Bab 23🌾

1.1K 69 42
                                    

Daniel memberhenti keretanya setelah tiba dihadapan rumah keluarganya. Handbreak ditarik sebelum seatbeltnya dibuka. Lantas itu kepala terus menoleh kesebelah untuk melihat isterinya, Adara.

Dia melakarkan senyuman kecil apabila melihat Adara yang terlena disebelahnya itu. Pasti isterinya ini penat seharian berada disekolah. Waktu pagi belajar seperti biasa dan waktu petang pula terpaksa stayback untuk berlatih bola jaring bersama rakan rakan yang lain.

Tanpa membuang masa lagi dia terus keluar dari kereta. Pintu kereta sebelah dibuka. Seatbelt Adara dibuka secara pelahan sebelum tubuh isterinya itu dicempung kemas.

Adara merengek kecil sebelum kembali tertidur. Tanganya naik memeluk erat leher Daniel tanpa dia sedar. Daniel yang melihat tindak tanduk isterinya itu hanya mendiamkan diri. Pintu kereta ditutup menggunakan kaki secara perlahan.

Beberapa pengawal yang menjaga dikawasan itu tersenyum melihat tuan muda mereka yang sedang mengendong Adara. Salah seorang dari mereka membantu untuk membukakan pintu rumah.

"Terima kasih" ucap Daniel.

"Sama sama, tuan muda" kata si pengawal.

Datin Marina yang kebetulan berada disebalik pintu itu sudah tersenyum lebar. Tadi dia melihat kereta anak lelakinya ini masuk ke dalam perkarangan rumah dari tingkat atas. Sudahnya dia terkecoh kecoh turun untuk menjemput anak dan menantunya itu.

Daniel yang melihat mumnynya itu sudah tertawa kecil. "Assalammualaikum mummy" dia memberi salam.

"Waalaikumsalam anak mummy" balas Datin Marina lembut. Dia berasa sangat teruja melihat anaknya itu datang. Kini matanya jatuh kearah Adara yang berada dalam dukungan Daniel.

"Aalalala kesiannya menantu mummy ni. Mesti dia penat sangat ni kan. Dee pergilah naik atas dulu. Bagi menantu mummy ni tidurr selesa sikit. Mummy nak buatkan air untuk daddy dulu. Kamu pun rehatlah dulu"

Daniel mengangguk. "Okey mummy. Nanti bila sebelum mahgrib kitorang tak bangun lagi, mummy tolong kejutkan kami yaa. Takut terbabas pula" katanya. Dia juga berasa mengantuk ketika ini.

"Okey sayang. Dah, pergilah naik. Kesian menantu mummy ni"

Daniel yang mendengar itu buat muka redha. Kesian dekat menantu je? Anak sendiri tak kesian? Tak tengok ke dia tengah mengangkat tubuh Adara.

Nasib ringan!

Namun begitu, dia meneruskan niatnya untuk naik keatas. Dia mahu Adara tidur dengan selesa.

Masuk sahaja ke dalam bilik, dia terus membaringkan Adara di atas katil dan menyelimuti tubuh kecil isterinya itu.

.
.
.

Daniel membaringkan tubuhnya disebelah Adara yang sudah berada di alam mimpi. Dia baru sahaja menyelesaikan kerjanya dalam sejam lepas.

Daniel mendiamkan diri disisi Adara sebelum dia teringatkan sesuatu. Lantas dia membuka telefon pintarnya. Icon whatsapp dibuka lalu salah satu group whatsapp ditekan.

______________________________________

Silver

2 minggu ni korang ready
kita ada misi.
Mike, buat kerja kau

Ryan Uzayr
YES!! NI YANG AKU TUNGGU'

Airil Levine
Misi apa? Asal aku tak tahu?

Mike Xylon
Okey, nanti aku sattlekan semua

Airil Levine
Woi! Jangan palau aku hanat!

Happiness Where stories live. Discover now