*16

3.1K 170 47
                                    

1 Yıl Sonra  ~ 11 Eylül 2021

Yazardan 

Mezarlıklar pek çok duygu görmüş, yakarışları işitmişti.

En içten sarılmalara, en özel itiraflara şahit olmuştu.

Söyleyemediğimiz ne varsa mezar taşlarına bakıp toprağını okşayarak söylemiştik. Bizi duyduklarını umarak.

Hüzünle dolu dolu olan gözlerini mezar taşlarında  gezdirdi.

KARAHAN AILESI .

Dedesi ,babannesi , amcaları ve yanındaki yeni mezar taşı.

Onun mezarı.

Yaklaşıp mezarın yanına oturdu. Usulca okşadı toprağını. Yabani otları temizledi yavaşça.

Gözleri tekrar adının yazılı olduğu taşa dönünce tutamadı göz yaşlarını. Kalbindeki vicdan azabı canını yakıyordu.

AYAZ KARAHAN

Doğum Tarihi :12.09.1998
Ölüm Tarihi: 11.09.2020

Doğum gününden bir gün önce intihar etmişti. Ambulans olay yerine gittiğinde çoktan hayata gözlerini yummuştu.

Doğru dürüst vakit geçirememişti onunla. Konuşamamış,  yüzleşmemişlerdi.

Hepsinden kötüsü bir kere bile sarılmamıştı abisine. Canı belkide bundan yanıyordu.  Bu gereksiz kırgınlığı uzatmıştı. Yaşayabilecekleri güzel anları almıştı ellerinden.

Kendini suçluyordu genç kız. Bir sene olmuştu gidişinden fakat toparlanamamıştı.

Hıçkıramadı. Boğazı düğüm düğüm oldu. Kafasını mermere dayadı usulca yıkadı göz yaşları mezar taşını.

Ayaz'ın intiharından  1 gün önce

Ayaz yine arkadaşımda kalacağım diye eski dağ evine gitti . Dayanamıyordu artık. Hayatı gün geçtikçe kararıyordu ve ailesi bile farkında değildi.

Asel geldiğinde en çok sevinmişti aslında. Ailesine umut olacağını biliyordu. Ama kalbinde o kadar büyük bir korku vardı ki.

Yıllarca kardeşi sandığı kız bu hayatta en değer verdiğine zarar vermesine sebep olmuştu. Kalbini taşlaştırmış , sinirle dolu çaresiz bir adama çevirmişti onu .

Odasına çıktı zar zor . Yine alkol almıştı. Düşe kalka yalpalayarak resimlerle dolu odaya girdi .

Acı ile buruşturdu yüzünü. Gözleri dolmuştu.

Resimlere yaklaştı. 

Kocaman gülümseyen kadın adamın sırtına çıkmış poz veriyordu.

Üzerinde papatya desenli siyah bir tulum , başında hasır şapka vardı.

Şapkasından omuzlarına dökülen kumral saçlar , buğday teni ile uyum içindeydi.

Yüzünde gamzelerini gösterecek kadar büyük bir gülüş ve ışıl ışıl parlayan yeşil gözler.

Ayla Güneş YALÇIN.

Yeni Baştan AilemHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin