BAB 4 : SEKOLAH 2017

17 2 0
                                    

Nothing new, same me, same haters. Aku takde azam tahun ni and tau-tau je aku dah form 3. Nasib baik tahun ni takde PT3, kalau tak memang habis la aku. Situation tahun ni sama je macam tahun lepas, nothing change. Sambung pkp balik. This time aku cuba untuk bukak balik hati aku nak berkawan dengan orang. So, aku try rapat dengan this one girl, Qistina. Aku asalnya tak suka dia dan dia pon tak suka aku. Tapi nak buat macam mana kan, jadi classmate lagi sekali untuk tahun ni. Kitaorang start rapat bila dia selalu ajak aku main pubg dengan dia. And disebabkan aku tak berapa nak percaya dia and keadaan teramatlah awkward pada satu hari tu, aku pon ajak lah Rose main sekali dengan aku. Since tu lah kitaorang jadi rapat and always main pubg sama-sama sampaikan aku decide nak buat clan and yea kitaorang macam nak serious main pubg.

Then satu hari ni, Qistina tiba-tiba ajak aku main pubg lagi awal daripada masa yang kitaorang selalu main sama-sama. Dia cakap dengan aku yang sebenarnya dia tak suka Rose, and panjang umur Rose time tu tiba-tiba dia online. So aku decide nak ajak Rose masuk lobby kitaorang but Qistina halang. Aku pon macam pelik lah, asal dia ni. Aku tanya lah "Asal tak bagi Rose main sekali? Dah banyak kali dia request nih" then she said, "tak payah lah. kd aku selalu jatuh bila main dengan dia. kita main duo je" and i be like *what the hell is going on* Rasa bersalah gila dengan Rose time tu. Bukan sekali dua, berkali-kali jugak aku buat camtu dekat dia. Then one day aku decide nak chat Rose sebab nak ajak dia main sekali, but aku taknak bagitau Qistina sebab aku tau dia taknak. Tapi Rose tiba-tiba berubah. Dia jadi dry dengan aku. Aku macam terasa la and tanya kenapa. Rose cakap "kau pergi jela main dengan dia. aku main sekali pon rasa cam thirdwheel je dalam tu. kau bukannya layan aku pon." Aku rasa sebersalah gila dengan dia but nak buat camne, dia tak nak so biar je la. Perkara ni berterusan sampai lah sekolah dah bukak balik.

Im kinda happy sebab sekolah dah bukak balik and sebab dapat jumpa Qistina depan-depan as bestfriend. Sebab kitaorang dah rapat and almost setiap malam kitaorang on call sampaikan aku lupa yang aku ada boyfriend. Luke selalu ingatkan aku, jangan percaya sangat dengan Qistina sebab takut dia gunakan aku untuk hilangkan bosan dia je. Guess what, aku defend Qistina and aku marah Luke cakap camtu kat dia. Masa tu aku memang marah sangat-sangat and aku yakin dengan Qistina dia takkan gunakan aku. Qistina ni dulu dia agak jahat sebenarnya, talam dua muka. Depan orang baik, belakang orang dia tikam. Korek semua rahsia orang yang dia rapat and mengumpat dengan kakak dorm dia. When kitaorang berkawan, she said that dia dah berubah and apa salah nye aku try bagi dia second chance. But second chance tu disia-siakan macam tu je. Bila kitaorang start belajar secara bersemuka dengan cikgu-cikgu semua, Qistina start jauhkan diri dia daripada aku.

Again without knowing why, aku biar je lah sebab masa tu aku fikir dia nak space untuk diri dia. So, aku taknak la kacau. Masa aku dah start jauh dengan dia, semua jenis cerita pasal aku tiba-tiba tersebar. Aku masa tu kinda stress sebab i need to face this piece of sh*t again and im really tired of it. Ada satu hari, aku pergi dewan makan dengan dormmate aku yang lain and Qistina baru je bangun daripada tidur and time tu dah lambat pulak so aku gelabah dengan dormmate aku sebab takut dewan makan tutup. On the way nak pergi dewan makan je, aku dah rasa tak sedap hati. Tapi aku biarkan jelah sebab malas nak fikir sangat. Dah habis makan semua kitaorang balik dorm untuk ready nak solat maghrib. Time ni form 1-3 kena solat dekat dorm masing-masing untuk jaga SOP dekat surau. Time aku naik dorm je, tengok satu dorm aku tengah berkumpul dekat katil Qistina. Aku malas lah nak ambik tau, so aku tanya salah satu dormmate aku yang tak pergi dewan makan, "apa dia cakap tu, kau tau tak?" then she geleng. Few minutes later, dormmate aku tu pon pergi join sekali and aku tanya dia ape Qistina cakap, she said Qistina tu tengah mengumpat pasal Nina. Aku tanya pasal ape, dia cakap tak tau. Then aku tanya Aleena sebab aku nampak dia ada kat situ jugak, dia cakap dia tak tau jugak and aku dah start suspicious. Masa tu suara aku terkuat la jugak bila aku tanya Aleena ape yang dorang tengah gossip tu and satu dorm pandang aku.

Selesai solat maghrib and isyak, kitaorang pergi la prep dekat kelas. Aku tanya Shida yang duduk sebelah aku ape yang Qistina cakap dalam dorm tadi and muka dia macam berbelah-bagi sama ada nak bagitau atau tak. Aku dah suspicious sangat dah and cakap takpe bagitau je. You know what? Qistina mengumpat aku and aku betul-betul tak sangka dia mengumpat aku. Dia cakap aku marah dormmate aku sebab lambat turun dewan makan padahal aku langsung tak marah tapi aku gelabah. Benda yang buat aku lagi sedih and kecewa takde sorang pon dormmate aku tanya aku apa yang betul-betul terjadi sebenarnya. Guess what, Aleena actually tau ape yang Qistina cakap and benda tu buat aku paling sedih. Dah dormmate 3 tahun and memang dah rapat gila gila tapi dia langsung tak tanya aku perkara yang dah terjadi. End up aku fikir semua benda tu aku ter menangis dalam kelas. Aku marah, aku sedih, aku kecewa no one even there with me untuk tenangkan aku. Dalam fikiran aku time tu aku nak balik dorm and call Rose but teringat pulak salah aku dekat dia. So aku decide nak pergi toilet sebab dah tak tahan nak tahan air mata and tak tahan nak simpan geram, at last aku lepas dekat toilet.

On the way nak masuk kelas, aku terdengar Qistina cakap "tu pun nak menangis", Aku tau benda tu hal kecik, tapi benda tu sangat menyakitkan aku sebab aku percaya yang dia takkan mengumpat aku sedangkan aku tak pernah sekali pon terdetik nak mengumpat pasal dia. Dan masa tu jugak lah aku rasa sebersalah sebab marah Luke just because of dia ingatkan aku untuk tak percaya sangat dengan Qistina cause he already know her well sebab classmate Luke always mengumpat pasal Qistina.

*Aku sebenarnya sakit hati dengan Elyana kenapa dia still baik hati lagi dengan Qistina tu, kalau aku lah kan, dah lama aku tumbuk muka perempuan tu😭😭😭💀 btw thank you dah baca FINALLY sampai sini. Jangan lupa vote and comment okayyy ! Sorry kalau jalan cerita aku ni bosan, i'll try to make it better soon

FINALLYWhere stories live. Discover now