Kapitel 8

192 13 0
                                    

Amanda tog tag i min arm och vred den så jag hamnade med ryggen mot henne. Jason slog till henne på benet och hon släppte taget om mig. Jag och Jason hade ingen aning vad som hände men vi visste att vi behövde slåss mot henne.

"Vad vill du oss?"
Amanda stannade upp en sekund, men sedan tog hon en vas
som stod i fönstret och kastade den mot mig.

"Ducka!" Skrek Jason till mig och det gjorde jag, den träffade nästan!
"Jag vill inte ha er vid liv! Det vill jag!" Hon skrattade nästan när hon sa det.

Jason tog tag i henne och puttade ner henne på sängen.
"Kom vi sticker!"
Han tog tag i min arm och vi sprang ut i korridoren.
Det var alldeles tomt där.

"Vi ska upp en våning!"
Vi ställde hos vid hissen och klev in. Jason tryckte på 3:an och den åkte upp. "Vad vill hon oss?"
Jason kollade frågande på mig.
Jag tänkte efter och sedan kom jag på det! "Hon är säkert en jägare, och inte en vanlig sådan utan en varulvs jägare!"
Jag såg hur han rös.

Att den tjejen han dejta skulle döda honom om hon visste att han var... Men jag avbröts av att Jason tog tag i mig och vi sprang i korridoren på våning 3.

"In här!"
Jason öppnade dörren.
Vid ett bord satt en blond, fin tjej.
Hon såg väldigt trevlig ut.
Men man ska inte lita på alla.
Amanda tyckte jag ju var söt och så...

"Hej!"
Hon log ett jätte fint leende mot oss. Fast med en frågande blick, hon undrade säkert varför vi var här. "Hej Katy!" Jason gick fram till henne och kramade om henne!

Jag kände hur ilskan och avundsjukan kom krypandes upp i kroppen på mig. Hur många tjejer dejtar han?! Först Amanda, sen mig och sist Katy! Eller finns det fler tjejer?

Jag som trodde att det var vi.
Att det alltid skulle vara vi.
Eller det var det jag trodde!
Nu finns det inget vi.

Även om det bara var en kram kändes det som om något mer.

Precis när jag tänkte gå ut rasande tog Jason tag i min arm.
Jag mötte hans blick och den sa att det inte var någon fara och att jag skulle stanna. Även om jag inte ville gjorde jag det.

"Katy är min syster! Hon är också en..." En lättnad spreds sig genom min kropp, jag kände mig fånig att jag trodde att hon var hans flickvän. Det var ju faktist bara en kram!

"Förlåt!" Jag kollade ner i golvet för att jag skämdes så mycket.
Men Jason förstod och kramade om mig.

Det är konstigt men jag och Jason träffades nyss för andra gången och jag känner att jag skulle kunna dö för honom! Nästan.

Mina tankar avbröts av att Katy sa något. "Varför är ni här förresten?"
Jason släppte mig och vände sig mot sin syster, Katy.
Som inte är hans flickvän!

"Vi kom hit för att...du vet Amanda?" Katy nickade och Jason fortsatte. "Hon hörde oss prata..om att vi är varulvar.
Sedan kom hon in i rummet och attackerade oss. Hon måste vara en av dom...!

Jason sa inte det sista och det fick mig att börja undra.
Men det fick vänta för dörren öppnades och nu stod både Amanda, Jasmin och killen från middagen! Men Leila syntes inte till.

"Hej!" Sa Amanda och närmade sig Katy. "Vem har vi här då? Också en varulv antar jag! Eller hur?!"

Alla vi tre tittade oroligt på dom.
Katy fattade nog att det inte var så trevliga typer och att det var dom vi pratat om.
Innan de kom.

"Svara mig!"
Jag ryckte till av Amandas höga röst. Hon skrek inte men lät arg och krävande.
Katy nickade tveksamt.

Jag vet inte vad som exakt hände sen, men de anföll oss.
Killen från middagen med.
Han verkade vara en av dom.
Det konstiga var bara att Leila inte var med.

Men då kom jag på.
Hon hade aldrig varit i mitt rum heller. Det var faktist bara fyra ben jag såg och bara två huvuden.
Och det var bara Jasmin och Amanda! Inte Leila.

✕✕✕

Amanda ställde sig vid dörren medan Jasmin och killen, som visst hette Kim Corner tog tag i mig och Katy.

"Så nu är det bara du Jason som inte är fast. Jag tänkte låta dom dö först och behålla dig ett litet tag!"

Jag såg hur Katy ville börja skrika på hjälp men Kim som höll i henne satte handen hårt mot hennes mun. Om jag var varulv nu skulle jag gärna bita honom!

Jasmin tog ett stadigare grepp om mig som om hon läst mina tankar om Kim. "Vad vill ni med oss?"
Jason tittade frågande på Amanda som bara log.

Jag vet att Jason egentligen visste vad de ville oss men han frågade ändå. Kanske för att få mer tid för att komma på en flycktplan?!

"Jag trodde du var smartare och kunde lista ut det själv! Men jag ska förklara för dig så du fattar exakt! Vi är här för att döda, inte döda vem som helst utan varulvar.
Nu undrar du säkert varför men det är så att vi är jägare och HATAR varulvar! Inte vampyrer, inte spöken, men varulvar!"

Hennes röst lät så..förändrad.
Den var inte den ljusa, oskyldiga rösten. Mer en röst som betydde ondska, makt och död.
Precis som det hon sa om döda!!!

***

• RÖSTA
• KOMMENTERA
• OCH HA DET BÄST!!!

The Werewolf GirlOnde histórias criam vida. Descubra agora