Tibalah hari ni program kem jati diri yang diadakan selama tiga hari dua malam di sebuah pusat rekreasi yang terletak kaki bukit , agak jauh dari kawasan Devil Highschool.
Kem ini melibatkan pelajar 16 , 17 dan 18 tahun juga wakil-wakil dari 19 dan 20 tahun _*(agak ramai ya 😌) .*_
Setibanya mereka di Agritourism Resort , kebanyakan pelajar kelihatan ceria menikmati keindahannya. Udaranya nyaman dan segar.
Kehijauan hutan tropika yang belum terusik memberi ketenangan.
Konsep pembangunan yang dilaksanakan tidak memusnakan alam semula jadi yang sedia ada , malah mengidahkan lagi persekitarannya dengan deretan pokok teduhan dan landskap menarik. _*( Okay dah dah cukup ).*_
"Semua pelajar diminta berkumpul mengikut kelas Dan umur !" Satu arahan lantang dari condong pembesar suara bergema kendengaran.
Semua pelajar bergegas ke kawasan lapang lagi luas itu yang dikelilingi pokok-pokok hijau dengan tertib.
Acara perasmian berlansung diikuti sedikit taklimat ringkas. Semua abang kakak fasilitator berjumlah 20 orang diperkenalkan seorang demi seorang _*(Itu wakil berumur 19 dan 20 tu).*_
Mereka semua kelihatan ceria. Kemudian , semua pelajar dibahagikan mengikut kumpulan.
Setelah mengambil kehadiran pelajar memastikan cukup bilangannya.Kelompok - kelompok pelajar diatur berkumpulan.
Setiap kumpulan dicampur perserta lelaki-perempuan dan perbezaan umur .
"Setiap perserta diminta duduk dalam kumpulan masing-masing membentuk bulatan. Duduk bersila bukan mencangkung !" Arahan daripada seorang abang fasilitator amat memeranjatkan , buat lawak tak kena tempat !
Pelajar-pelajar dipanggil nama seorang demi seorang dibentuk satu kumpulan 7 orang dan seorang fasilitator.
Dan tak tersangka Nadia , Zahirah , Qistina dan Safiya berkumpulan sekali.
Masakan tidak tiga orang pelajar lelaki turut berada sekumpulan Shafiq , Adrean and Luqman . Mereka duduk dalam satu bulatan. Sempat Adrean berkata
"Uish tak sangka kita sejodoh bertemu dalam kumpulan ni ek"
"Betul-Betul" tambah Luqman. Perempuan dikumpulan itu buat endah tak endah sahaja.
Tidak lama kemudian , kendengaran arahan yang meminta para fasilitator dan guru bertugas mengambil tempat masing-masing dalam kumpulan yang telah ditetapkan.
Datanglah seorang lelaki kacak ecehwah acah je tu ke kumpulan kami.
'Ha sudah !' Qistina merungut dihati
"Wahh , Aku dah cakap ini sejodoh " petah Adrean .
"Jodoh kepala engkaulah " Nad berkata dengan nada menjengkelkan.
"Baik sila bertenang - bertenang so sekarang aku lah akan membimbing korang .. and korang kena ikut cakap aku kalau tak nak kena hilang" ujar Aryan selaku kini fasilitor .
"Fasilitor apa cakap kemain kasar boo" ejek Nadia .
"EH kau diam ... Boleh Kita mula taaruf sekarang ?" Soal Aryan sudah mula menunjuk lagak bukan menunjuk tapi untuk mempercepatkan proses.
Sesi perasmian, taklimat dan taaruf dalam kumpulan selesai sudah.
Semua peserta diarahkan pula untuk membawa beg pakaian masing-masing dan sekumpulan perlu mencari tempat yang sesuai untuk memasang khemah .
Aryan membawa kami tidak jauh dari kumpulan lain .
"Aryan sini kawasan dekat lah dengan hutan" laung Qistina dibelakang mereka melihat sekeliling.
"Kawasan ni paling lapang dan korang perempuan pasang khemah bawah pokok tu" arah Aryan .
Maka bermulalah sesi pasang memasang khemah cukup satu khemah 4 orang lagipun khemahnya tak ada lah kecil .
Hari merangkak malam. Setelah selesai makan malam dan solat Maghrib serta Isyak , semua pelajar berkumpul didewan kayu.
Cikgu Sharul melangkah laju ke hadapan dewan dengan berpakaian sukan .
Slot malam itu diberi nama ice breaking yang dikendali olehnya .
Semua pelajar masih setia berada dalam kumpulan.
"Okay game malam ni saya akan kendalikan. Sebelum tu , saya nak memperingatkan kamu semua supaya dapat memberi komitmen yang terbaik. Lupakan sekejap bebanan pelajaran kamu, sekolah, keluarga, masalah dan lain-lain " lantang suara Cikgu Sharul.
YOU ARE READING
The Haunted School S1
Mystery / Thriller'Welcome to The Devil High School' "Kau tu yang bodoh nak salah kan orang" ~Fiya~ "Dia hak aku so aku rasa korang boleh leave her alone right? " ~Aryan~ "Aku minta maaf" ~Qis~ "Kau jaga dia baik baik okay? " ~Syafiq~ "Kau ni memang benga...