09

8 2 0
                                    

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。  Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。


baru seminggu hubungan percintaan aku dengan jaehyun. peritnya aku rasa selama seminggu ini. 

jaemin juga memarahi aku kerana berpacaran dengan jaehyun. 

mahu tahu apa yang pahit selama seminggu ini aku hadap?

message message yang aku hantar kepada jaehyun tidak dibalas. sedangkan dia elok sahaja online dan keluar bersama orang lain. sekurang kurangnya cubalah beritahu yang dia keluar bersama rakan rakannya.

jaehyun juga tidak megaku yang aku dan dia bercinta. siap memberitahu di status whatsapp  bahawa aku dengan dia tiada hubungan selain kawan.

remuk hatiku bila membaca statusnya itu. jadi aku dengan dia selama ni hanya tipu tipu kah?

jaehyun.j

kita bukan pasangan ke?
kenapa buat I macam ni jaehyun?
you tak sayang I pun kan?

sayang you penat ni.
you kat kampung you kan?
tidurlah sayang. esok i
cerita.

itu sahaja balasan jaehyun. kadang kadang pasti dia akan lari kesalahannya. tidak bolehkah dia hadap sahaja?

jaehyun, you tak nak cerita ke?

sayang, please. i nak hubungan kita
ni rahsia.

but why?

you tahukan, kita ni
pengawas sekolah.
what if cikgu cikgu tangkap 
yang kita ni bercinta.
you want demerit ke sayang?

no.. but at least..

let our friends know

sorry sayang 
i tak boleh nak bagitahu diorang

oke jaehyun

-sekolah-

aku terasa malas hari ini hendak ke sekolah disebabkan kes aku dan jaehyun.

"hana. kau okay ?" suara gyuri menyapa kehadiranku disekolah.

aku mengangguk lemah. tiba tiba sahaja gyuri memelukku. tanpa sedar aku menangis di dalam pelukkan gyuri.

"kau tak okay ni. apa yang jaehyun buat dekat kau?"

aku menceritakan segala galanya kepada gyuri dan minju yang berada disitu juga. selepas aku bercerita dan mengelap air mataku, aku terlihat jaehyun yang sedang memandangku. aku abaikan sahaja pandangannya.

kalau sahaja aku tidak confess padanya hari itu, pasti aku tidak jadi sebegini.

kedengaran bunyi loceng waktu rehat. para pelajar berpusu pusu menuju ke kantin. aku juga berpusu pusu keluar tapi bukan hendak ke kantin. langkahku menuju ke rooftop. 

aku ingin mengosongkan mindaku dengan langit dan udara yang segar. aku sudah maklumkan kepadaminju dan haneul yang aku tidak rehat bersama mereka.

huh. keluhan dilepaskan. aku ingatkan bila bercinta dengan jaehyun, bahagia sahaja hidupku. tapi sangkaan aku jauh terpesong.

kalau aku mahu putus terasa seperti awal sangat. kalau aku maafkan, bagaimana kalau dia buatlagi pada masa akan datang?

"hana" pandangan teralih ke pintu utama rooftop.

(C) Enchanted - Jaehyun JeongWhere stories live. Discover now