03

10 1 0
                                    

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Langkahku terhenti saat melihat jaemin berada
di pagar sekolah. aku ingatkan dia dah balik berjalan dengan jiyeon kawan baik gyuri.

jiyeon ni pun duduk satu taman sama dengan aku dan jaemin tapi aku tak berapa rapat dengannya. biasalah kawan kawan gyuri semua pandai pandai. aku pula? haish

"hana! jom balik" ajak jaemin apabila aku melimpasinya. aku mengangguk dengan permintaanya tapi lain pula langkah jaemin.

langkahnya dibawa kearah kedai ayam dihadapan sekolah. "kejap hana, nak ayam tak? ke nak ice cream? aku belanja" aku menggeleng. perut aku masih kenyang kerana aku makan lambat tadi.

sementara menunggu jaemin, bahuku ditepuk oleh seseorang.

 "j--jaehyun"  kenapa aku tergagap pula memanggilnya ini.

"balik dengan siapa? seorang ke?" 

"dengan jaemin"

"gyuri?"

"gyuri balik dengan appa dia. kau kenapa tanya tentang buah hati aku?" pandangan tajam jaemin diberikan kepada jaehyun.

"jaehyun aku balik dulu tau. bye" terus aku melangkah pergi meninggalkan jaehyun dan jaemin

masih kedengaran lagi jaemin dan jaehyun bertikm lidah. untung gyuri. dua lelaki mahukannya. aku? hurm..

"kenapa tak tunggu aku hana??" nafas diambil dengan cepat. aku hanya mendiamkan diri dengan pertanyaan jaemin.

"hana... kau makin rapat eh sekarang dengan jaehyun" terbeliak mataku. kenapa jaemin ni. tiada topik lain ke selain jaehyun?

"kau ni... jaehyun tu kan kawan kau juga"

"tak... dia bukan kawan aku lagi dah sebab dia sukakan gyuri"

"lah kalau dia sukakan gyuri pun kenapa jaemin oiii?"

"ish gyuri aku punyalah hana"

sekali lagi hati aku berkecai di dalam. kenapa ayat jaemin buatkan aku sakit hati. tak tak sepatutnya aku tidak perlu sakit hati.

selepas sahaja jaemin berkata sebegitu, aku meninggalkannya di belakang dan berjalan dengan pantas.

sepanjang perjalanan pulang ke rumah, aku tahan sahaja air mata yang hampir hampir jatuh ini. tidak mahulah jaemin mengesyaki apa-apa berkaitan aku.

"hana dah balik" aku melangkah masuk ke rumah

omma appa belum balik lagi. apa yang aku mahu lakukan sekarang? telefon pintar yang berada di atas sofa aku ambil. 

setiap perbulan di whatsapp di baca sehingga ada satu message yang menarik perhatian aku. 

sedap hana kau nyanyi,aku suka!

satu ayat yang manis. cuba teka siapa yang membalas status video nyanyianku di whatsapp?

ye dia. sekali lagi

jeong jaehyun

(C) Enchanted - Jaehyun JeongWhere stories live. Discover now