BAB 11

210 61 36
                                    

Kring!

Aku buka mata.

Cerah.

Hm... Cerah.

Hah?! Cerah?!

MasyaAllah, subuh aku! Aku pun dah lewat ke tempat kerja! Ya Allah, abang la ni punya pasal ajak aku berbual sampai lewat malam. Tengoklah sekarang!

Dengan sepantas kilat aku berdesup lari ambil tuala dan perkakasan mandi yang aku susun atas kabinet. Sememangnya aku tak letak dalam bilik air sebab... entah aku lebih selesa begitu. Dan dalam bilik air tu juga, aku...

"Muhammad Rian! Tolong gosokkan baju aku!" Aku melaung sekuat mungkin biar abang dmyang ada dibilik sebelah dengar. Dia yang buat aku lewat, dia yang kena bertanggungjawab!

Usai membersihkan diri dengan pantas, aku terus keluar daripada bilik air. Dah macam Usain Bolt aku rasa sekarang ni! Tak fikir apa-apa, terus mata mencari kalau-kalau ada kelibat baju yang dah digosok oleh abangku itu.

Tak ada!

Eii geramnya! Akhirnya aku rentap mana-mana baju yang ada dan gosok sendiri. Sambil tu, mulut tak henti-henti memarahi abang. Nak pula tu, aku dengar dia sedang terkekeh-kekeh ketawakan aku macam nenek pontianak mengilai. Ya Tuhan, geramnya!

"Oi, kakak. Ni baju kau dalam bilik aku. Ambil la." Aku yang dengar terus berlari ke arah bilik abang yang tak jauh mana pun dari bilik aku itu. Sebelah aje.

Lelaki ni kan...kalau aku tibai memang sedap. Memang sedap! Mentang-mentanglah dia cuti, best kenakan aku eh? Balik nanti memang siap dia!

"Kau tahu tak aku dah lambat gila ni? Main-main pula kau eh? Kau siap. Nanti balik, aku hempuk kepala kau puas-puas!" Aku hentak kaki kasar keluar dari biliknya itu.

Muhammad Rian memang menyebalkan! Ambil la siapa nak dia! Ambik!

.
,
,

"Uuu, Cik Mardiyyah kita lambat harini." Kawan baruku tapi tak rasa macam kawan baru pun sebab sama-sama sengal yang bernama Melissa itu menegur.

Ya, Melissa Hana.

Aku tak sangka pula dia kerja kat sini. Terkejut gila masa jumpa dia haritu sebab dia kerja department lain. Sebab tu aku tak jumpa dia masa awal-awal masuk kerja haritu. Nak nak pula, pangkat dia tinggi.

"Diam. Abang aku buat hal ajak aku berbual sampai tengah malam semalam. Dasar." Aku mendengus geram sambil mengemaskan kot aku yang agak berkedut. Haih. Selekeh betul aku harini. Tudungnya senget benget. Baju pun sama. Semua sebab kalut!

"Hahaha. Biasalah tu. Abang-abang tak pernah tak annoying."

Aku mengangguk setuju dengannya. Contohnya si Rian tu la. Aku tak tahulah kena ramai sangat minat dia. Apa korang nampak kat dia eh? Cer cite sikit.

"Eh, Chika sihat? Aku rindulah budak kecil tu. Kau kasilah aku pinjam dia satu malam. Nanti esok aku hantar dia balik." Aku kelipkan mata berkali-kali gaya comel supaya Melissa terpujuk denganku tapi tak!

Dia jeling aku adalah!

"Kau nak suruh papa dia merajuk dengan aku sebab bagi anak dekat orang lain? Kau pun tahu si Akio tu sayang benor kat Chika." Dia memuncung sedikit. Mungkin jealous dengan anaknya hahaha!

"Alaa, nanti aku mintalah dengan Haruto. Pleasee." Aku goncang bahunya sedikit membuatkan dia terus menjerit kecil.

"No! Anak aku tu. Aku nak peluk siapa kalau dia tidur dengan kauu? Eii pergi kahwinlah! Lepas tu ada anak sendiri. Jangan culik anak orang!" Dia dah tampar-tampar tangan aku yang masih melekat di bahunya.

Cis, Melissa ni!

"Tak ada calonlah sis. Single mingle triangle lagi ni. Kau tak apalah, lepas SPM terus jalan. Handsome pula tu si Haruto Akio tu. Rawr!" Aku buat gaya harimau gatal sambil tersengih-sengih. Terciduk member kat sebelah.

"Berani kau rawr kan suami aku?!" Melissa berkata geram sambil menyepak kasar kakiku.

"Hoi!"

"Pergi rawr kan Andriel tu. Ada ke pula rawr laki orang." Dia masih menggumam tidak puas hati denganku membuatkan aku ketawa kecil. Alahai Melissa.

"Eh dahlah. Aku nak masuk bilik aku. Jumpa waktu lunch nanti!" Aku melangkah pergi sambil melambai ke arah Melissa yang juga kelihatan riang itu. Bahagia betul gamaknya. Untunglah, muda-muda dah kahwin.

.
,
,

Aku melangkah perlahan menuju ke bilikku yang terletak tidak jauh dari bilik Tuan Andriel. Aku pegang dada. Jantung berdetak laju membuatkan aku jadi hairan.

Aku hela nafas perlahan. Kenapa dengan aku ni?

"Argh!"

Apa....

.
,
,

MUEHEHEHEHE CLIFFHANGER. BAIKKAN AUTHOR?😋 To unlock next chapter, i need 25 votes and 20 comments 🧁🥺

EPISOD LUKAWhere stories live. Discover now