Elyana's Pov
Dah 4 bulan aku dengan Cheongsan in relationship. Not gonna lie, he's super nice and very caring dekat aku. And tak nak tipu diri aku and also semua orang yang aku dah start fall in love dengan dia. (Actually author tak nak pun aku dengan Cheongsan ni sama-sama HAHAHAHAHA. SORRY AUTHOR AKU TERPAKSA CERITA)
And koreans ni selalu akan celebrate 100th days anniversary diorang. 100th Day ni macam celebration for couple yang dah stay together i mean in relationship together for 100 days. Just like in the west, they also celebrate Valentine's Day on February 14th. However, they do things a bit differently. Girls buy or make chocolates to give to their boyfriend and other friends give each other chocolate as well. And the boyfriend also give their girlfriend chocolates on White day. But in Islam we didn't do things or celebrate things like that. We just gonna have some dinner tonight!
Aku pergi ke walk-in closet aku dan mencari baju yang sesuai untuk dipakai for this night. Tak sabar, excited and nervous semua bercampur! But then, i saw this hanger yang bertutup dengan woven cover. So, aku decide nak bukak and bila aku bukak je i aku nampak this one dress in blue colour just like dress yang Cinderella pakai dalam Cinderella 2015. Beautiful! Aku rasa tak pernah pun nampak dress dalam ni. Maybe dress ni daddy beli kan untuk ibu, but yea hajat daddy tak sampai nak tengok ibu pakai dress ni.
Tiba-tiba phone aku keluar noti. Its from Cheongsan!
Cheongsan🙄❤️
Cheongsan : Hey!
Cheongsan : Jangan lupa dinner malam ni!
Elyana : Ye awak, saya tak lupa :3
Cheongsan : By the way, cuba tengok depan pintu.
Cheongsan : Ada parcel tak?
Elyana : Wait a minute."Hmm, apa dia ni nak surprise kan untuk aku ke apa?" Lalu aku terus turun ke bawah dan pergi depan pintu. Ada nampak satu parcel yang agak besar jugak lah sebenarnya. Lalu aku mengambil parcel tersebut dan naik ke bilik aku. Aku bukak parcel tu dan ada sebuah kotak yang bertulis DIOR. Aku macam watehel? Aku excited bukak kotak tu cepat-cepat and its a handbag. LAWA SIOT LAHAI!! Aku apa lagi terus capai phone aku dan video call Cheongsan.
Cheongsan's Pov
*kriinggg kringgg*
"YAHHH LEE CHEONGSAN!!"
"HAHAHA kenapa? Tak suka ke?"
"Suka tapi mahal la bodo! Dior ni!😭😭"
"Alahhh sekali sekala apa salahnya."
"Tak kisah lah tapi mesti mahal ni... Cepat bagitau berapa harga diaaa!"
"Erm rahsia HAHAHAH."
"Eh ko! Tunggu aku cari kat Google."
"EH MAHAL LA SIA! BODOW NYE! NI 30 MONTAIGNE BOX BAG!"
"HAHAHAH yes, cantik tak?"
"Memang lah cantik nyahh😭😭 tapi harga dia RM12K nyah! Boleh beli iPhone dua bijik kau tau tak?!"
"HAHAHAH tak apa lah sayang, bukan sekali sekala."
"Haa? Apa? Ulang balik? Tak dengar lah."
"HAHAH aduh awak ni. Dah lah cepat la siap. Saya ambil awak pukul 830 malam."
"Hehe okay, bye!"Aku tau dah dia akan marah HAHAHAH.
Elyana's Pov
Eh korang!! DENGAR TAK DIA PANGGIL AKU APA TADI?! DENGAR KE TAKK AAAAA AKU BLUSHING. Haih dah lama tak happy macam ni. Last time dekat Malaysia before aku study sini. Hmmm okk lah nak bersiap.
(Something just like this for you guys nak imagine but the dress is in halal version, no Elyana belum ada hidayah lagi nak berhijab, slowly but surely.)
8.30 p.m
*POONPOON* ( jangan salah anggap ni bunyi hon kereta😭👍🏻 )
"Okay lah Rose! Aku gerak dulu! Luke, i mean Cheongsan dah sampai." Aduh kenapa aku sebut nama Luke pulak ni. "Luke?" Soal Rose curious. "Bukan lah, aku kan dah lama tak keluar dinner macam ni, plus feels like dejavu you know. Its okay aku dengan Cheongsan sekarang, remember?" Jelas aku. "Hmm yela, take care!" Kata Rose lalu aku pergi ke pintu utama dan nampak Cheongsan dalam kereta.
Nyah side profile dia nyah. Handsome gilaaaaa cukkk😭🧎🏻♀️ For the first time in a while aku terpana tengok Cheongsan. Like before ni dia pun memang handsome je cuma outfit dia a bit selekeh. Then dia nampak aku dan keluar daripada kereta dan tolong bukakan pintu passenger untuk aku. AAAAA CAIR!
"Hi, princess!" Sapa Cheongsan. Lalu aku masuk ke dalam kereta Hyundai dia tu. What did he called me just now?! PRINCESS? PLEASE DONT MAKE MY HEART BEATING LIKE THIS! TAK SEMPAT NAK GERAK KANG JANTUNG AKU NI DAH TERKELUAR DARIPADA BADAN AKU TAU TAK ?! tak pasal-pasal innalillah. Ha dah rugi tak dapat kahwin dengan aku. HAHAHAHA.
AT THE RESTAURANT (honestly idk what to call it HAHHAHA)
Aku pandang di sekeliling aku, betul-betul makan mewah ni weh. Lalu ada i dont know what to call it actually... Seekor? Sebuah? Seorang? But apa yang aku pasti yang ambik kan order kitaorang tu is a robot waiter. Kinda cute do AHAHAHAH. Selesai aku berangan dan termenung tengok kemewahan restaurant tu, tiba-tiba Cheongsan mulakan perbualan.
"Wow! Awak pakai pun handbag tu." Kata Cheongsan. "Hehe, mestilah pakai. Dah orang tu belikan mahal-mahal tapi simpan buat apa." Balasku. "Tapi tak berapa nak match la dengan dress saya ni." Sambung aku lagi. "Elyana, awak pakai apa pun semua cantik tau dekat mata saya ni." Puji Cheongsan. EHHH LAH DIA NI, ADE KANG YANG AKU HEMPOK PAKAI PASU BUNGA DEPAN AKU NI, DARI TADI TAK HABIS-HABIS BUAT AKU BLUSHING.
Dalam kitaorang bersembang, tiba-tiba ada satu incoming call. It was Mama Aida, Luke's mom. Oh no. Why eh time aku nak happy-happy mesti ada je benda nak jadi. (Author pun satu, tak boleh lah nak bagi aku happy.) "Erm awak... ada orang call saya, saya keluar kejap eh nak angkat call?" Kata aku lalu menunjuk phone aku. Cheongsan hanya menganggukkan kepalanya dan tersenyum kelat.
"Hello?"
"YANA! LUKE YANAA!"
"Eh mama! Sabar mama. Slow-slow why ni?"
"LUKE ACCIDENT!"
"WHAT?! HOW?"
"LANGGAR LARI! I DONT KNOW BUT CCTV TUNJUK YANG DIA KENA LANGGAR LARI!"
"OKAY MAMA, SABAR... YANA BALIK MALAYSIA SEKARANG! TEXT ME THE ADRESS.."Lalu panggilan itu pun tamat. Buat seketika aku terfikir, did Luke didn't tell mama about us? About our break up? Ahhh lantak lah, aku nak jumpa Cheongsan.
"Cheongsan, awak teman saya balik Malaysia. Sekarang." Kata aku kelam kabut mengemas barang aku di atas meja dan memanggil waiter untuk cancel order kitaorang tadi. "Eh why ni?" Soal Cheongsan. "Nanti saya cerita. Jom pergi airport, ada emergency we need to balik Malaysia."
YOU ARE READING
FINALLY
Teen Fictionits a life story about Elyana, who always being left by every people that she loves. "Kenapa ibu suka buat Yana macam ni?! Yana ni siapa untuk ibu?!" Yana menyoal ibunya. . . . . "Rose, aku minta maaf..." "Sudah-sudahlah Yana. Aku penat dengar maaf...