi, Kapıdağ’dan kopan rüzgâr hoyratça dolanıyor, saç...