21

40 1 0
                                    

Tasya dan Eric

Malam ini kali pertama mereka berdua bertemu setelah beberapa bulan terpisah.

Eric.. kata Tasya

I'm sorry Tasya. Kepala Tasya di usap dan di cium beberapa kali oleh Eric.

Setelah makan malam, eric berbual dengan Iskandar dan Khalid sehinggalah azan Isyak berkumandang Eric turut menyertai Iskandar dan Khalid solat berjemaah. Selesai solat berjemaah Khalid meminta diri untuk pulang ke rumah. Iskandar pun naik ke tingkat atas katanya nak tolong Hana. Iskandar tak selesa untuk berdua-duaan dengan Tasya. Mana taknya inikan rumah Iskandar.

Assalammualaikum.. pintu bilik Tasya ditolak oleh Eric dan dia pun masuk ke dalam bilik itu. Sempat Eric mengunci pintu takut Iskandar dan Hana dengar apa-apa yang berlaku di dalam bilik itu.

Waalaikumussalam bie...

Tasya terus memeluk Eric.. sebaik sahaja melihat wajah yang dicintainya itu.

I miss you..

I love you.. dahi Tasya dicium. Kemudian ciuman itu turun ke bibir dan seterusnya berlaku penyatuan antara mereka berdua.

12.30 malam.. masing-masing masih saling berkeringat.

Bie. Maafkan i sebab langgar arahan you. Sebab i terpaksa daftarkan pernikahan kita ini. Jika tak anak kita ni akan jadi anak tak sah taraf kata Tasya.

Tak apa dear.. i faham. Khalid dah bagitau i tentang tu semua. I nak mintak maaf sebab suruh you gugurkan kandungan ni dulu.. tangan Eric memegang perut Tasya lalu mengurut lembut.

Anak i...

Thanks Tasya you buat i jadi lelaki yang paling bermakna dalam hidup i. Thanks sebab pertahankan cinta you pada i walaupun you tahu masa tu i cuma nak tubuh you jadi pemuas nafsu i. Maafkan i rosakkan you dulu. I  betul-betul menyesal. Kata Eric.. dihujung mata Eric mengalir air mata yang hanya dia seorang menyesali perbuatannya.

***
Iskandar ni tempat apa? Tanya Eric.

Itu tempat lepak kami berdua kata Khalid. Sambil mengambil mengambil Hotdog yang dibakar oleh Iskandar. Hari ini mereka mengadakan acara makan-makan bagi meraikan kedatangan Eric dalam keluarga ini.

Eric pun ke arah tiny house milik Iskandar dan Khalid ini terdapat meja pingpong tv dan beberapa alat permainan game..

Bagi aku sewa tempat ni. Kata Eric.

Kau dah kenapa? Kan rumah aku tu besar kata Iskandar.

Seganlah. Kata Eric.

Ok aku faham..

Sejak itu Tasya tinggal di situ. Jika Eric ke luar negara ada sahaja barang bayi yang dibeli olehnya. Pejabat Iskandar adalah lokasi penghantarannya.

***

Hari ini Eric dan baby Baizura berjalan-jalan ke salah satu hypermarket terbesar di Australia. Sedang leka baby Baizura berjalan-jalan memilih pakaian dia melihat Eric sudah hilang dari pandangan.

Rupa-rupanya Eric ke bahagian barang bayi.

Eric what are you doing? Marah baby Baizura.

I nak beli hadiah untuk kawan i Iskandar dan Hana dia tu peguam yang banyak tolong i selesaikan masalah. Diorang nak dapat baby tak lama lagi. Oh ya Khalid dan Ijat. You ni sayang diorang memang buka ajak i pergi makan-makan. Hana dan Jasmine tu masak sedap gila. Tak pernah lah i makan sikit kalau dapat jemputan diorang. Cerita Eric.

So? Tanya baby Baizura.

Soi nak balas jasa diorang i nak bagi hadiah. You dah siap shopping ke? Kalau belum you pergi pilih dulu. Jap lagi i datang. I tengah rambang mata ni nak pilih yang mana. Kata Eric.

Ok. I cuma nak ingatkan you jangan lupa hantar terus barang ni kepada kawan you tu guna courier service. I tak nak tengok you bimbit di tangan. Kata baby Baizura.

Ok.. balas Eric cantiklah macam tu.

Eric memilih pakaian dan permainan yang sesuai digunakan oleh budak lelaki atau perempuan. Begitu juga pakaian kebanyakan berwarna putih. Troli bayi dan beberapa permainan kanak-kanak juga menjadi pilihan Eric. Untuk si mama baby jugak tak ketinggalan baju khas untuk ibu mengandung.

***

Abang Salleh tolong hantarkan semua barang ni kepada Tasya nanti tolong check CCTV yang mereka pasang tu jugak ye. Saya sibuk petang ni nak terus ke mahkamah. Kata Iskandar.

Baik Tuan Iskandar. Saya pun dah nak gerak ambil mereka balik rasanya dah selesai shopping tu. Kata Salleh

Hadui lah si Eric ni. Semua benda nak di belinya. Ye lah. Hati-hati abang Salleh.

Banyak ye barang abang Salleh kata Hana.

Itu semua barang yang dibeli oleh suami puan Tasya. Muat ke barang yang kami beli ni. Hana dan Tasya keluar membeli barangan dapur hari ini sebenarnya Hana dan Iskandar dah membeli keperluan dapur mereka bersama tapi kerana Tasya mengajak Hana menemani dia terpaksa jugak Hana menemaninya.

Tasya membuka salah satu parcel itu ternyata itu pakaian untuknya. Dalam pakaian itu tertulis pesanan dari Eric menyuruh dia membuka parcel yang kecil sahaja selebihnya tunggu kepulangan dia beberapa hari lagi.

Kali kedua kedatangan Eric ke kediaman Iskandar dia terus ke tiny house belakang rumah ni untuk menemui isterinya. Mereka pun bersama-sama memasang perabot untuk anak yang bakal lahir itu.

Amboi suka ye dia usik Tasya.

Comel kan anak kita kata Eric.

Tengoklah siapa mum dia jawab Tasya.

Tengok lah baka siapa .. tambah Eric.

Sebelum bertolak ke pejabat Eric melihat ada sebuah rumah ingin di jual berhadapan dengan rumah Khalid.

Iskandar kau boleh tolong dapatkan details pemilik rumah tu tak? Aku rasa aku berminat nak beli...

Aku JanjiWhere stories live. Discover now