⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。 Enchanted - Jung Jaehyun ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
perlu atau tidak aku unblock jaehyun?macam mana kalau dia attack aku?
aku dahlah jenis takut untuk mereply chat orang kalau dah lama tak chat.
unblock sahajalah.
contact nama jaehyun aku tekan. butang unblock juga aku tekan. lantas telefon pintarku diletakkan ke tepi
ting ting
jaehyun.j
hai hanamacam mana dia tahu aku dah unblock dia? ada notifcation masuk ke kalau kita dah unblock orang?
aku hanya membiarkan messagenya tanpa di balas. mahu melihat sejauh mana dia ingin meluahkan perasaanya selama sebulan aku tidak melayannya.
sementara jaehyun sibuk spam message, surat yang diberikan yura itu tiba tiba muncul di minda. beg sekolahku diselongkar.
gotcha surat itu cantik. dihiasi dengan sticker yang sama beradadi toploaderku.
perlahan lahan aku buka. tulisan ini seperti tulisan... tulisan jaehyun?
tulisan tangan.
cepat cepat aku membaca isi surat jaehyun itu. pendek sahaja isinya, cuma bertanyakan khabar, kenapa aku menjauhkan diri daripadanya.
dan dia tanya aku masih sayangkannya lagi atau tidak. tidak semena-mena aku mengoyakkan surat jaehyun.
aku sakit hati bila baca isi surat ringkasnya itu. telefon pintar aku ambil.
jaehyun.j
158 new messagesbanyak juga dia spam. aku membaca sebahagian message di notification.
dia cuma ingin memohon maaf dan ingin kembali seperti dahulu. huh. walaupun aku marahkan jaehyun, jujur masih ada lagi perasaan sayang kepadanya.
ruangan chat jaehyun aku buka.
mian, aku tak tahu nak jawab
apa
eh hana, tak perlu balas
apa-apa
aku yang salahada apa apa yang
kau mahu memberitahu
aku ke hana?
ha? bagitahu apa?
tak perlu nak berdalih lagi
kau tak payah lah
kawan dengan jaemin, minju
dan mark itu.
diorang hanya buat cerita mengenai aku
supaya kau jauh dari akuha? apa kau merepek ni jaehyun?
hana, aku tahu
mark bagitahu kau kan?ada kau baca chat dekat atas atas
antara aku dengan mark?kepala yang tidak gatal aku garu. dia play victim ke sekarang ni? kenapa pula dia macam nak marah aku? sepatutnya aku yang marah dia.
jangan buat buat tak tahu hana.
kau pasti dah baca chat itu.
look, mereka semua nak
burukkan aku sahaja.dan kau pula, tidak bolehkah
kau pendam sahaja?
kenapa kau perlu mengadu kepada
orang lain?kau juga. kenapa mengadu
mengenaiku kepada yura?
satu ayat aku boleh mendiamkannya.
YOU ARE READING
(C) Enchanted - Jaehyun Jeong
RomanceSetiap yang diimpikan tidak semestinya harus memilikki