BAB 12 : PLEASE

11 2 0
                                    

Pagi-pagi lagi aku dah bangun awal siap-siap ready nak pergi class. Padahal class aku tengah hari. Rose  pun tengah tidur lagi. Class Rose pun sama dengan aku. So, takkan la nak kejut awal, kesian la pulak nak kejut. Ahh takpe lah, kejut je lah. "Rose oo Rose. Bangunnnn, dah pagi niii. Jom breakfastttt??" Kejut aku slow-slow. Kira bagus lah tu aku kejut dia elok-elok, dia pulak suka kejut aku memang betul-betul buat aku terkejut. "Hmm? Dah pukul berapa? HUWARGHH!" Rose menyoal aku dan terus menjerit tiba-tiba selepas dia tengok jam di phone nya. "Woi kau asal?! Tak betul dah ke? Kena sawan?" Haa dah keluar la soalan yang tak berapa bijak pagi-pagi ni. "Tak lah, kau tu yang asal😭 Awal gila kau bangun! Betul ke ni Yana?!" Tanpa sebarang warning, Rose terus goncang-goncang aku. Apa? Dia fikir aku kena rasuk ke apa? "B-betul la ni aku. Kau asal?" "Tak lah, aku terkejut sebab kau bangun awal sangat ni. Baru pukul 8.15am. Kau sakit ke nyah? Selalu nya kau bangun lambat gila, nak kena tunggu aku kejut dulu baru kau nak bangun." "Hmm, ape salahnya sekali-sekala aku bangun awal." "Yelah bagus lah tu. Lepas ni, hari-hari tau kau bangun awal macam ni, senang sikit kerja aku. Tak payah kejut kau dah, HAHAHHAH." "Eeee dah laahh. Bangun cepatt gi mandii. Aku dah lapar ni." Kata aku sambil menarik-narik tangan dia yang cuba untuk tidur balik.
.
.
.
.
.
.
"Weh, yana. Aku nak pergi mall kejap la. Nak beli buku dengan pen sikit." "Ouh, haa elok lah tu. Aku pon nak beli jugak." Selesai je kitaorang makan, aku bayar makanan tadi dekat kaunter. Minah ni pulak pujuk-pujuk aku mintak aku belanja dia. *SKIP TO MALL* " *gipeun eodum sok binnaneun byeolcheoreom urin eodiseodeun seoro arabol su isseo, nunbushin Spotlight neowa na geu mam soge yeongweonhi pieonal, challanhan i sungan Like Like a Panorama", nyanyi Rose. Macam aku tak tau dia ni memang minat gila dengan izone. "Weh Rose, aku naik dulu eh. Tak tahan gila nak pergi toilet. Kau tolong tutupkan enjin kereta and and bawak kan sekali tote bag aku. Nanti jumpa kat kedai stationary tu jee tau! Byeeeee!" "Eh kau niii, at least bawak lah phone. Ishh yana ni, kalau jadi apa-apa nak call aku macam mana..."
.
.
.
"Aduh mana toilet ni. Tak jumpa-jumpa pon." Time ni aku gelabah gila tak jumpa toilet. Berlari-lari aku cari toilet dari hujung ke hujung. So, aku decide nak pergi information center. "Sorry, can i know where is toilet? I cant find it." Soal ku. "Oh yes, you can straight from here until Subway and turn left. There's a fire emergency door on your left, just push the door and you'll find it." "Okay thank you" Aku berlari dari tadi depan subway tak nampak pon toilet kat situ. Or memang ada tapi aku je yang tak perasan? Aku pun tolak lah pintu tu and nampak toilet. Apa lagi memang berlari la aku masuk situ.
.
.
.
.
.
Selesai membuang, aku pun on the way la pergi kedai stationary tu and nampak Rose. "Hi!" "Haa yana, kau asal lama sangat pergi toilet?" Soal Rose sambil belek-belek pen yang ada dekat depan dia tu. "Aku cari toilet tadi tak jumpa. Rupanya sebelah subway je. Kau tau tak aku ulang-alik depan tu tak ada pon. Tak pasal-pasal aku nak kena tanya staff kat information center tu. Buat malu je. Cehhh." Sakit pulak hati aku sebab cari toilet tak jumpa-jumpa. Padahal dah dekat dengan aku tu pun tak nampak lagi. "Lahh, HAHHAHA." "Kau dah habis ke cari buku yang kau nak tu?" Soal aku. "Haah, kau gi lah cari. Banyak lawa-lawa do!!" "Ye keee?! Jap." Aku tanpa berhati-hati aku reverse and pusing tiba-tiba aku terlanggar seseorang. Habis terjatuh semua barang-barang orang tu. "Ehhh sorry-sorry." Aku pun apa lagi gelabah lah terus mintak maaf dengan orang tu and kutip barang-barang yang jatuh tu. "Its okay.." Aku pun bagi lah barang-barang tu kat orang tu and tunduk hormat berkali-kali sebab rasa bersalah. "Ch-Cheongsan?! Sorryy! Sorry!!" "Hahaah its okay Elyana. By the way thank you for this." Sambil menunjuk barang-barang yang aku kutip tadi. Aku mengangguk-angguk. "Erm Cheongsan, can i have your number?" "Yes, sure.  +82 2 **** ****." "Okay thank youu!" Blushing aku dapat nombor phone dia HAHAHHA. "Okay, i need to go, see you later." Kata dia sambil wink kat aku. AAAAAAAA MELTING. Tersengih-sengih aku kat situ. So, aku pun meneruskan pencarian buku-buku tulis and pen yang aku nak beli.
.
.
.
.
.
.
.
*SKIP DEKAT APPARTMENT*
"Weh Rose. Aku ada benda niii nak cerita nii." Panggil aku. "Haa apa dia?" "Tadi kan, time kita kan kedai stationary tu, aku sebenarnya terserempak dengan Cheongsan." "Lahh ye ke?" "HAHAH aku terlanggar dia😭 Habis jatuh semua barang dia." "Kau memang.. Tapi tadi kenapa kau tak panggil aku, nak jugak jumpa dia😗" "Aku tak panggil sebab time tu dah gelabah dah kutip barang-barang dia tu, pastu dia tu memang nak cepat pun. Tah ape tah hal dia nak cepat-cepat. Aku pun biar laa. By the way kan aku ada mintak nombor dia ehekk." "Hahaha Ye ke. Hmm yana..." "Ye?" "Aku tak kisah tau kau nak berkawan dengan lelaki mana-mana pun. Janji kau tak lebih-lebih daripada kawan. Aku tak nak lah kau dengan Luke ada masalah apa-apa ke. Aku suka sebenarnya tengok korang. Lagipun sebelum ni aku tak pernah nampak Luke tu happy macam ni, so aku harap kau tak kecewakan dia la, okay? Dia pun trust kau. So, please dont ever break his heart?" "Hmm, Rose aku tak kan pernah curang dengan dia. Dia baik weh, serious. Tak kan la aku nak sia-sia kan dia." "Hmm kalau macam tu bagus lah. Okay lah weh, aku nak pergi uni. Kau nak ikut sekali tak?" Kata Rose sambil mengemas barang-barang yang dibeli tadi masuk dalam tote bag dia. "Tak apa lah. Kau pergi lah dulu. Aku nak tidur jap." "Okayy, byee! Jangan tidur lama sangat tau, nanti terlepas first class kang. And also jangan lupa kemas sikit-sikit tau meja tu. Hehe thank you !" Pesan Rose memandangkan aku tengah makan chocolate kat meja makan.

FINALLYWhere stories live. Discover now