Its already pukul 1 tapi Rose belum balik. Mana dia ni, jangan buat aku risau la🥲. Dia lupa ke jalan nak balik apartment ni? Aku rasa Luke dah pilih yang paling dekat dah ni. Aku dah la tengah lapar. Aku keluar je kang makan, ish perempuan ni. Tak apa, aku tunggu lagi 15 minit kalau dia tak balik lagi jugak aku chat dia.
.
.
.
.Haih Rose ni. Aku la kan rasa nak luku je kepala dia tu. Aku pun keluarkan phone aku daripada handbag dan chat dia.
Yana : Woi nyah!
Yana : Kau pergi mana? Dah pukul 1 belum-belum balik lagi ni.
Rose : eheh, sorry nyah. Aku keluar makan dengan course mate aku
Rose : sorry weh aku lupa nak bagitau😭
Yana : KAU BOLEH KELUAR MAKAN DENGAN KAWAN KAU?!
Yana : KAU TAU TAK AKU LAPAR NI TAK MAKAN LAGI SEBAB TUNGGU KAU.
Rose : Alaaa yana, sorry laa. Haa jom la join kitaorang sekali.
Yana : Hmm okay. Tapi ada satu syarat.
Rose : Ape dia? syarat-syarat pulak.
Yana : Memanglah kena.
Yana : Kau kene belanja aku makan HAHAHAHA
Rose : Hmmm yelah, ha cepat lah datang sini
Yana : Camne aku nak datang location pun tak bagi.
Rose : 📍MAKAN HALAL RESTAURANT
Yana : Ok kau sabar jap lagi aku sampai.Few minutes after aku pusing-pusing kat depan kedai ni, aku cari Rose sumpah tak nampak lah. Mana nyah dia. "ELYANAAA!" Tiba-tiba aku rasa badan aku ditolak dengan kuat dan aku jatuh. Aku hampir nak kena langgar dengan kereta tadi. Punya lah aku belek-belek tangan aku if ada luka, aku baru teringat orang yang tolak aku tadi. Baru je aku nak marah tiba-tiba it was; "Cheongsan?! Are you okay?! Are you hurt?!" "Its okay, im okay." Kata Cheongsan sambil membersihkan seluar dia yang kotor dengan tanah akibat menolak aku daripada hampir kena langgar tadi. Aku pun bangun la, dan terus follow Cheongsan masuk restaurant yang Rose hantar location tadi tu. Mula-mula aku pelik sebab dia ni Islam ke, tapi aku husnuzon mana tau dia teringin nak makan halal food.
"Yanaa? Kau okay tak? Tadi aku dengar kau jerit?" Aku nampak Rose tengah duduk kat meja dan aku join sekali. Mata aku melilau cari kelibat Cheongsan. Tiba-tiba Cheongsan duduk semeja sekali dengan kitaorang. "Ehhh? Kenapa dia duduk sini?" Soal aku. "Eh kau ni, soalan tadi pun tak jawab lagi tanya balik soalan kat aku. Dia lah coursemate aku. By the way kau kenapa tadi?" "Ouh coursemate. Kau tau tak dia ni lah yang hantar luggage kita haritu. Pape pun aku okay je, tadi accident sikit. Dia la selamatkan." Kata aku, tapi aku taknak lah mention nama dia, nanti dia tau kitaorang tengah mengumpat pasal dia HAHAHAHAH. Mentang-mentang mamat tu tak faham bahasa Melayu, bukan main rancak kitaorang berborak. "Ehemmmm" Cheongsan berdehem. "Erm sorry. So you are Rose's coursemate?" Aku menyoal. "Yes." Then kitaorang berborak la how Rose boleh jumpa Cheongsan and kebetulan Rose kawan dengan Cheongsan.
.
.
.
.
."Eh yana, kau asal tadi?" Rose menyoal. "Kenapa? Asal? Apa jadi? Ape aku buat?" Bertalu-talu aku menyoal balik Rose. Aku tau dia maksudkan apa, saje je buat-buat tak faham. "Alah kau ni, buat-buat tak faham pulak. Tadi la, bukan main lagi mata kau tu usha je kan si Cheongsan tu." Kata Rose sambil menolak perlahan bahu aku. "M-mana ada.." "Ye la tu. Jangan tipu aku eh, kau dah fall in love dengan dia ke apa ha?" "Ishhh, yelah-yelah. Takde la ter 'fall' sangat. Sikit je, sebab dia selamatkan aku tadi." Teringat je kejadian kemalangan tengah hari tadi, aku terus blushing. "Ehhh yana, kau jangan buat hal boleh tak. Kau tu dah ada boyfriend. Ingat sikit, dah ah mostly kos perbelanjaan kau dekat sini Luke yang tanggung." Marah Rose. "Yeeee, aku tak lupa la. Just saja-saja cuci mata je. Bukan selalu." "Kepala mangkuk dia saja-saja. Luke tau ni sumpah mati kau nanti weh. Tak baik tau tak." "Ye-ye aku gurau lah. Dah lah, jangan marah-marah. Nanti tak lawa dah." Puji aku. Mana lah tau Rose ni tak membebel lagi dah. "Eleh, nak ambik hati aku lah tu. Jangan harap. Aku nak call Luke. Apa? Kau fikir aku datang sini untuk study je ke? Aku jadi spy jugak tau. Aku nak buat report." Halah, halah, halah. Rose ni😭😭 kenapaaaaa?! Habis cuak muka aku bila aku dengar dia cakap macam tu. Bila dah cuak, mula la jiwa ke 'sensitifan' aku ni keluar. Apa lagi, nak menangis lah.. "Ehhhh Yanaaa! Jangan menangis nyah, aku gurau jeeee. Takkan la Luke nak suruh aku jadi private invistigator dia. Dia percaya kau lah nyah. Jangan risau, aku tak de pun jadi spy ke private investigator ke, takde-takde. Yana, dia percayakan kau tau. Jangan rosakkan kepercayaan dia dekat kau please?" Ouh, aku lupa nak bagitau, Rose ni sebenarnya sepupu Luke, sepupu jauh lah. Thats why dia protect sikit si Luke tu, plus perangai Rose tu sendiri memang protective and caring.
YOU ARE READING
FINALLY
Teen Fictionits a life story about Elyana, who always being left by every people that she loves. "Kenapa ibu suka buat Yana macam ni?! Yana ni siapa untuk ibu?!" Yana menyoal ibunya. . . . . "Rose, aku minta maaf..." "Sudah-sudahlah Yana. Aku penat dengar maaf...