BAB 9 : ARRIVAL

17 2 0
                                    

"Ladies and gentlemen, welcome to Incheon International Airport. Local time is 4am. For your safety and comfort, we ask that you please remain seated with your seat belt fastened until the captain turns off the Fasten Seat Belt sign. This will indicate that we have come to a complete stop at the gate and it is safe for you to move about. Since this is the termination of flight number MH101 please check around your seat for any personal belongings you may have brought on board with you and please be caution when opening the overhead bins, as heavy articles may have shifted around during the flight. If you require deplaning assistance, please remaining your seat until all other passengers have deplaned. One of our cabin crew will then be pleased to assist you. We remind you to please wait until inside the terminal to use any electronic devices. Im Sally Natasha, the head attendent of the flight and my team would like to say a million thanks for choosing Malaysia Airline, we really appreciate your time with us and hope we can meet again. We also want to apologize if there are any shortcomings throughout you all with us. Enjoy your holiday!" (Dipersilakan baca script ni satu-satu HAHAHAH)

"Yana bangun, dah sampai Seoul!! YANAAA BANGUNNNN !!!" Rose mengejut aku. "Haa dah sampaiii?! Jap nak buat story." "Eh perempuan ni, dah lah susah nak kejut. Bangun-bangun je terus nak buat story. Bukan nak berterima kasih dengan aku. Kat luar pun gelap la, bukannya nampak apa-apa pun. Baru pukul 4 pagi." "Elelele, thank you Rose kesayangan aku." Aku pun bukak la penghadang tingkap dan yes, its still dark. Dari sini aku hanya boleh nampak cahaya-cahaya daripada Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon, Seoul, South Korea. "Hmm, takpe la aku sambung buat story dalam airport nanti ehekkkk." "Yelah nyah, dah jom turun cepat nak kejar luggage lagi dah la banyak." "Memang lah banyak, barang kau yang banyak sampai tak cukup satu trolly." Aku bahan Rose. "Eh-eh cakap pasal diri sendiri ke tu?" Eh minah ni, ade jugak yang aku terajang pergi Malaysia balik kang. Sengaja je nak cari pasal dengan aku, dah la kejut aku macam nak gugur jantung aku ni sebab terkejut. Nasib tak innalillah je aku kat sebelah dia ni.

.
.
.
.
.
.

"Weh mana luggage kita ni? Dari tadi tunggu, takde pun.." aku merungut. Takde lah aku dah tunggu lama tapi takde pun satu luggage kitaorang yang keluar daripada tempat punggah tu. "Hmm, jom la pergi tanya orang kat information center tu." Ajak Rose. Bijak gak dia. Memang la budak straight a+ ni nyah😭😭🥲👍🏻. "Annyeonghaseyo! We have a problem. We didn't get our luggage yet." Aku speaking nyah😌✋🏻. "Sorry miss, may i know which flight are you from?" "MH101 from Kuala Lumpur." "Ahh, im sorry to tell you this but your luggage has been sent to Osaka." "Watehek, aku tak pernah pergi osaka tapi luggage kita dah sampai osaka." rungut aku kat Rose. Rose pun pukul lengan aku. "May i know when they will  send back our luggage to here?" "Wait a minute, let me check first. the fastest flight at noon today. Don't worry, we'll deliver this luggage to your hotel as soon as he arrives here. Anyway, can you both fill out this form and can I know if you are here as a tourist or for business purposes?" "We're here for study." Kata Rose. "Okay then, you can write down your university address at company address. And write your home address in korea in the home address section and your home address in malaysia as well." Lah banyak pulak benda nak kena isi.

.
.
.
.
.
.
.

"Ahh lega dapat baring atas katil ni. Besar jugak apartment ni kan. Pandai Luke cari." Kata Rose sambil berguling-guling atas katil yang empuk tu. "Ofcourse, tengoklah boyfriend siapa. Ehhh kau ni, badan kotor-kotor nak baring atas katil pulak. Atleast pergi la tukar baju tu dulu." "Kau ni kenapa yana, mana ada baju. Luggage kita kan dekat osaka. Pergh best betul jadi luggage, dapat pergi sana sini." "Banyak lah kau HAHAHAH" Rose ni kan, time-time serious macam ni pon boleh buat aku tergelak lagi. Aku pon keluarkan phone aku daripada handbag. Lah battery aku kong. "Hmm charger dalam luggage, Rose-" BOLEH DIA TIDUR DENGAN LENANYA?! "Woi Rose," kejut aku. "Apee aku ngantuk la." "Kau bawak charger tak? Charger aku dalam luggage." "Ada, tengok la dalam handbag aku kat sofa ruang tamu tu." Ish dia ni, main campak je handbag dia ni kat sini. Kalau ade perompak masuk sia-sia je. Aku pon bawak la semua barang-barang kitaorang masuk dalam bilik. Selesai aku charge phone, aku ready-ready nak mandi. Nasib ade bathrobe, at least selesa la sikit nak tidur nanti dah mandi.

.
.
.
.
.

Selesai aku mandi, aku check phone aku yang sedang charge tu. Ada 35 mesej. 10 daripada ibu, 15 lagi random group.

Ibu : kurang ajar kan kau ni yana.
Ibu : tak reti kenang budi langsung.
Ibu : kau tinggalkan aku dengan adik-adik kau macam ni je.
Ibu : macam ni ke kau balas jasa kau dekat mak kau yana?
Ibu : kau kalau balik Malaysia, jangan jumpa aku.
Ibu : aku taknak tengok muka anak yang tak kenang budi macam kau ni.
Ibu : aku tak ade anak yang kurang ajar macam kau.
Ibu : kau duduk je lah dekat sana terus, jangan balik Malaysia
Ibu : sia-sia je aku ni berkorban semua nya untuk kau.
Ibu : aku tak anggap kau ni anak aku lagi dah yana.

A-aku tergamam. Just because of aku nak kejar impian aku ibu buang aku daripada hidup dia?

*this chapter kinda sedih yet interesting actually HAHHAHA. Mixed feelings..😌😌

FINALLYWhere stories live. Discover now