It was March and sekolah dah start buat online class. That time Luke form 4 and aku form 2. Time tu pulak baru je couple so memang selalu lah on call. Sampai kelas pon tak masuk. On call bukan buat ape pon, sembang pastu main game. Kalau malam sembang sampai la tertidur. Kitaorang macam tu je lah sampai bulan 7 and Luke start sedar yang next year dia nak spm. So dia slow-slow join online class. Aku takkan la nak ponteng lagi, so aku pon join. Cikgu semua memang perli aku la, dah nak hujung tahun baru nak masuk kelas. Takut jugak tapi nak buat macam mana, salah sendiri terima je lah akibat. Aku jadi camtu pon sebab aku takde orang untuk aku sembang sama-sama. Aku ada je childhood bestfriend aku, tapi aku taknak la kacau dia sebab takut la dia tengah study ke. Aku bukan macam dia, dia pandai. Aku masuk asrama pon sebab nasib je. And yea that time aku just bersembang dengan Luke and Nina. Aku dengan Nina start rapat after dia couple dengan boyfriend dia. Lama jugak la kitaorang rapat sampai la sekolah dah bukak balik.
Time dekat sekolah tu, aku pernah tanya Nina "Kalau ada apa-apa jadi dekat aku, macam senior bash aku ke, kau still stay dengan aku tak?" Honestly time ni aku trauma nak percaya sesiapa except Nina, yelah dah rapat lama kan. She said "ofcourse! aku takkan tinggalkan kau, aku pun bukannya ada kawan. and ni first time aku anggap kawan aku as bestfriend aku." Yes, aku percaya. In the same month she left me without knowing why and aku ada dengar orang bercerita yang dia taknak kawan dengan aku sebab aku ni buat nama orang di sekeliling aku buruk. Like people always said when they wanna mengumpat pasal aku "alah takkan kau tak kenal, bestfriend Elyana tu. Nina? tak kenal?" Start daripada situ aku slow-slow undur diri if ada orang nak berkawan dengan aku. Sebab aku taknak nama orang lain rosak sebab perangai aku eventho aku tak tau apa salah aku dekat orang-orang yang mengumpat pasal aku.
Masa tu memang almost everyday aku call dengan childhood bestfriend aku, Rose. Selalu aku cerita masalah dengan dia, kadang-kadang sampai menangis aku dekat public phone tu sebab aku rasa lonely gila. Lupa nak cakap, Rose tu sekolah lain. She's one of my geng masa sekolah rendah dulu. Its funny because kitaorang mula-mula benci each other. Aku tikam belakang dia, dia tikam belakang aku. And this group la buat kitaorang jadi kawan. From enemy to bestfriend. Actually its fun tho bila kau jadi bestfriend dengan musuh kau dulu. Bila sembang-sembang pastu teringat. The quality of this friendship like *chefkiss*. No one can beat it.
*Sorry this chapter kinda pendek and bosan sebab aku rushing HAHHAH apa-apa pun thank you dah baca FINALLY sampai sini!
YOU ARE READING
FINALLY
Teen Fictionits a life story about Elyana, who always being left by every people that she loves. "Kenapa ibu suka buat Yana macam ni?! Yana ni siapa untuk ibu?!" Yana menyoal ibunya. . . . . "Rose, aku minta maaf..." "Sudah-sudahlah Yana. Aku penat dengar maaf...