Cheongsan's Pov
"Erm yana? Can i say Something?" Soal aku. "Yea. Apa tu?" "Actually kan..."
"Apa dia tuuu kau ni jangan buat aku curious nyah." "Erm.." Aku sebenarnya tak tau nak cakap ke tak. Tak apa lah lain kali je lah. "Tak ada apa-apa lah." "Lah kau ni. Aku hempuk nyawa kau menggelupur kau kang." "HAAHAHAHHA" aku gelak je. Erm yana, i dont think ni masa yang sesuai untuk aku cakap. Sebab rasa cam awal sangat even dah like almost 8 months aku tahan mulut aku daripada cakap.
..
.
.
Elyana's Pov
Aku sebenarnya kinda shaking tunggu apa yang Cheongsan nak cakap ni. Tapi tak apa lah, dia taknak cakap. What can i do hshs.
RUMAH ELYANA
"Ouhhh keluar rumah rupanya korang ni. Penat aku tunggu tengok orang tak ada." Kata Rose sambil mencekak pinggang. Eunhwa di sebelahnya pun tiru je lah kelakuan Rose. "Hehehehhehe. Sorry la tak bagitau." Balas Cheongsan. "Yana? Kau dah okay ke?" Soal Eunhwa. "Dah! Aku fikir nak start a new life. Nak tutup buku lama and bukak buku baru. Aku nak move on daripada semua benda ni. Aku nak start balik pergi class and start keluar macam orang biasa." Balas aku dengan penuh keyakinan. "Wahhhh bagus lah kalau macam tu!! Malam ni kita celebrate okay? ELYANA BAYAR WOOHOO!" balas Rose. "Eh kau ni HAHAHAH yelah-yelah." Jujur aku rindu nak happy-happy balik macam ni.
..
.
.
MAKAN HALAL RESTAURANT
Setelah kitaorang selesai memesan makanan kitaorang bersembang and bergelak macam tak ingat dunia. "HAHAHAHAH korang, aku nak cakap ni.." kata aku. "Haa apa die?" Semua mata menumpu ke arah aku. "Aku nak cakap thank you jaga aku, bersabar dengan karenah aku. Sumpah aku sayang korang sangat-sangat tau tak? Sorry kalau kekadang karenah aku buat korang sakit mental and physical. Sorry okay?" Kata aku, air mata aku mula bergenang di tubir mata. "Eleleleele, jom group hug!!!" Kata Eunhwa lalu kami pun ber group hug.
..
.
.
"Okay lah, yana thank you belanja makan! Aku balik dulu!" Kata Eunhwa lalu melangkah pergi. "Okayy bye! Haa yana, kau nak balik dah ke? Ke kau nak jalan-jalan lagi?" Soal Rose. "Hmmm aku rasa anak jalan-jalan lagi. Dah lama tak keluar HAHAHA." Balas ku. "Ouh sorry la aku dah penat, tak boleh nak temankan. Cheongsan? Kau temankan yana eh? Byeee! EUNHWAAA TUNGGU AKU!!!" Kata Rose lalu lari ke arah kereta Eunhwa meninggalkan kami berdua. Dan keadaan menjadi TERSANGATLAH AWKWARD.
Cheongsan's Pov
Rose dengan Eunhwa ni kan memang sengaja tau mentang-mentang diorang dah tau. Saja je, tinggalkan kitaorang berdua kat sini. "Erm kau nak pergi mana yana?" Soal aku memecahkan kesunyian di antara kami. "Bandar nak? Tengok lampu, malam-malam Seoul kan cantik hehe." Balas dia. "Hmm okayy! Kita naik bas." Lalu kami pun pergi ke station bas dan menunggu bas yang ada dua tingkat tu.
..
.
.
"Wahh cantiknyaaa!" Kata Yana dengan kagum. Sumpah lawa weh dia. Aku yang kat sebelah ni pun like terpana je tengok dia. "Kau kenapa ni HAHAHHA. Dari tengah hari tadi tau." Dia tegur aku dan tolak muka aku. "HAHAHAH tak ada apa-apa la." Balas ku. Patut ke tak eh aku bagitau dia? Bagitau jelah eh? Dah 8 bulan aku simpan. "Yanaa,," "Ye?" "Se-sebenarnya..." "sebenarnya?" "Aku dah lama suka dekat kau. Dah lama since 8 bulan yang lepas. Time aku hantar luggage kau. Sorry i know ni macam terlalu awal untuk aku bagitau kau." Yana terdiam sambil melihat aku.Elyana's Pov
"Yanaa,," "Ye?" "Se-sebenarnya..." "sebenarnya?" "Aku dah lama suka dekat kau. Dah lama since 8 bulan yang lepas. Time aku hantar luggage kau. Sorry i know ni macam terlalu awal untuk aku bagitau kau." Kata Cheongsan. Jujur aku terdiam. Aku tak tahu nak cakap apa. "S-sebenarnya, a-aku p-pon dah lama suka dekat kau, like a month ago. But i dont think so yang kita boleh ada relationship. Aku just takut kalau aku buat kau sakit hati dengan aku macam mana aku buat dekat Luke dulu." Jelas aku. "Erm kalau camtu, tak apa lah. Aku sanggup and sudi terima segala kekurangan kau." Kata Cheongsan. "T-tapi..." "Tak ada tapi-tapi. You also deserve someone better yana. I will take care of you. I promise." Aku tak boleh buat decision aku sekarang. Aku taknak terburu-buru, aku taknak sakitkan hati siapa-siapa lagi dah. "Erm, Cheongsan. I think aku nak fikir dulu, nanti aku bagi jawapan okay? Sorry." Kata aku, play safe. "Hmm okay." Balas dia, lalu tersenyum.
..
.
.
It has been 2 days after Cheongsan's confession. Aku pun sayangkan dia jugak, the way dia take care pasal aku. Siapa je tak cair. But aku belum move on daripada Luke. But what if aku terima je confession Cheongsan and try lupakan Luke? Is it wrong use someone to make me move on?
Aku keluarkan phone aku daripada tote bag aku dan mencari nombor Cheongsan.
"Hello?"
"Hi yana!"
"Jumpa nak?"
"Sure! Kat mana?"
"Taman universiti okay?"
"Okay! See you there!".
.
.
Cheongsan's Pov
SNU
Kinda berdebar sebenarnya nak jumpa Yana. Dah 2 hari kitaorang tak bercakap. And aku rasa harini dia nak bagi jawapan dekat aku.
"Hi!" Tegur Yana. "Hi! Nah!" Balas aku lalu memberikan dia coffee yang aku baru beli tadi. Dekat sini lah aku jumpa dia 2 bulan yang lepas. "Thanks." Jawab dia pendek. "Erm yes?" "Kenapa nak jumpa aku?" Kitaorang bercakap serentak. "What?!" Soal aku teruja. Aku salah dengar ke apa? "Yes." Kata yana sambil tersenyum. "ARE YOU FREAKING SERIOUS?!" Soal aku lagi sekali. "YESSS, CHEONGSAN. Its time for me to start a new book right? And i choose to start it with you." Kata Yana. OMAGAKKKKKKK SO KITAORANG NI DAH DIKIRA IN RELAY KE MACAM MANAAA AAAAA! "You know what? Today are the best day for me you know! Sayang kau! Ouh no kau-kau dah. Sayang awak!!" Kata aku dan peluk dia. Dia hanya tergelak tengok gelagat aku yang macam budak-budak ni.
Tiba-tiba entah dari mana muncul dua ekor lalang. Siapa lagi kalau bukan si Rose dengan Eunhwa tu. "FUYYOOO CONGRATSSSSS!!!" Jerit Rose. "WOOO! Eh Cheongsan jaga adik tiri aku elok-elok eh? Kalau tak siap kau nanti terus jadi perempuan." Kata Eunhwa. "Haaa jaga bestfriend aku elok-elok. Kalau tak siap kau nanti. Aku kerat kau 24 buat sup tulang." Sambung Rose. "Korang ni, belum apa-apa lagi dah warn macam-macam." Marah yana. "HAHAHHA ye ye aku jaga yana elok-elok. Takkan treat dia macam Luke treat dia." Balas aku. "Awww sawit dah lah terasa single." Kata Rose. "Ehhh kau ni aku sepak kang HAHAHAHA." Balas Yana.
*act ni special chapter tau sebab aku tak expect nak buat yang ni hshs.
YOU ARE READING
FINALLY
Ficção Adolescenteits a life story about Elyana, who always being left by every people that she loves. "Kenapa ibu suka buat Yana macam ni?! Yana ni siapa untuk ibu?!" Yana menyoal ibunya. . . . . "Rose, aku minta maaf..." "Sudah-sudahlah Yana. Aku penat dengar maaf...