Esmees P.O.VAlles is zwart en voelt zo leeg, ik voel helemaal niks...
'Esmee?' Een stem die me roept. 'Esmee?!' De stem begin in paniek te raken.
'Liam?!' Een andere stem. Ik hoor de twee stemmen tegen elkaar schreeuwen. Het duurt even voordat er nog een stem bijkomt. 'Wat is er aan de hand? Harry waarom versper je de weg voor Esmee. Wat is er met Esmee gebeurt?'
'Het is mijn schuld-' snikt een andere stem.
'Wat heb je dan gedaan?'
'I-ik.' de stem stotterd, 'ik sloeg haar...'
Dan hoor ik weer niks en is de wereld uitgezet.
++
'Wanneer word ze wakker?'
'Weet ik niet.'
'Het duurt nu al bijna twee uur.'
'Ik weet het.'
++
'Hoelang ligt ze daar nu al?'
'3 uur.'
'Hoe hard zou die klap wel niet geweest zijn?!'
Dan een hard gesnik...
++
Ik open plotseling mijn ogen en knipper een paar keer door het felle licht. Ik kijk om me heen en neem de ongeveinsd op, ik lig op de bank van de woonkamer met Anouk die naast me op de grond ligt te slapen. Ik zie in de stoel Louis die zijn ogen dicht heeft, maar ik kan niet zien of hij slaapt. Verder kan ik in mijn ooghoeken zien dat Niall in de keuken zit met zijn hoofd op de tafel en ogen gesloten.
Wat is er in vredesnaam aan de hand?
Ik adem diep in en uit en voel een stekende pijn op mijn wang, ik raak zachtst met mijn vingertoppen mijn wang aan en voel het branden. Verder doet mijn hoofd erg pijn, nog erger dan als ik normale hoofdpijn heb. Ik zal wel een bukt hebben ofzo.
"Anouk?" Vraag ik zachtjes. Ik tik haar even aan, "Anouk?" Probeer ik weer. Gapend opent ze haar ogen en rekt ze even uit, "Louis? Is Esmee al wakker?"
Ik giechel, "ik ben zeker wakker." Meteen schiet ze overeind en ziet ze me lachen, ze kijkt naar de blijkbaar slapende Louis en daarna naar Niall.
"Esmee is wakker!" Gilt ze door het hele huis heen, waarschijnlijk heeft iedereen het van boven ook gehoord. Louis overduidelijk want die word geïrriteerd wakker, "moest dat?"
"Ik dacht dat jij op Esmee ging letten."
"Sorry." Hij kijkt me aan, "je bent wakker! Eindelijk na 4 uur!"
'"Sliep ik dan?"
"Soort van, je was bewusteloos."
Ik kijk verbaast naar Louis en merk dat de deur van de woonkamer open en dicht gaat, waarschijnlijk zijn er nieuwe mensen binnengekomen. "Bewusteloos?"
"Ja, weet je het niet meer. Liam-" hij slikt. "Liam?" Plotseling herinner ik me weer wat er 4 uur gelden plaats vond. Liam en ik hadden ruzie, hij zei dat hij niet snapte dat hij me ooit ten huwelijk vroeg. Ik zei dat ik niet meer met hem wou trouwen. Hij sloeg me op dat moment zag ik de woede in zijn ogen die ik nooit eerder had gezien, en spijt die mili seconde erna.
"Waar is Liam?"
'"Boven." zegt Niall die blijkbaar wakker is geworden. "Herinner je je het weer."
Ik knik, "ja."
"Nadat hij je sloeg hield Harry hem weg bij jou, ik riep Anouk en zij heeft je verzorgt. We waren erg bezorgt om je en Liam mocht van ons niet bij je komen. Harry was er nog het meest tegen, hij was bang dat hij je nog keer pijn ging doen."
"Waar is hij nu? Ik wil hem spreken." Ik wil opstaan, maar Anouk houdt me tegen. "Ik haal hem wel even, jij blijft liggen."
Ik knik en blijf samen met Louis die kijkt alsof hij weer in slaap kan vallen en Niall die me bezorgt aan kijkt. Een minuut wat wel een uur leek later komt Anouk samen met Liam naar benden. Ik zie tranen in zijn ogen, hij durft me niet aan te kijken uit schaamte en spijt.
"Kunnen we even alleen zijn?" Vraag ik met een schorre stem.
"Geen denken aan.'" Zegt Louis die wakker begint te worden. Hij staat op en kijkt Liam vuil aan.
"Louis-" begint Liam, hij kijkt van mij naar Louis. "Jullie zullen me nooit meer vertrouwen-" hij zakt in elkaar als een balletje en begint te huilen. Mijn hart smelt als ik hem zo zie en ik stap van de bank af en loop maar hem toe. Ik wrijf over zijn rug en ik probeer te glimlachen, "ik wel Liam..."
Hij kijkt op, "Esmee het spijt me zo erg, ik snap niet waarom, hoe-" hij snikt. "Al die dingen die ik zei meende ik niet, ik wou je echt niet slaan en beloof het nooit meer te doen. Alsjeblieft ik hou van je, wil-wil je nog met me trouwen?"
Ik veeg een traan van zijn wang af, "het spijt mij ook van de dingen die ik zei Liam, ik meende niks. Ik moest je even met rust laten en dat deed ik niet. Het spijt me en ik geloof je op je word dat het jou ook spijt en dat je me nooit meer zal slaan Liam. Het huwelijk is moeilijk en er zijn tijden dat we elkaar nog meer lijn gaan doen,maat we ruziën als we nooit deden,maar wij zijn sterk en komen er uit. Ik wil nog steeds met je trouwen Liam. Ik hou van je."
Ik kus hem, eerst is hij wat afwachtend, maar daarna zet hij zijn volle lippen op de mijne.
"Till the end..." Fluister ik in zijn oor. Ik kijk naar achter, "kunnen jullie hem vergeven net als ik deed?"
Louis glimlacht, "hij is mijn beste vriend, natuurlijk. Zonder hem is er geen Lilo."
Ik rol met mijn ogen, ik ben ook veel te makkelijk... Maar ik hou van hem en hij van mij...
++
Evi's P.O.V (6 maanden zwanger)
Een moeder moet houden van haar kind.
Een moeder moet goed voor naar kind zorgen.
Een moeder moet respectvol tegen over haar kinderen zijn.
Een moeder moet geduldig zijn.
Een moeder moet belangstelling tonen in de interesse van haar kind.
Een moeder moet een persoon zijn waar een kind naar goe kan gaan als hij of zij ergens mee zit.
Een moeder moet...
Een moeder..
Een
mislukking....Met het zweet op mijn rug word wakker van een nachtmerrie. Ik word nooit een goede moeder...
Ik kijk maar Niall die naast me ligt te slapen en sluit mijn ogen, waarom ben ik zo bang?-------------------------------
Hey hallo we maken er een feestje van het dak haat er af, je kunt niet blijven zitten want KUS gaat los. Wat cool dat hij er bent gooi je handen in de kucht en doe maar mee, want KUS gaat los!
OMG dat ik dat liedje nog ken, dat is zo lang geleden.
Anyway..... Nog 4 hoofdstukken :(
Hoe vond je het hoofdstuk trouwens? In het volgende hoofdstuk gaan de jongens iets leuks doen voor de meiden ;)
Xx Romy
JE LEEST
Teen camp 2 | One direction
FanfictionEr is al een jaar voorbij sinds de laatste dag op het kamp. Al een jaar en er is bijna niks verandert, tot Anouk het idee heeft om opnieuw zo'n kamp ervaring op te lopen. Als ze ergens afgelegen bij een strand een huisje huren en iedereen opbellen w...