Buku?

83 9 5
                                    



"Huh? Wait macam mana kau tahu? "

Semua melihat Qis.

Qis mengeluarkan sebuah buku dan menghulurkannya kepada Fiya.Dia tahu yang Fiya bukan dalang semua ni.Safiya Irdina just a victim.

Meanwhile...Z? is a play victim.

Fiya hanya melihat buku yang di tangan Qis.Buku yang mereka perlukan sebelum ni,macam mana ianya ada di tangan Qis?

"Kau mesti tertanya-tanya macam mana aku boleh dapat buku ni.Well simple buku ni ada dalam locker  aku sewaktu kami nak check kot kot lah ada apa apa dalamnya tapi sebaliknya aku jumpa buku ni.Aku dah baca semuanya dan ini semua salah kau" kata Qis sambil menunjuk ke arah Kimi.

"Aku? Apa yang aku buat? Bunuh orang? Yes aku yang buat tapi ada sebab kenapa aku buat" kata Kimi dengan tenang.

"Aku hanya bunuh orang bila orang tu kacau bini aku tu je"sambungnya.

"Are you sure? Habis tu mana pergi semua ahli botak and the gang? Kau bunuh diaorang sebab kau kena buli dulu right?" tanya Qis.

Kimi memandang Qis, nampaknya semua rahsia dia bakal terbongkar.'Aku diperangkap atau mereka yang diperangkap?'

"Betul tapi diaorang pun kacau bini aku so aku terpaksa lah bunuh diaorang"

Fiya hanya memerhati.Dia tak boleh buat apa sebab Qis dah tahu semuanya yang dia boleh buat adalah singkirkan Kimi.Dia melihat ke arah Alex, dah pasti yang dia ni konco terkuat nombor 2 si Dia.

Maknanya Kimi ni nombor 1 lah? Yup! Tepat sekali!

"Cup cup! Author apa yang kau merepek ni?"

"Sapa author?"

"Tak ada apa lah!"

Syafiq seperti faham apa yang di katakan oleh Qis sebentar tadi.

"That's mean..kau kenal siapa 'Dia'?" tanya Syafiq sambil melihat Kimi.

Kimi mendiamkan diri.Boom!sangkaan dia betul mereka hanya perangkap dia supaya memberi tahu kepada mereka yang dia berkerja di bawah si 'Dia'.

"Yes" katanya sambil senyum sinis.

Alex melihat Kimi sambil tersenyum sinis juga.Dia tahu Kimi mahu memerangkap mereka semua.

"What about you? " kata Aryan kepada Alex.

"Brother, kau tak percaya aku ke? Takkan lah aku nak buat kerja terkutuk tu.Lagipun mama tak suka aku kerja macam tu." katanya.

"Kau ni bukan boleh percaya.Kucing pun kau nak bunuh apatah lagi manusia" perli Aryan.

"Aku tak faham.Kenapa kau pilih Fiya sedangkan ramai lagi perempuan kat luar sana yang kau boleh tergila gilakan"kata Nad.

"Long story short Fiya sorang je yang baik.Dia tak talam dua muka" perli Kimi.

Dia mahu perli Z bukan Nad.Tapi ye lah kalau siapa makan cili,dia lah yang terasa pedas.Betul ke?hentam je lah.

"Oi oi kau ingat ni balas perli ke apa? Nak perli orang sana nak perli orang sini" kata Luq.

"Yang single diam"perli Ad.

Luq melihat Ad.Dia pun single ada hati nak cakap orang single.

" masalahnya semua single kat sini so jangan nak perasan diri tu taken lah"

'Bapak deep'

The Haunted School S1Where stories live. Discover now