12

7 3 0
                                    

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。


"hana.. kau rasakan hubungan kau dengan jaehyun akan bertahan ke?" soalan minju buat aku tergamam. 

anggukan perlahan diberikan. aku percayakan jaehyun. jaehyun takkan sakitkan aku. keluhan dilepaskan oleh minju.

"hana-ah, you free tak hari ni?" jaehyun muncul ntah dari mana. terkejut juga sebenarnya.

"free"

"i nak minta you ajarkan subject ni boleh? nanti i chat you. okeylah i kena pergi dulu ni. nak jumpa puan kim"

aku berikan senyuman kepadanya. figura jaehyun hilang begitu sahaja. langkahku belok ke kanan untuk ke kelas terhenti apabila melihat figura jaehyun yang sedang gelak sakan bersama yura.

dalam diam hatiku berkecai sekali lagi. kepalaku diketuk sendiri. ish hana, takkan itu pun kau nak jeles. dia dengan yura kan sahabat sahaja. ye sahabat. kawan. kenalan. huh. kau boleh hana.

~~~

bulan demi bulan berlalu.

hubungan aku dengan jaehyun baik sahaja. dia layan aku dengan baik sekali selepas kejadian aku marah yang teramat padanya kerana kesalahannya, dia terus tidak mahu berenggang denganku.

-throwback-

"yah jeong jaehyun!" jeritanku membuatkan aku dan jaehyun menjadi pandangan utama kelas.

jelas terkejut wajah jaehyun. telefon bimbitnya yang berada di tangan yura diambil. ouh yura check handphone jaehyun?

aku yang grilfriend dia nak pegang handpone jaehyun pun tidak dibenarkan. ouh faham faham faham. aku faham.

"keluar jaehyun keluar" arahku. jaehyun keluar dari kelas mengikut langkahku.

pintu rooftop aku tolak dengan sangat kuat.

"yah jung jaehyun. aku ni tak cukup ke untuk kau? kau post gambar perempuan sana sini. kau biarkan aku sendiri. kau chat bersayang sayangan bersama perempuan lain. aku ini apa jaehyun? aku tunggul kah? dan kau berikan perempuan lain memegang hadnphone kau? sedangkan aku sebagai girlfriend kau juga dilarang sama sekali oleh kau. apa yang kau sorok dari aku jaehyun? " ujarku perlahan.

"hana.. l--look.. aku tak sengaja hana"

"tak sengaja apa jaehyun? kenapa kau buat aku macam ni? aku dah cuba yang terbaik untuk jadi pasangan kau. tapi kau?" tubir mata ku dipenuhi dengan air mata. pandangan ku kabur.

"jaehyun... kita ni memang tak serasi kan? kalau betul kau nak flirt dengan yura. tinggalkan aku jaehyun. aku sakit. sakit tengok orang yang aku sayang bergembira dengan orang lain. sebelum aku pergi...

jaehyun... kau pernah terfikirkan perasaan aku tak?"

aku membelakanginya. tidak sanggup ingin mendengar jawapannya. walau apa sekali yang terjadi aku bersedia kalau kalau jaehyun ingin mengakhirkan hubungan kami.

tubuh badanku yang kecil ini seperti dihempap dengan objek yang berat. jae---jaehyun peluk aku?

"maafkan aku hana. maafkan aku"

"maaf sahaja yang kau tahu ucapkan. macam mana dengan tingkah laku kau? tidak berubah sikit pun selepas kau mengucapkan maaf" air mataku yang mengalir diseka.

"aku janji hana, aku akan berubah. maafkan aku. aku perlukan kau hana. aku perlukan kau. tolong jangan tinggalkan aku."

tangannya yang berada di bahuku perlahan perlahan aku alihkan. aku kena kuat di hadapan jaehyun. aku tidak boleh lemah.

"sudahlah jaehyun. aku penat"

"hana bagi aku peluang. aku mohon bagi aku peluang sekali lagi" d--dia melutut di hadapanku dan dia menangis ?

hati aku benar benar lemah sekarang ini melihat jaehyun sebegini. apa yang kau dah buat ni hana?

"maafkan aku hana hiks hiks"

"sudah jaehyun bangun. lap air mata kau itu. kau jantan." 

sapu tangan yang berada di poketku, aku berikan kepadanya.

"aku berikan kau peluang yang terakhir jaehyun" ujarku.

"h-hhaa.. hana terima kasih. aku tak akan sia siakan peluang yang kau beri" 

sekali lagi jaehyun memelukku. kenapa aku baik sangat memberi orang yang sudah membuat kesalahan banyak kali terhadapku peluang? hana hana.



macam itulah kejadian yang menyebabkan jaehyun berubah. ada yang mengatakan aku menggunakan sihir terhadap jaehyun supaya hanya memandangku. tidak, aku tidak akan membuat kerja terkutuk itu.

(C) Enchanted - Jaehyun JeongWhere stories live. Discover now