Varför gjorde dom så mot oss?
Var de rädda, eller vad?
Men jag hann inte tänka så mycket mer för nu kände jag hur Jasmin tryckte sin hand mot min mun så att jag inte kunde ropa på hjälp.Men efter bara ett litet tag fick jag ingen luft! Hon höll också för min näsa! Jag ville bita henne i handen men utan luft är det meningslöst!
"Så Jason, känner du någon mer varulv?" Amanda närmade sig Jason, men han backade bak mot väggen bredvid mig och Katy.
Det värsta var att nu stod Amanda precis framför honom.Amandas hand åkte ner i hennes byxfick och drog upp något glänsande. Något vasst som blänkte av solen.
Jag blundade och hoppades på att jag sett fel. Men när jag tittade igen höll hon den bara närmare Jason.
Det var en kniv!
En vass och dyr såg den ut som."Du skulle aldrig göra så!" Teg Jason till Amanda som nu stod öga mot öga med honom.
Bara någon centimeter ifrån!
Amanda skulle kunna göra vad som helst mot Jason! Och det var precis det hon gjorde! Fast inte riktigt det jag tänkt.Hon böjde sig fram den lilla centimeter som fanns mellan dom. Deras läppar nuddade nu varandra och hon kysste honom!
Mina ögon fylldes av tårar.
Det kändes som om jag inte kunde sluta gråta. Jasmin hade släppt mig av chock. Och nu stod hon bara och stirrade.Amanda hade släppt kniven som nu låg på marken en bit bort.
Jason som var intryckt mot väggen gav mig en signal till mig att ta upp kniven. Amanda kysste honom fortfarande. Jag såg också på Jason att han försökte komma loss.Snabbt tog jag upp kniven och höll den bakom Amanda.
"Gå bort från honom!"
Jag kanske inte behövde men jag skrek faktist åt henne.
Jag älskade Jason och ville ha honom för mig själv.
Det kan ni ju förstå!Ingen skulle vilja att en som precis tänkte döda en nu står och hånglar med hennes nästan pojkvän!
Amanda backade bort från Jason.
Jag såg i hans ögon hur de rann små tårar. "Ville du?" Frågar jag och tittar besviket på honom.
Han skakar på huvudet och sjunker ner bakom mig.Det är något som är fel med honom. Även om jag inte gillar att säga det här så var det
bara en kyss!"Kom vi sticker!"
Amanda öppnar dörren och Jasmin och Kim hänger efter.Jag kastar bort kniven på golvet och sätter mig vid Jason, det samma gör Katy som också värkar vara orolig.
Jason blundar och värkar inte fatta att jag sitter här.
"Vad hände?!"
Jason bara stönar när jag frågar det. Sedan drar han upp tröjan.
Först ser jag bara muskler men sedan under vänstra bröstet ett stort sår! Från en kniv!Direkt hämtar Katy förbandslådan och jag drar av hela tröjan på honom. Han är i alla fall i medvetande.
Amanda måste ha haft en till kniv och sedan satt in den i Jason när hon kysste honom!
Jag undersökte såret.Det var inte djupt men han behöver ett stort plåster eller något ännu bättre.
Jag är inte bra på det här med läkargrejer, men Katy fixade allt på ett kick.
Så nu låg Jason i hennes säng utan tröja och med ett stort vitt plåster där kniven suttit.
Han hade somnat och Katy var på toa. Vi hade låst dörren till Katy's rum så att ingen skulle komma in.
"Hur mår du?"
Frågade jag och la mig bredvid honom i sängen.
Han svarade inte utan sov bara.
Och jag skulle låta honom få göra det. Så jag kysste honom bara och reste mig upp ur sängen.Jag fattar knappt att allt det här bara hänt på några få dagar.
Att jag fattar att Jasmin, Kim och det värsta av allt Amanda, att det är varulvsjägare!
Och att de nästan dödade Jason!Det ända bra är att jag fått en ny vän på några timmar.
Katy, hon var redan som en riktigt bra vän till mig.
Henne kunde jag i alla fall lita på!"Hej hur mår han? Bättre?"
Jag märker att Katy kommit ut från badrummet och säkert har tittat på mig i över fem minuter.
Jag rodnar lite..men bara lite!"Ja, men han sover."
Hon nickar och sätter sig bredvid mig på golvet.Men då knackar det på dörren.
Både jag och Katy hoppar upp några centimeter.Jag sätter fingret för munnen för att visa Katy att vi ska var tysta.
Hon lyder men går fram till dörren för att lyssna vem det är."Hallå, Katy? Är du där? Det är Leila! Kommer du ihåg din vän eller?!"
Katy öppnar dörren och in kommer Leila. Vad vill hon?
Och vadå vän?
Är de vänner?
Men Leila är väll också en av dom?
Eller?Många frågor kom upp i mitt huvud. Leila gick in i rummet men hon stannade när hon fick syn på Jason som låg i sängen med ett stort plåster. "Vad..vad jag hänt?"
Som om hon inte redan visste det!
Hon hade säkert fått höra det av Jasmin eller Amanda.
De tre är väll tajta?
Eller hur?"Det var Amanda och Jasmin...plus din pojkvän!"
Katy kollade ner i marken när hon sa det sista.
Va? Vänta lite här va...var Kim Corner Leilas pv?
Ojdå!Jag såg hur Leilas leende försvann och hon satte händerna för ansiktet. Nu fick hon mig nästan att tro på det!
Hon är väll en av dom?"Hur kunde han?"
Katy satte sig ner vid henne och kramade om henne tills hon hade lugnat ner sig."Men du visste det här väll?"
Jag hade velat fråga henne det en lång stund. Men inte när hon "grät""Nej varför tror du det? Jag gillade inte Amanda och Jasmin...bara Kim..." Nu började hon gråta igen och Katy kollade lite surt på mig.
Som om det var mitt fel!?"Men vart var du när dom kom?"
Då slutade hon plötsligt att gråta konstigt nog.
Men hon svarade inte.
Utan istället tittade hon på mig med en ond blick.
Sedan flinade hon.
Och jag såg hur hon mimade till mig: Det du!***
KOMMER ATT KOMMA ETT TILL KAPITEL SNART!
FÖRRESTEN VAD TYCKER NI OM BOKEN HITILS?KOMMENTERA GÄRNA DET!
OCH SÅ KAN NI SJÄLVKLART
RÖSTA!!! HAHA;)
CZYTASZ
The Werewolf Girl
WilkołakiJag föddes inte som en, men ändå är jag en. Du kommer aldrig tro det jag kommer att berätta nu! Men jag är en...VARULV! Rosé Kesi är en 16 årig "tjej" typ. Hon har ingen familj, vänner eller nåt, tror hon i alla fall tills hon träffar Jason. Är det...