20

15 2 0
                                    

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

"YEAY!"

jeritanku kedengaran di seluruh dewan kerana pihak sekolah mengumumkan nama ku sebagai pelajar terbaik sekolah.

gembiranya aku, omma appa juga turut berada disitu. omma menangis kerana melihat kejayaan aku. begitu juga sahabat sahabat aku yang lain. 

mereka tahu betapa banyaknya liku liku yang aku harus tempuhi sepanjang persekolah ini.

jaehyun?

itu sahaja last message aku dengan dia. selepas itu aku tiada lagi contact nya kerana aku harus move on dengan hidup yang baru.

selepas aku menamatkan hubungan dengan jaehyun, aku terasa suatu bebanan sudah dilepaskan. apa yang aku dengar cerita sekarang mengenainya dia sedang berusaha untuk merampas kekasih mark. 

aku tidak tahulah ianya cerita betul atau tidak kerana yang aku dengar ini pun dari jaemin. 

jaemin dengan gyuri?

mereka masih bersama sama lagi. baguslah aku gembira melihat mereka.

begitu juga dengan haneul. dia dalam diam ye menjalinkan hubungan bersama jeno.

minju pula, dia menjalinkan hubungan dengan senior kami yang dahulu, taeyong namanya. baguslah sepadan sahaja aku melihat mereka.

aku?

begini sahajalah hidup sendiri, aku bahagia hidup sendiri sebab aku yakin jodoh aku itu bila bila sahaja boleh datang. aku tidak kesah lambat atau cepat, apa yang penting aku peru bersabar.

tidak lama lagi kami semua akan melangkah ke alam universiti. tidak sabarnya!

"hana, kau dah ready ke nak sambung belajar?" aku memandang ke arah penuju soalan ini. ha? renjun? dia tidak pernah pernah menegurku. tiba tiba sahaja.

"janganlah terkejut sangat" ujarnya.

macam mana aku tak terkejut? renjun ini pendiam di dalamkelas. bila diperlukan untuk bercakap sahaja dia akan bersuara.

"dah. aku dah ready. aku masih nak ambil bidang yang sama dekat Seoul University" kataku sambil menghirup air kotak yang diberikan oleh guruku awal pagi tadi.

"wah samalah kita dua. aku harap kita dapat berjumpa lagi dan... acsjcsoapfjiashfias" ujarnya.

aku tak dapat dengar berapa jelas ayat akhirnya sebab perlahan sangat suaranya.

semenjak kejadian aku dengan jaehyun, aku tidak lagi confess pada mana mana lelaki sebab inilah. aku takut mereka menerima aku hanya sebab kesian atau hanya ingin menggunakanku.

tuhan takdirkan aku berjumpa dengan jaehyun supaya aku tidak mudah untuk percayakan lelaki yang baru sahaja beberapa bulan berkawan denganku.

aku bersyukur dengan takdir yang ditentukan. olehnya.

i was enchanted to meet you.

-the end-

(C) Enchanted - Jaehyun JeongWhere stories live. Discover now