⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。 Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
sudah 5 bulan aku dan jaehyun bersama. semuanya baik baik sahaja. sedar tidak sedar bulan hadapan merupakan peperiksaan besar yang bakal aku dan rakan rakan satu batch menghadapi peperiksaan besar.doa doa sahaja kami semua berjaya. risau juga aku kalau gagal. bagaimana aku hendak menyambung pembelajaran. sudahlah kedua ibu bapaku sangat strict.
"hana ku sayang" jaehyun duduk disebelahku iaitu tempat minju.
"ish janganlh bersayang syanag depan aku. aku rindu gyuri hiks hiks" jaemin menyampuk. air mata palsu dibuat buat.
"sape suruh kau lain lain kelas dengan gyuri." tawa aku terletus melihat pergaduhan kecil jaemin dan jaehyun.
"kenapa datang sini?"
"ajarkan graf ni boleh?"
aku mengangguk. satu persatu jalan kira membuat graph aku tunjukkan kepada jaehyun. selesai sahaja aku membantu jaehyun, aku meletakkan kepalaku ke meja. kenapa pening tiba tiba kepala ku ini.
"sakit kepala ke?" aku mengedipkan mata tanda ya kepada jaehyun.
perlahan lahan dia mengeluarkan minyak cap kapak dari poketnya dan diurutkan kepada kepalaku. wah lenanya.
"thank you" senyumku kepadanya.
~~~
jaehyun.j
hai hana, tolong i boleh?message jaehyun aku baca di notifikasi. mahu menolong atau tidak? aku sungguh sibuk sekarang ini. aaa mana tahu ianya penting?
kenapa jae?
tolong i buat hw science ni
i don't know nak buat
macam manawhich one jae?
hana, are you busy?
nope. send me the question jae.
i'll try to help youtipu lagi hana. tipu lagi. kau busy tapi buat buat tidak busy supaya tidak menyusahkan orang tapi kau menyusahkan diri sendiri.
soalan yang dihantarkan oleh jaehyun aku lihat. satu per satu aku terangkan kepadanya. tanpa aku sedar sambil aku mengajarnya, kek yang di bakar hampir hangus kerana aku sibuk melayan telatah jaehyun.
jam sudah menunjukkan 11:58. yes 2 minute lagi! aku masih berada di ruangan chat aku dan jaehyun.
sudah jam 12 malam. happy birthday hana :)
aku cuba melihat telefonku. tiada notifikasi. semua lupakah? jaehyun pun? jaehyun tidak ingatkah? sudah. over thinking menguasai diriku.
ting
bunyi message masuk. ouh message jaehyun tapi dia masih bertanyakan mengenai hw science nya. sudah 10 minit berlalu. nampaknya tiada siapa yang mengingati birthdayku.
kek yang dibuat tadi aku ambil. happy birthday hana. lilin ditiup. tidak mengapalah aku sudah berumur 17 tahun tidak perlu menyambut beramai ramai. aku sorang sahaja sudah cukup.
sekali lagi telefon pintarku berbunyi. notifikasi dari jaehyun lagi. masih bertanyakan kerja kerjanya itu. tidak mengapalah hana.
hana, yang ni betul tak?
betul jae.
jae, ingat tak hari ni hari apa?
hari khamis lah
hari apa lagi?tiada apa apalah.
selamat malam jae :))
selamat malam
YOU ARE READING
(C) Enchanted - Jaehyun Jeong
RomanceSetiap yang diimpikan tidak semestinya harus memilikki