Lees de A/N voor informatie
Lucy's P.O.V (9 maanden zwanger)
"Kan ik nog wat doen?" Vraag ik terwijl ik alweer wil opstaan. Harry houdt me snel tegen, "jij moet blijven zitten." Ik rol met mijn ogen, "Harry ik ben zwanger niet iemand dat niks kan-" weer die pijn, die verschrikkelijke pijn die ik al sinds vanochtend heb. Ze komen nu om de 6 à 5 minuten. Is dat lang? Kort? Wat is het precies? Zouden het weeën zijn?
"Lucy?" Harry kijkt me bezorgt aan en ik probeer op adem te komen, "n-niks aan de hand. Ik had even een pijn scheut." Meteen rent Anouk naar me toe, "weeën?" Ik schud mijn hoofd en bijt op mijn lip, Harry laat me rustig weer op de bank zakken. "Ik weet het niet, mag ik wat water?" Ze knikt en rent al naar de keuken, Harry daar in tegen blijft me aanstaren met die doordringende blik. Ik word er een beetje bang van, het zouden toch geen echte weeën zijn? Dat kan toch niet?nNou ik ben wel 9 maanden zwanger.
"Hier is je water." Ik drink gulzig uit het glas dat Anouk me aan rijkt. "Als je weer zo'n pijn voelt roep mij. Esmee?!" Esmee verschijnt vanuit de kelder samen met Liam. Wat hebben die twee daar gedaan? Esmee kijkt vragend naar Anouk, "je riep me?"
"Lucy had zonet een rare pijn, denk je dat het een wee kan zijn?" Esmee glimlacht, "het zo op zich kunnen, ik heb je uitgerekend in deze week dus hij of zij zou wel eens vandaag geboren kunnen worden, maar het kunnen ook voorweeën zijn." Dan pakt ze Liams hand en trekt hem mee. "Wij zijn op het strand."
++
Ik bijt op mijn lip, deze keer is de pijn erger. Ik heb een aantal keer de pijn om de 5 à 6 minuten gehad nu is die om de 4 minuten. De pijn is bijna niet te verdragen en letterlijk vreselijk. Nu is het gelukkig weer getopt, maar ik hou de klok goed in de gaten.
"Lucy, gaat het wel lieverd?" Harry pakt mijn hand en wrijft er zachtjes overheen. Ik knik alleen maar. "Ons kindje is er bijna, ben je bang voor de bevalling?" Weer knik ik, ik ben zeker bang. Nu ik het op dit eiland moet doen mag er niks fout gaan, we hebben geen verloskundige bij ons..
"Wij gaan dit samen doen. Ik weet dat je het kan." Ik wil wat zeggen, maar inplaats van iets te zeggen schreeuw ik het uit van de pijn. De pijn komt nu om de 3 minuten, misschien zijn dit toch weeën?
"Lucy?!" Harry raakt in paniek. "Anouk! Kom snel!" Anouk en Louis rennen van de trap af, "waren het toch weeën?!" Vraagt ze direct aan me. Ik knik en kreun van de pijn, "help me!" Schreeuw ik. "Om de hoeveel minuten heb je ze?"
"Drie!" Kan ik er net uitschreeuwen. "Esmee moet komen die weet wat we moeten doen." Mompelt ze. "Roep Esmee!" Schreeuwt ze in het niets. Louis rent naar buiten en ik hoor hem schreeuwen, meteen komen ze aangerend en is ondertussen iedereen beneden.
"Gaat ze bevallen?" Vraagt Fleur. Anouk heeft Esmee ondertussen ingelicht en Esmee schud haar hoofd, "ze heeft weeën van om de 3 minuten. Bij tien centimeter ontsluiting mag ze pas bevallen. Waarschijnlijk heeft ze nu rond de 8, voel je een pers drang Lucy?" Ik schud mijn hoofd, "het doet zo'n pijn!"
"Liam en Louis haal de meubels weg, we moeten je op de grond hijsen. Anouk haal wat dekens, handdoeken, misschien iets waarom ze kan liggen de rond is te hard. "
Terwijl Esmee opnoemt wat iedereen moet halen tillen Harry en Zayn naar de grond waar ondertussen een handdoek ligt waar ik op kan liggen.
"Luister Lucy, Harry blijft bij je en ik en Anouk want die heb ik nodig. Wil je nog iemand bij je hebben?"
"Fleur!" Schreeuw ik uit. Mijn beste vriendin moet bij me zijn als ik ga bevallen. Fleur komt aangestormd en de rest verlaat de kamer. "We trekken je broek uit Lucy, ik moet voelen hoeveel centimeter ontsluiting je hebt. Als ik dat kan." Die laatste zin fluister ze, maar ik hoor het toch. Ik voel me op een een of andere manier helemaal niet ongemakkelijk. Misschien door Harry die me probeert af te leiden met slechte moppen.
JE LEEST
Teen camp 2 | One direction
أدب الهواةEr is al een jaar voorbij sinds de laatste dag op het kamp. Al een jaar en er is bijna niks verandert, tot Anouk het idee heeft om opnieuw zo'n kamp ervaring op te lopen. Als ze ergens afgelegen bij een strand een huisje huren en iedereen opbellen w...