Seseorang lelaki mengenakan kot doktor masuk ke dalam wad Ayana. Dilihat dengan teliti keadaan Ayana yang terbaring diatas katil dengan wajah yang masih pucat.
"Your turn" bisik lelaki itu. Dia mengeluarkan satu picagari yang berisikan cecair putih jernih yang tidak diketahui namanya.
Perlahan lahan jarum picagari itu dibawa ke satu tiub yang menyalurkan air kepada Ayana. Baru sahaja jarum itu ingin dicucuk ke tiup tersebut...... tanganya ditahan oleh seseorang
"How dare you" kata gadis itu dengan nada dinggin. Dia terus sahaja menolak tubuh lelaki itu menjauhi Ayana. Tiub yang menyalurkan air ke tubuh Ayana itu dicabut oleh gadis itu.
Melihat tiada respond negatif dari Ayana. Gadis itu menghela nafas lega. "Lucky you, I'm here" dia berada disini di masa yang tepat. Jika tidak, pasti benda tak ingini berlaku.
Baru sahaja ingin memusingkan tubuhnya, lehernya dipeluk dari belakang dengan lengan kiri lelaki itu. Manakala tangan kanan lelaki itu pula ingin munyucuk jarum picagari tersebut dileher jinjang gadis itu tetapi berjaya ditahan dengan cekap.
Kaki gadis itu berjalan mundur dengan laju sehingga belakang tubuh lelaki itu terhentak kuat dengan dinding.
Buk!
"Argggg" ringgis lelaki itu. Lengan kirinya yang memeluk leher gadis itu mula longgar. Dengan kesempatan itu, gadis itu terus sahaja melepaskan diri dari lengan lelaki itu manakalah tangannya yang masih memengang tangan kanan lelaki itu dipulas kuat sehingga picagara itu terjatuh.
"Argggg" ringgis lelaki itu lagi apabila tangannya dipulas dengan kuat.
Setelah itu, gadis itu menolak tubuh lelaki itu menjauhi dirinya.
Gadis itu hanya menunjukkan riaksi datar dan kosong. Tiada sebarang emosi dipaparkan diwajahnya. Dan itu membuatkan jiwa lelaki itu membuak buak untuk membunuh gadis tersebut.
Dia terus sahaja mara kearah gadis itu dengan sangat gelojoh dan semborono. Dia ingin melayangkan tumbukan ke wajah gadis itu namun gadis itu cekap untuk menepis serangan itu. Gadis itu menangkap tangan lelaki itu dan dipusing kebelakang lalu belakang lelaki itu ditendang kuat.
Lelaki itu jatuh dalam keadaan meniarap. Dia melihat picagari yang berada di sisinya. Baru sahaja lelaki itu mahu mengambilnya semula, picagara tersebut ditendang jauh oleh gadis itu.
Lelaki itu merengus geram dan marah. Namun tak lama itu dia mula mengadu sakit akibat tangannya dipijak oleh gadis itu. "Argggg!!!"Lelaki itu meringgis sakit lagi.
"Tangan ni berani nak sentuh adik aku" segaja gadis itu menekan kakinya lalu dipusing pusing. Lelaki itu semakin kuat meringis sakit. Dia merasa tulang tangannya sudah retak.
Sudah puas mengerjakan tangan lelaki itu. Gadis itu terus sahaja menyepak kuat kepala lelaki itu sehingga lelaki itu mengubah posisi dari meniarap ke melintang.
Tidak dihiraukan ringgisan sakit lelaki itu.Terus sahaja tangan kiri gadis itu mencekik leher lelaki tersebut manakalah tangan kanannya menumbuk kuat pipi lelaki itu.
Buk!
"Ini sebab kau berani ada niat nak sentuh adik aku!"
Buk!
"Ini sebab kau berani datang sini dengan niat busuk kau tu!"
Buk!
"Ini sebab kau nak sentuh adik aku dengan barang bodoh kau tu!"
Buk!
"Ini sebab kau nak berniat nak bunuh adik aku!"
Gadis itu menumbuk lelaki itu berkali kali sehingga lelaki itu hanya mampu menerima tumbukan itu tanpa sempat melawan.
YOU ARE READING
Happiness
RomansaAdara dan Ayana adalah sepasang kembar yang mempunyai iras wajah yang sama tetapi mempunyai kecantikan dan personality yang berbeza. Ayana yang baik hati, peramah dan lembut, manakalah Adara orangnya ganas, dinggin dan pendiam. Adara sihat Adara ku...