Berkerut kerut dahi Adara apabila sinaran cahaya matahari dari luar mengenai wajah mulusnya yang tidak mempunyai sebarang jerawat. Tangan kanannya diangkat bagi menghalang sinaran cahaya matahari itu terus mengenai matanya.
Kelopak matanya dibuka perlahan lahan sebelum dikelipkan beberapa kali. Kepalanya mula diserang sakit seperti dicucuk cucuk. Tangan kirinya diangkat lalu dibawa ke dahi sebelum kepalanya diurut urut perlahan.
Sungguh kepala terasa ingin meletup! Sakit!
Apabila sakit kepalanya sedikit berkurang, Adara terus sahaja mengangkat tubuhnya dari posisi baring kepada duduk.
"Auch!" aduh Adara apabila terasa sakit di bahagian celah kelangkangnya. Tubuhnya juga berasa sakit dan pegal pegal. Adara terus sahaja melihat ke dalam selimut sebelum dia melepaskan keluahan perlahan.
"So, everything that happened yesterday is true. Not just a nightmare" seraya itu tangan kanan Adara menguak rambutnya kebelakang. Manakala tangan kirinya menahan selimut dari jatuh melorot ke bawah.
Mata Adara merenung dinding putih dihadapannya. Fikirannya mulai menerawang ke kejadian semalam di mana dia memakan makanan di restoran. Dia teringat tentang seorang pelayan lelaki yang menghantar makanan ke mejanya. Wajahnya kelihatan gemuruh dan resah.
Sah! Makanannya malam tadi disabotaj seseorang.
Adara mencengkam kepalanya.
Siapa lagi orang tak puas hati dengan aku dan keluarga aku ni!
Entahlah, dia terasa ingin menangis. Tetapi air matanya seperti sudah habis dan kering untuk mengalir lagi. Hatinya sudah seperti hancur berkeping keping. Harapannya juga sudah hancur 100%.
Mana tidaknya, maruah yang dia jaga selama ini sudah diambil tanpa kerelaanya. Dia betul betul tiada apa apa lagi kali ini. Satu satunya harapannya untuk dicintai seseorang juga hanya akan menjadi angan angan. Siapa yang mahukan wanita yang tidak berdara bukan? Kalau ada pun, mungkin bukan untuk dia. Peluang terlalu nipis.
Adara tarik senyum kelat. Nampaknya dia akan terus terikat bersama adik dan keluarganya Mungkin ini takdirnya. Jadi, dia hanya perlu sentiasa bersedia untuk menerima sakit yang mungkin lebih sakit daripada ini di masa depan.
Terasa sejuk kulit belakangnya diabaikan sahaja. Matanya memandang kosong pakaiannya yang berada diatas lantai. Hatinya berat untuk melihat 'stranger' yang nyenyak tidur disebelahnya. Jadi dia mengambil keputusan untuk melihat wajah orang itu.
Riak wajah datar masih terias diwajahnya. Tanpa pamitan dia turun dari katil saiz king itu. Pakainya yang berteraburan diatas lantai diambil. Hawa sejuk yang menusuk ke kulit tubuhnya dia abaikan. Dalam keadaan tidak mengenakan sebarang pakaian, dia berjalan masuk kedalam bilik mandi.
Pili air dipusing. Air dari pancuran mula jatuh mengenai tubuhnya. Seperti rutin kebiasanya, dia mandi seperti biasa. Menggunakan sabun dan shampoo yang tersedia ada disebelahnya.
Selesai mandi dia mengenakan pakaiannya. Kemudian dia mengosok giginya. Dia mengambil anak tudung dan tudung shawlnya lalu disarung diaatas kepala. Masih dengan riak wajah selamba dia memandang wajahnya yang terhias dia depan cermin.
Dia melorekan senyuman senget. "Happiness?
"I think.....you......never deserved it"
Lantas itu dia melangkah keluar dari bilik air. Kelibat seseorang bertubuh sasa yang berada di berada dipandang sepi sebelum tombol pintu bilik tersebut dipulas dan kakinya melangkah keluar dari bilik itu.
Keluar sahaja dari hotel itu dia terus menahan teksi. Tanpa membuang masa lagi, dia masuk ke dalam teksi itu dan berlalu pergi.
.
.
.Tanpa dia sedari gerak geriknya tadi diperhatikan oleh seseorang dari atas. Telefonnya diangkat lalu ditekapkan ke telingga.
"Hello"
"........"
"I have something I want you to do"
"........"
"I'll send it to you later"
"........."
"As soon as possible"
"........."
"Hmmmm"
Lelaki itu berdehem pendek sebagai jawapan sebelum mematikan telefonnya. Wajahnya juga memaparkan riak biasa. Teksi yang membawa Adara tadi diperhatikan sehingga hilang dari pandangannya.
☘️☘️☘️
Sampul coklat dihulurkan kepada seseorang.
"Nah, gambar yang you nak. I dah ambil gambar yang paling cantik punya. Plan semua berjalan dengan lancar. You tak perlu nak risau" kata seorang lelaki kepada seorang wanita yang mengenakan baju yang seksi.
Wanita itu tersenyum sinis sambil menyambut huluran sampul berwarna coklat yang dihulur kepadanya. " You betul betul pasti yang perempuan tu kena sentuh dengan lelaki tu"
"Yes! I yakin sangat sangat. I boleh jamin yang perempuan tu dah tak ada dara" kata lelaki itu.
Wanita itu hanya mengangguk sebelum tersenyum lebar. "Kau dah hantar gambar gambar ni dekat alamat yang aku dag bagi?"
"Sudah! Semua dah sattle" laju lelaki itu membalas.
"Alright! Ini upah you. Dah, pergi. Jangan cari I lagi" kata wanita itu sambil menghulurkan sampul putih yang agak tebak isinya.
Lelaki itu menyambut huluran tersebut dengan senyuman lebar. Sempat dia mencium sampul itu. "Thanks bos! Kalau you nak I buat apa apa lagi, boleh contact I terus" katanya lalu berlalu pergi.
Wanita itu hanya menjulingkan matanya sebelum tersenyum penuh makna. Sampul coklat tadi ditepuk tepuk perlahan.
"Rasakan Ara, I akan pastikan you! Hidup menderita!" kata wanita itu dengan nada sinis.
.
.
.TBC
[11.02.2022]
782 words🌼Vote and comment ☘️
YOU ARE READING
Happiness
RomanceAdara dan Ayana adalah sepasang kembar yang mempunyai iras wajah yang sama tetapi mempunyai kecantikan dan personality yang berbeza. Ayana yang baik hati, peramah dan lembut, manakalah Adara orangnya ganas, dinggin dan pendiam. Adara sihat Adara ku...