Adrean POV
Lama juga kami berjalan sampai dah pagi tapi okay lah sebab malam tak nampak pagi ni nampak sikit.Kami hanya mengikut laluan yang nampak cerah dan tak banyak semak.
Laparnyaaa semua makanan dah habis.Aduh bila lah boleh sampai ni.Tiba-tiba Luq berhenti di hadapan satu papan tanda.Matanya terbeliak apabila melihat papan itu.
"Weiii!! Kita dah sampai sekolah dohh!!!"jerit Luq.
Semua terbeliak.Apakah...takkan lah kitaorang jalan sampai sekolah?tak mungkin.
Aryan membuat isyarat untuk mengikutinya.Nasib ada Aryan kalau tak memang sesat lah kitaorang ni.Langkah kami terhenti apabila PKHem atau Penolong Kanan Hal Ehwal Murid membuat satu penguguman yang membuat semua student takut.
"For Devil High School students go to the Hall now because I have something to say to you guys and....He is back.."
Perghh! Speaking dohhh.Aryan memberi arahan untuk mengikutinya lagi.Apa yang PKHem nak cakap ye?..and..how do them know we already in school?bukannya kita patut ada di camping ke?and mesti lah PKHem tahu pasal ni.Arghh!!serabut kepala aku!
Meanwhile~
Terbeliak mata Fiya sambil melihat ke arah ???2.Dia tidak tahu mahu berkata apa kerana manusia yang di hadapannya sekarang ialah jejaka yang pernah ada hubungan dengan dia dahulu.
"Kimi?"
Ye lelaki itu ialah Kimi atau Hakimi Irfan yang pernah cuba untuk meragut hati Safiya Irdina tetapi tidak berjaya kerana Safiya hanya melihatnya sebagai abang.
Dia tidak lah popular macam The Black tetapi dia popular dengan kepandaiannya dan dia digelar sebagai 'Budak terlebih pandai'.Tiba-tiba satu persatu pembulinya hilang dan dijumpai tidak berkaki.Semua pelajar menjauhi darinya kecuali Safiya.
Dan perasaan Kimi kepada Fiya semakin melonjak naik sehinggakan dia sanggup membunuh orang yang memegang atau mengejek Fiya.Dia stalk Fiya sehingga apa yang Fiya suka pun dia tahu cuma dia tak suka bila kawannya rapat dengan Fiya and at night he kill him.
Selepas apa yang berlaku Fiya tidak pernah jumpanya selama 2 tahun kerana Kimi dikatakan sudah pindah sekolah.
Kimi hanya melihat Fiya dengan senyuman sinisnya.
"Yes I'm back darling~"
Fiya memandang Kimi seperti ternampak hantu.Bukannya dia takut tetapi di sebaliknya dia seperti telah faham apa yang terjadi?
'Tak mungkin...Tak mungkin dia adalah konco pertama si Dia...kenapa aku syak dia?...tapi...'kata Fiya dalam hati.Fiya masih memandang Kimi.
"Kenapa darling? Handsome sangat ke aku ni sampai tak berkelip ni? Ke jatuh cinta dengan aku?" tanya Kimi.
'Perasan gila mamat ni'
"Mana ada!kau tu tak handsome lah! Perasan lebih!"jawab Fiya.
"Oh lepastu mamat tu handsome lah?!" marah Kimi.
Terhinjut bahu Fiya.Dia terkejut kerana tidak pernah melihat Kimi marah seperti ini.
"Mamat mana pulak ni?"tanya Fiya
"Kau jangan buat tak tahu!!Aku tahu lah yang kau suka dengan mamat tu!!Kau kena ingat yang kau tu hak aku!!"marah Kimi.
" Siapa yang kau cakap ni-"
Kata-kata Fiya dipotong oleh penguguman daripada PKHem.
"For Devil High School students go to the Hall now because I have something to say to you guys and...He is back..."
YOU ARE READING
The Haunted School S1
Mystery / Thriller'Welcome to The Devil High School' "Kau tu yang bodoh nak salah kan orang" ~Fiya~ "Dia hak aku so aku rasa korang boleh leave her alone right? " ~Aryan~ "Aku minta maaf" ~Qis~ "Kau jaga dia baik baik okay? " ~Syafiq~ "Kau ni memang benga...