Luku 11 "Sun pitää kertoa!"

287 11 2
                                    

Aleksi
Olimme lusikassa Ollin kanssa tällä hetkellä. "Ollih..." Kuiskaan tuon korvaan. Olli mumisee jotain vastaukseksi. "Mikä sairaus? Tai siis öö mikä se sairaus oli mistä hoitaja puhu?" Kuiskaan edelleen. Tuo meni hiljaiseksi. "Olli?" "No ööh... Kun mähän. Äh. Siis ööm. Noniin fuck it saatan kuolla ihan hetkenä minä hyvänsä eikä sitä voi estää. Luulitte varmaan että taas joku kohtaus, mutta ei, pyörryin vain mutta se sairaus on joku helvetin sydän vika, mulle on tullut jo 2 sydänkohtausta! Mieti. Ne ei vaan oo ollut niin ns vahvoja. Eli ei, ei saada Anttia tai Oliviaa, ei päästä naimisiin vaikka mä sitä helvetisti haluaisin!" Olli vaikertaa itku kurkussa. Rutistan tuota kunnes silmistäni alkaa tulemaan reilusti kyyneliä.

"Mut kun mä rakastan sua... Et sä voi kuolla." Itken. "En mäkään haluais. Se on vaan... Kohtalo?" Olli alkaa kanssa itkeä. "Kauan siinä kestää? Tai siis kauan elät?" Kyselen.

Olli
"Öh en tiiä. Parhaimmillaan 6 vuotta." Kerron itkuisena Aleksille. "M-mä en.. En voi jättää sua! Oikeestih...." Aleksi itkee. "Ymmärrän hyvin jos aijot.. Jättää mut." Alan loppua kohden itkeä entisestään. Aleksi kääntää olkapäältäni katseen minuun. Tuo suutelee minua. Tarkoittiko tuo sitä että Aleksi jättää mut?! Eieiei älä jooko Aleksi älä sano et sä jätät mut! "Eletään nää loppu vuodet täysillä. En koskaan aijo jättää sua. Enkä korvaa sua ikinä! Oon viimeseenkin henkäsyyn asti sun kanssa, vaikka olisitkin... Jo. Äh. Taivaassa." Aleksi lupaa. Hymyilen tuolle seksikkäälle blondille ja painan huulemme yhteen.

"Tai sit mä joudun vaan helvettiin." Naurahdan. Aleksi tekee samoin. "Hei mitä jos joutuisit vaikka just helvettiin ja mä taivaaseen?!! Mitä jos en nää sua ku kuolen?!" Aleksi hätäilee. "Vooi. Tuleeko Aleksista jeesustelia?" Lässytän tuolle jolloin tuo esittää loukkaavan ilmeen. "Mä oon tosissani!" Aleksi sanoo loukkaantuneena. Naurahdan. "Vähäks oot söpö." Hymyilen. "Tästä lähin Olli sä uskot jumalaan, niin mäkin teen et päästään yhessä taivaaseen! Siellä naimisiin? Eiks?" Aleksi päättää. "Sovitaan näin." Naurahdan jälleen.

Kuulimme oven avauksen juuri kun Aleksi oli nousemassa päälleni hajareisin. "Aa sori anteeks ei pitäny!" Joonas ja Niko panikoi ja lähti pois huoneesta sulkien oven perässään. Katson Aleksia ensin vähän huvittuneena kunnes hieman huolestuneena. "Olli mikä tuli?" Aleksi kysyi hieman hädissään. "S- Aleksi millon viimeks oot syöny?!" Kysyin järkyttyneenä. Tuohan ei paina mitään! (Ei mitään henkilökohtasta!) Aleksin suupielet kääntyivät alaspäin. "Ööh. Sillon t-teillä..." Aleksi paljasti. "Voi jumalauta..." Kirosin hiljaa.

Timeskip 2h
Olimme kahviossa tilaamassa Aleksille jotain syötävää. Olin edelleen potilas asussa. (aivopieru iski mikä helvetti se lääkäri potilas juttu oli?!) Vaatteet ei ollut mitkään maailman mukavimmat, todella ankea ja tää materiaali. Hyi. Tilattiin Aleksille mitäpä muuta kuin kalakeittoa ilman kalaa, perunaa, pippuria, porkkanaa yms. Eli pelkkää sitä keittoa. "Hei nyt kun sairaalassa ollaan niin mitäs sanot? Kerrotaanko?" Vinkkaan Aleksille että tuo kertoisi jollekin muulle kuin minulle. "Olli! Ei! Olishan se toki aika cc olla kahestaan sairaalassa." Aleksi pohdiskeli. "Aleksi nyt on cc jutut kaukana! Voit kuolla tohon!" Huutokuiskaan tuolla. Aleksin kasvot muuttuivat sinisiksi ekan lusikallisen jälkeen. "Olli missä on vessa?" Aleksi kysyi kalpeana. "Aleksi et oksenna niitä ulos!" Komennan edelleen hieman hiljaisella äänellä.

Aleksi päättää sitten oksentaa kahvion lattialle. Mahtavaa. "Voi jumpe Olli... Vie mut sun huoneeseen pls kaikki näkee mut!" Aleksi huutokuiskaa kun on saanut kaikki ulos. "Sun pitää kertoa!" Komennan. "En halua! Et voi komennella!" Aleksi väittää vastaan kunnes hoitaja tulee luoksemme. "Heei! Anteeksi, onko kaikki hyvin? Sinä blondi. Ei meidän kalakeittomme noin pahaa ole. Tai no keittiön väen." Hoitaja puhuu jotain. Yritän saada katsekontaktin Aleksin kanssa että voisin sanoa ilmeilläni että kerro.

Aleksi huomaa kyllä katseeni mutta ignooraa sen. "Eei to-tosi maukasta on! Mulla vaan on vähän ongelmia syö- eikun siis ongelmia tottua joihinkin ruokiin." Eiii oli niin lähellä. "ALEKSI! Nyt joko sä tai mä!" Komennan. Aleksi pudistaa päätään hätäisesti. "Aleksilla on ongelmia syödä. Viimeksi syönyt noin 1kk sitten." Kerron totuuden jolloin Aleksi purskahtaa itkuun.

-sanoja +630-
Miten voi olla et mun 5 laturia on rikki?! Iskä kävi ostaa mulle laturin joka ihme ja kumma toimi! Mahtavaa:D

this side of paradise || Oleksi x readeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz