Berdel yoktur çünkü yazar aklı yerinde olan bir kadının zorla evlendiği bir adamı sevebileceğini düşünmüyor.
Başrolde:
Herşeyi sineye çeken, adamın her istediğini yapan, sessiz ve ailesi için herşeyi kabullenen "masum" kız da yok çünkü yazar güçlü kadınlar yazmayı seviyor. Erkeklerin gölgesinde yaşayan kadınlar değil.
Sert, kaba, sinirli, kadına sürekli bağıran çağıran, kısıtlayan, herşeyi kıskanan, kendi her haltı yiyen ama kadının sadece nefes almaya hakkı olduğunu düşünen, "adamın dibi" erkek başrol de yok. Çünkü yazar bu adamların sevilmeye laik olduğunu düşünmüyor.
Bu yazarın kadınları, hayvan sevmek isterse hayvan sahiplenir ona öküz gibi davranan adamları değil.
Bu yazarın erkekleri, egosunu tatmin etmek, gücünü ve "adamlığını" kanıtlamak için kadınları ezmez. Her hakkını elinden alıp ben bu kadını seviyorum diye ortada gezinmez. Aksine kalbinin sevdiği kadını korumak için elinden geleni yapar, bunu yaparken de onun haklarını unutmaz kısıtlamaya çalışmaz.
☝️Üstteki saydıklarım yazdığım ve yazacağım tüm kitaplar için geçerli bunları kabul ediyorsanız okuyun, aksini istiyorsanız zaten bir sürü kitap bulabilirsiniz. Bu kitabı da doğuda da olsa seven incitmeden, kısıtlamadan sevebilir. Kadınlar heryerde güçlü olabilir düşünceme göre yazıyorum.
Artık tanıtıma geçebiliriz;
Bir kadın düşünün koca bir şehre kafa tutan,bir kadın düşünün Urfa'ya söz geçiren işte o kadın Arjin Eroğlu. Berdele kurban etmek istedikleri kuzenini herkesten koruyan bir kadın.
"Siz kimsiniz de Eroğlu konağını basarsınız, hadsizler. Hepinizin kafasına sıksam, kanını şu toprağa akıtsam Urfa sınırında olduğunuz müddetçe kimse leşinizi bile almaya gelemez.Arjin Eroğluyum ben bastığınız konağın da içinde bulunduğunuz şehrin de hanım ağası Arjin. Kuzenini berdele kurban etmeye çalıştığınız Arjin."
🖤
Bir adam düşünün, mardinin ağası olan, herkese lafını geçiren bir adam. Töreleri de bu adaletsizliği de istemeyen bir adam: Azad Şahmeran.
+Ben sana o konaktan silahla kız alınmaz dedim.Senin aptal oğullarının yanlarına adam eline silah almış konağı basmış.Eroğlu aşiretinin hanımağasına silah çekmiş,sen oğlunu öldürmediklerine dua et.Bir kadının olduğu konağı on kişi basmak ne demek amca?Kabul et oğlunun canına karşılık berdelin iptalini.
Amcam: Sen halledebilirsin Azad,lafın geçer ağalara yardım et bana, kuzenin o senin.Aynı kandan aynı candan aynı soydan gelirsiniz siz.
+ Ben senin tarafında değilim amca, ne seni ne o saçma töreleri haklı bulurum ben.17 yaşında kızı gelin almak ne demek?Ben bu işe en başından karşıyım.İlla namusum dedin kızını da kaçıran iti de buldum önüne attım,madem değerli namusun bu kadar o zaman sıkacaktın kafalarına.
🖤
Arjin: Bizden olmaz Azad, her dediğini kabullenemem ben senin,her istediğini yapamam, evde oturup yolunu da gözleyemem,ben kanarya değil kartalım özgür olmadan yaşayamam.
Azad: Bu muydu yani sorun?Ben evime uşak aramıyorum ki Arjin,ben sana gel koy kalbimin yanına kalbini diyorum.Sen neleri takıyorsun kafaya kadın?Öyle birini istesem çoktan evlenirdim.Sana bu halinle sevdalandım neden seni değiştirmek isteyeyim? Kanarya ol diyen mi var sana?Ben gel beraber uçalım diyorum,senin yerin gökler kadın kafes değil.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşk-ı Midyat ( Ağa )
RomanceBerdel yoktur çünkü yazar aklı yerinde olan bir kadının zorla evlendiği bir adamı sevebileceğini düşünmüyor. Bir kadın düşünün koca bir şehre kafa tutan,bir kadın düşünün Urfa'ya söz geçiren işte o kadın Arjin Eroğlu. Erkek egemen Doğu'da dimdik dur...