⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。 Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
kini aku berada di taman yang berada di kawasan perumahan aku. mark katanya ada benda nak ajak bincang. jangan risau aku ada mengajak minju dan jaemin.
"hana" panggil mark yang berada di hadapanku.
"apa yang kau nak bincangkan itu mark?" tanya jaemin. ish dia pula yang menyibuk.
huluran tangannya diberikan. ada telefon bimbitnya. aku teragak agak hendak mengambilnya.
"kau lihat setiap screenshot yang aku ambil" ujar mark.
satu persatu gambar aku lihat. ruangan chat antara jaehyun dan mark juga aku baca dengan permintaan mark.
rapuh. hati aku benar benar rapuh. sakit yang teramat.
"sekarang kau percayakan aku tak hana?" ujar minju. aku memandangnya dengan air mata yang bertakung.
"hana buat masa sekarang ni kau janganlah borak apa apa dengan jaehyun. kau diam sahaja. kalau dia minta tolong kau jangan reply." arah jaemin
aku mengangguk dengan plan jaemin.
"kami buat macam ni, sebab kitaorang sayang kau hana. takkan pelajar cemerlang seperti kau hendak menjadi bodoh di tangan jaehyun" betul juga kata mark itu.
pandangku teralih semula kepada handphone mark. jaehyun itu seorang lelaki yang mulut manis. janji bermacam macam tapi tiada satu pun yang ditepatinya.
aku tidak pernah sukakan pun
si hana itu.
dia sahaja yang beria ria mahu
pertahankan aku.siapa sahaja tidak sakit hati dengan message seperti ini. screenshot seterusnya aku baca
kalau boleh mahu sahaja aku tinggalkan
si hana itu.
tapi bila memikirkan dia mempunyai
gred akademik yang baik. mana tahu
dia boleh bantu aku perbaiki gred aku?jaehyun, kau tiada rasa serba salah ?
aku rasa serba salah?
tiada,
lagipun mark
aku sukakan yura.
aku cuba untuk tackle yura
jual mahal juga ya yura itu
aku ingatkan dia murah seperti hanadia kata aku murah? itu dah melampau jaehyun dah melampau. sekali lagi aku menangis teresak esak. pantas mark mengambil handphonenya yang berada di genggaman ku
minju menarik aku kedalam pelukkannya. hiks aku kena kuat. minggu depan aku hadapi peperiksaan besar. aku tidak ahu perkara sebegini menganggu pembelajaran aku.
aku memblock contact jaehyun supaya dia tidak lagi meminta tolong ekpada ku mengenai pelajaran. pergilah dia pada si yura.
YOU ARE READING
(C) Enchanted - Jaehyun Jeong
Storie d'amoreSetiap yang diimpikan tidak semestinya harus memilikki