9. BÖLÜM
(SİSLİ GÖL KARAKOLU)
Ertesi gün Bay Filipo ve Bayan Sofiya berjer koltuklarında oturmuş çaylarını yudumlarken kapı çalınmıştı. Bayan Sofiya pencereden dışarıya bakmıştı. Bahçede askeri bir araç ve askerler duruyorlardı. Birkaç asker değirmene doğru gidiyordu. Bayan Sofiya çok şaşırmıştı. Jandarma ile ne işi olabilirdi. Şiddetli bir şekilde kapı vurulmuştu.
-Bay Filipo, Bay Filipo açın kapıyı.
Bay Filipo heyecanlanmıştı. Kapıyı açmak için kapıya doğru yönelmiş, kapıyı aralamıştı. Komutan:
-İyi günler Bay Filipo. Lütfen bize kolaylık gösterin, evinizi aramamız gerekiyor. Ahmet Bey, kızını arıyor. Komutan Ganime'nin babasını işaret etmişti.
Bay Filipo şaşırmıştı. Dido'nun dün gece eve gelmediğini onlara anlatmıştı. Bir grup askerin içeriye girip arama yapmasına ses çıkarmamıştı. Askerler:
-Üst katta da yoklar komutanım.
Değirmenden dönen askerler kimsenin olmadığını belirtiyorlardı. Bay Filipo, Dido için endişelenmişti.
-Dido yoksa bir suç mu işledi komutan bey?
-Dido, Ahmet Bey'in kızı Ganime'yi dün gece kaçırmış. Teşekkür ederim Bay Filipo bize zorluk çıkarmadığınız için.
Askerler araçlarına binerek evden ayrılmışlardı. Bay Filipo olanları Bayan Sofiya'ya anlatmıştı. Bay Filipo olay karşısında çok endişe duymuştu. Dido bir Türk kızını kaçırmıştı. Hem de Müslüman bir Türk kızını. Bay Filipo:
-Sofiya kesinlikle Dido'nun Müslüman Türk kızıyla evlenmesine izin vermem.
-Hayır, Filipo sevgi her şeyin üzerindedir. Bence oğlumuz için, oğlumuzun mutluluğu için karşı koymamalısın.
-Nasıl olur Sofiya. Yıllarca Dido'yu iyi bir Ortodoks olarak yetiştirmeye çalıştım. Oysa o Müslüman bir kızla kaçtı. Şimdi ne olacak, kız Hıristiyan olacak mı sanıyorsun?
-Filipo, hangi yüzyılda yaşıyoruz. Nasıl böyle bir şey söylersin. İnançların zorlama ile dikte edilemeyeceğini artık öğrenmelisin. Hem Dido'yu bile istediğin şekilde yetiştirebildin mi?
-Ganime ile konuşmalısın. Eğer bizim dinimizi kabullenirse Dido ile evlenir, ama karşı çıkacak olursa bundan sonra olacaklardan kendisi sorumlu.
-Filipo, Ganime ile bu konularda konuşacağımı sanıyorsan yanılıyorsun. Hem Hıristiyan olmuş, Müslüman olmuş, Musevi olmuş bunun önemi var mı? Önemli olan sevgi değil mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİSLİ GÖL
RomanceSİSLİ GÖL 1.BÖLÜM (EVE DÖNÜŞ) Otobüsten iner inmez saatime baktım. Oldukça geç bir vakitti. Yorucu bir yolculuğun ardından, uzun bir gece yürüyüşünün beni beklediğini biliyordum. Gece oldukça serindi, Kapıdağ’dan kopan rüzgâr hoyratça dolanıyor, saç...